Hvorfor skal jeg vise billed- og adresselegitimation?

Hvorfor vise legitimation?
Lovgivningen mod hvidvask af penge og finansiering af kriminalitet kræver, at vi skal kunne dokumentere, at vi har set billed- og adresselegitimation for alle kunder. Også selv om du er et kendt ansigt hos os.
Loven gælder også børn, der har en konto.
 

Bankkunder skal vise legitimation

Bankerne spiller en vigtig rolle i at forhindre hvidvask af penge og finansiering af kriminalitet. Derfor er vi forpligtet til at kunne dokumentere vores kunders identitet og måde at bruge banken på over for myndighederne.

Når du bliver kunde hos os, vil du derfor opleve, at vi f.eks. spørger til, hvordan du vil bruge os som bank, om du skal overføre penge til udlandet, eller om du har mange kontante betalinger. Alle oplysninger, du giver os, bliver selvfølgelig behandlet fuldt fortroligt.

Nogle gange er de oplysninger, vi har om vores kunder, ikke korrekte eller opdaterede, så selvom du måske har været kunde hos os i mange år, følger vi løbende op, og du kan opleve, at vi kontakter dig for at spørge til din måde at bruge os på.

Samtidig med, at oplysningerne er nødvendige for, at vi kan leve op til myndighedernes krav, giver de os også et klart billede af din situation, og vi får et bedre udgangspunkt for at tilbyde dig den bedste betjening.

Vi kontakter i øjeblikket nogle af vores kunder og beder dem om at ringe til os på tlf. 70102828.

Fandt du, hvad du søgte?

Kontakt
70 123 456

Find hjælp


KundeprogramÅbningstider Kortspærring Teknisk support Sikkerhed
Kundeservice

Chat med os


Kundeservice Teknisk Support

Kontakt os


Ring til os Skriv til os Bliv kunde Ris og ros

Book møde

Find os


Søg efter filialer og pengeautomater.
Søg