Oplysninger om din virksomhed

Vi har brug for din hjælp til at opdatere de oplysninger, vi har om din virksomhed.
Det tager omkring 10-15 minutter.

 

Kom i gang

 

Hvorfor skal vi bruge oplysningerne?

Vi har brug for oplysningerne, for at vi kan have et klart billede af virksomheden, dens situation og behov. Oplysningerne er nødvendige for, at vi som bank kan efterleve kravene om, at vi skal kende vores kunder.


Før du starter

Vi stiller nogle spørgsmål om din virksomhed og anbefaler, at du har følgende klar:

  • Oplysninger om virksomhedens ejer
  • Oplysninger om virksomhedens økonomi og transaktioner
  • Beskrivelse af virksomhedens forretningsmodel

    Hvor længe gemmer vi oplysningerne?

    Vi gemmer oplysningerne, så længe virksomheden er kunde hos os og i fem år derefter. Vil du vide mere om, hvordan vi behandler personoplysninger, kan du læse vores ”Information om behandling af personoplysninger” på danskebank.dk/vilkaar-erhverv.

    Hvis du efterfølgende ønsker at få ændret de oplysninger, du har givet, er du velkommen til at kontakte os.

    Ofte stillede spørgsmål

    • Hvorfor skal jeg svare på spørgsmål om min virksomheds brug af banken?

      Vi har brug for oplysningerne, for at vi kan have et klart billede af virksomheden, dens situation og behov. Oplysningerne er nødvendige for, at vi som bank kan efterleve kravene om, at vi skal kende vores kunder.

      Som kunde hos os vil du derfor opleve, at vi for eksempel spørger til:

      • Hvordan din virksomhed vil bruge os som bank
      • Om virksomheden skal overføre penge til udlandet
      • Om virksomheden har mange kontante betalinger

      Alle oplysninger, du giver os, bliver selvfølgelig behandlet fortroligt.

      Selvom din virksomhed måske har været kunde hos os i flere år, kan du opleve, at vi kontakter dig for at spørge til virksomhedens brug af banken. Det skyldes, at vi løbende følger op for at sikre at vores oplysninger er korrekte og opdaterede.

    • Hvad sker der, hvis jeg ikke opdaterer oplysningerne?
      Hvis du ikke opdaterer oplysningerne i første omgang, vil vi forsøge at kontakte dig flere gange. Hvis vi ikke kan træffe dig, kan det desværre medføre, at vi i sidste ende ikke længere kan levere services til dig, og i yderste konsekvens kan vi være nødsaget til at spærre dine konti og ende samarbejdet.
    • Hvor ofte skal jeg opdatere oplysningerne?
      Vi er forpligtet til at sikre, at vi har opdaterede oplysninger om din virksomhed. Derfor vil du opleve, at vi kontakter dig en gang hvert år eller op til hvert femte år for at få opdateret oplysningerne.