Bestilling af nyt kort

Bestil nemt og hurtigt et ekstra kort i mobil- og netbanken Du kan både bestille betalingskort og kreditkort til brug i Danmark og udlandet. 

  • Mobilbank - Bestil nyt kort

    Erstat kort: Virker chippen på dit kort ikke længere? Er kortet ved at knække? Er kortet blevet væk og du har spærret det? Så skal du genbestille dit eksisterende kort.
    Bestil nyt kort: Ønsker du et ekstra kort til din konto, skal du bestille et nyt. Se hvordan herunder.
    I mobilbanken kan du bestille:
    Sådan bestiller du et nyt kort
    • Åbn mobilbank.
    • Vælg 'Kort' i den øverste menu.
    • Tryk på den blå cirkel med '+'.


    • Vælg  'Nyt kort'.


    • Du kan se de tilgængelige typer kort øverst på siden ved at swipe horisontalt for at navigere mellem dem.


    • Læs om de enkelte typer kort og klik på 'Vælg kort', ved det kort, som du ønsker at bestille. Læs mere og klik på 'Fortsæt'.


    • Vælg den konto, som dit nye kort skal tilknyttes.


    • Vælg pinkode - ny eller samme som til et andet kort.


    • Læs og underskriv aftaledokumenterne.
    • Skub swipe-knappen til 'Underskriv nu' mod højre for at godkende bestillingen af dit nye kort.


      Dit kort er nu bestilt og på vej til dig.


    Når du modtager dit Mastercard, skal du aktivere det, inden du kan bruge det.

    Læs mere om kort
  • Bestil nyt kort i netbank

    Har du allerede et kort, som bare ikke virker længer, fordi det måske er slidt, itu eller blevet væk og du har spærret det, skal du genbestille dit kort.

    Ønsker du et ekstra kort skal du bestille et nyt.

    Sådan bestiller du et nyt kort
    • Log på Danske Netbank, og gå til 'Nyt kort'.
    • Klik på 'Læs mere' ud for det kort, du ønsker at bestille.
    • Klik på 'Bestil'. Udfyld felterne, og klik på 'Bestil'.
    • Din ansøgning er nu sendt til os, og vi svarer dig normalt i løbet af to til tre hverdage.
    • Du modtager en sms den dag, vi sender dit nye kort afsted med posten, hvis du har oplyst os dit mobilnummer.

    Når du modtager et Mastercard, Visa/Dankort, et dankort eller et hævekort, skal du aktivere det, inden du kan bruge det

    Læs mere om kort

  • Leveringstid

    I mobilbanken kan du følge dit nye korts status i leveringsprocessen.
    Dit nye kort vil ligge øverst på kortoverblikket med den aktuelle status.

    Sådan gør du

    • Log på mobilbank.
    • Vælg 'Kort' i den øverste menu.
    • Nye kort ligger øverst på kortoverblikket. På oversigten kan du under dit bestilte kort se status fx, produceres og aktiver dit nye kort.
    • Klik på dit nye kort for at få en mere detaljeret status.
    • Produceres: Kortet er blevet bestilt og er under produktion. Du kan se, hvornår kortet er bestilt, og hvornår det forventes leveret.


    • Levering: Kortet er blevet produceret og er sendt med posten. Kortet kan nu aktiveres.


    • Aktivering: Du bekræfter, at kortet skal aktiveres.


    • Aktivt kort: Kortet er blevet aktiveret og kan nu bruges.

  • Se pinkode

    Når du bestiller et nyt kort, får du mulighed for at vælge pinkode - en ny eller den samme, som du har til et andet kort.

    Hvor ser du din nye pinkode?

    Har du mobilbank:

    Når dit kort er på vej med posten, kan du allerede se pinkoden til kortet i mobilbanken og dit nye kort kan aktiveres og tages i brug. Har vi dit mobilnummer, får du en sms, når kortet er afsendt og på vej til dig.
    Du modtager ikke pinkoden i et brev med posten.

    Har du ikke mobilbank:
    Bruger du ikke mobilbank, f.eks. fordi du er under 15 år, vil du få din pinkode i et brev med posten.
    Du modtager pinkoden ca. 3 hverdage efter, du har modtaget dit nye kort.

    Husk. Har du glemt din pinkode, kan du altid på et øjeblik se den i din mobilbank - det gælder alle dine kort fra Danske Bank.

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.