Spær dit kort i mobilbanken

Er dit kort blevet væk, tabt, stjålet eller glemt, skal du spærre det med det samme. Det kan du gøre med få klik i mobilbanken, eller i din netbank.

Du skal dog huske, at når du spærrer et kort, stopper du automatisk også alle betalinger, abonnementer og tjenester, der er tilknyttet kortet.

Mistanke om svindel? Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse. Se hvordan.

 

  • Spærring af kort i mobilbanken

    49a9eeec-0634-4b07-aa71-0416eb7c74db

    Se, hvordan du spærrer et eller flere kort i mobilbanken (1 min)


    Sådan gør du, hvis du vil spærre et eller flere kort på en gang.

    • Log på mobilbanken.
    • Tryk på 'Kort' i den øverste menu.
    • Tryk på ikonet - den blå cirkel med de tre prikker.
    • Vælg 'Spær flere kort'.
    • Marker det eller de kort på listen, du ønsker at spærre.
    • Tryk 'Næste'.
    • Du kan nu se en liste med de valgte kort. Tryk 'Spær kort nu'.
    • Dine kort er nu midlertidigt spærret og vil i kortoversigten stå med muligheden for at ophæve spærringen. Det gør du ved at trykke på 'Ophæv spærring'.

    Vær opmærksom på, at betalinger, abonnementer og tjenester tilknyttet kortet, ikke bliver betalt efter spærring. 

    Har du  spærret dit kort, fx fordi du ikke har kunnet finde det og det ikke dukker op igen, kan du nemt og hurtigt erstatte dit kort ved at genbestille det.
    Se hvordan.


  • Spærring af kort i netbank

    Bemærk
    Gebyr. Der bliver ikke opkrævet årligt kortgebyr for et spærret kort.

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank
    • Vælg Kortoversigt under Kort og valuta
    • Klik på funktionspilen ud for kortet, og vælg 'Spær kort'.
    • Udfyld og klik 'OK'.
    • Skriv adgangskode, og klik 'Godkend'.
    • Kortet er nu spærret.

    Vær opmærksom på, at betalinger, abonnementer og tjenester tilknyttet kortet, ikke bliver betalt efter spærring.

    Ønsker du at ophæve spærringen? Efter 5 minutter kan du nemt ophæve spærringen igen. Se hvordan.

    Er kortet tabt, stjålet eller gået i stykker, skal du i stedet erstatte dit kort ved at genbestille det Se hvoran
    Indsigelse. Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse. Se hvordan.

     

  • Ring til os

    Hvis du har mistet dit kort eller har mistanke om misbrug skal du spærre det.

    Spær dit kort ved at ringe til os på 70 20 70 20

    Indsigelse. Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse. Se hvordan

Andre har også set


Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.