Del

Nemt at udbetale tilgodehavender til kunder via MobilePay

Virksomheder i Danmark kan nemt udbetale tilgodehavender til deres privatkunder via MobilePay. Det svarer til at sende en gammeldags check - bare meget hurtigere og enklere for både virksomheden og kunden. 

Behøver kun navn og telefonnummer
Virksomhederne behøver kun privatkundernes navn og telefonnummer for at udbetale penge via MobilePay. Det betyder, at de slipper for at indhente og opbevare kontonumre eller CPR-numre, hvilket mange privatkunder oplever som følsomt.

Virksomhederne opretter udbetalinger via MobilePay Payout på samme måde som andre betalinger i vores netbank Business Online, og løsningen kan også bruges til betalinger via filer. Det er også muligt at sende sit logo og en besked med til kunden sammen med udbetalingen.

Privatkunden modtager med det samme betalingen og en notifikation i MobilePay.

”MobilePay Payout er endnu et eksempel på, hvordan vi kan lette hverdagen for f.eks. energiselskabet, som udbetaler overskydende penge fra strøm, eller teleselskabet, der tilbagebetaler penge, hvis en kunde skifter udbyder”, siger Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay.

Løsningen vil på sigt blive udbudt gennem alle interesserede MobilePay-partnerbanker, men i første omgang er det Danske Bank, som er klar til at tilbyde MobilePay Payout.

”Løsningen er en vigtig brik i at gøre betaling mere transparent, brugervenligt og genkendeligt for vores erhvervskunder. Vi har tidligere lanceret fakturabetaling gennem MobilePay Invoice. Nu kommer tilgodehavender,” siger Lars Sjögren, chef for Transaction Banking i Danske Bank.
Sådan kommer du i gang
Hvis du vil udbetale tilgodehavender til dine privatkunder via MobilePay Payout kan du tilmelde dig på mobilepay.dk/payout. Du vil derefter blive kontaktet af MobilePay-teamet, som hjælper dig i gang.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.