Betaling med check

Fra den 1. januar 2017 vil det ikke længere være muligt at betale med check eller indløse en dansk check hos os eller andre pengeinstitutter i Danmark, og fra den 1. november 2016 kan du ikke bestille eller få udstedt danske checks hos Danske Bank.

  • Hvordan indløser jeg en check?

    Hvordan indløser jeg en check?

    Som kunde i Danske Bank kan du indløse en privat- eller bankcheck, ved at henvende dig i en Danske Bank-afdeling med kassebetjening, eller på et posthus med bank-service.
    Du kan også sende checken ind til indsættelse på din konto i en Danske Giro-kuvert.
    Du kan ikke indløse en check via netbank.

    Det koster ikke noget at indsætte en check.

    Når du indsætter en check, bliver den sat ind senest dagen efter, vi modtager den. Checken kan blive reserveret i op til 5 dage.

    Bemærk Fra den 1. januar 2017 vil det ikke længere være muligt at betale med check eller indløse en dansk check hos os eller andre pengeinstitutter i Danmark.

  • Hvad betyder det, at en check er crosset?

    Hvad betyder det, at en check er crosset?

    En crosset check er påført to parallelle linjer tværs hen over checken

    Når en check er crosset (krydset), skal den altid indløses i det pengeinstitut checkmodtageren er kunde i – uanset hvilket pengeinstitut checken er trukket på.
  • Hvor skal jeg underskrive på bagsiden af (endossere) en check?

    Hvor skal jeg underskrive på bagsiden af (endossere) en check?

    Ved indløsning eller videregivelse af en check skal den, checken er udstedt til, underskrive på bagsiden af checken.

    Underskriften placeres på tværs i den ene ende af checken.
  • Hvad gør jeg, hvis jeg mister checken eller den bliver stjålet?

    Hvad gør jeg, hvis jeg mister checken eller den bliver stjålet?

    Hvis du har udstedt en check, og du mister den eller den bliver stjålet, skal du henvende dig i banken og underskrive en 'Anmodning om spærring af blanke checks'. En bankcheck kan ikke umiddelbart spærres. Der kan dog udstedes en erstatningscheck, hvis du henvender dig i banken og underskriver en 'Bortkomsterklæring'. Dette kan først ske 20 dage efter checken er udstedt.

Brug for hjælp?

Hovednummer

70 123 456
  • ÅbningstiderKontakt os hele døgnet

Support til Netbank:

70 10 55 01
Man-tors: 08.00 - 23.00
Fredag:     08.00 - 20.00
Lørdag:     09.00 - 19.00
Søndag:    09.00 - 23.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Alle afdelinger
  • Ring til osRing til os
  • Find osFind os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et mødeBook et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det eneste du skal gøre er at udfylde formularen, så kontakter vi dig og får et møde på plads.

  • Skriv til osSkriv til os