Gå til hovedindhold

Asset Management: Nummer et i Norden

For andet år i træk bliver Danske Bank kåret som nummer et i Norden, når man ser på tværs af alle Prosperas kundetilfredsheds-undersøgelser i 2020.

Ifølge Prosperas undersøgelse har Danske Bank opnået den højeste gennemsnitlige kundetilfredshed i forhold til at håndtere de institutionelle kunders penge. Det flotte resultat kommer kun tre dage efter, at det blev annonceret, at Danske Bank i samme undersøgelse indtager en klar førsteplads i Danmark.

“Vi er rigtig glade også for denne kåring – og vi vil gerne sige tusind tak til vores kunder for tilliden og for deres anerkendelse af, at vi kan levere stabil rådgivning og konkurrencedygtige afkast – også på tværs af de nordiske lande", siger Christian Heiberg, chef for Asset Management.

Kunderne har evalueret banken på 13 forskellige kriterier, der dækker produktudbud og de teams, der håndterer salg, porteføljepleje og administration. De tre vigtigste kriterier i undersøgelsen var portfolio managernes kompetencer, deres resultater og konkurrencedygtighed på priser, hvor banken fik gode evalueringer af kunderne. 

“Når de institutionelle investorer vurderer os til at være den bedste på tværs af Norden, er det i høj grad fordi, vi har stærke produkter og løsninger – og et meget kompetent og dedikeret team, som fortjener en stor del af æren for førstepladsen. Og vi vil arbejde fokuseret på at gøre os fortjent til den position også i fremtiden”, siger Christian Heiberg. 

 

Om Prospera
Den årlige undersøgelse af kundetilfredsheden blandt institutionelle kunder foretages af det uafhængige selskab Prospera, som leverer kundeindsigter til virksomheder i de nordiske lande. Den nordiske undersøgelse er baseret på data fra fire individuelle landeundersøgelser.

Du kan finde Prospera-undersøgelserne her


Få mere information om vores produkter og løsninger