Log på netbank og letbank med MitID

For at logge på netbank og letbank med MitID skal du have et aktivt MitID og et identifikationsmiddel
Hvis du har NemID og en netbankaftale, skal du have MitID via din net- eller mobilbank. Læs mere
  • Netbank og letbank - log på med MitID

    Har du fået MitID, skal du bruge det, hver gang du logger på net- og letbank.

    Sådan gør du
    • Gå ind på vores hjemmeside www.danskebank.dk.
    • Klik 'Log på' øverst til højre.
    • Klik på 'Netbank - MitID', eller klik på 'Letbank' og vælg 'MitID' i fold-ud menuen.
    • Indtast dit bruger-ID.
    • Klik 'FORTSÆT'.
    • Har du både en MitID app og en kodeviser eller -oplæser, får du nu mulighed for at skifte mellem de forskellige indentifikationsmidler nederst på log on-siden.
    • Hvis du bruger MItID app
      • Åbn din MitID app og besvar anmodningen fra Danske Bank inden for fem minutter.
        Bemærk
        , at når du skal godkende med MitID app, får du ikke en notifikation, hvorigennem du kan åbne MitID appen automatisk. I stedet skal du selv gå ind i MitID appen for at åbne den.
      • Indtast din PIN-kode eller brug ansigtsgenkendelse/fingeraftryk i din MitID app.
      • Swipe i MitID appen for at godkende anmodningen fra Danske Bank.
      • Du er nu logget på.
    • Hvis du bruger MitID kodeviser eller -oplæser
      • Har du ikke MitID appen, vil du i stedet blive bedt om at indtaste en kode fra din kodeviser eller -oplæser.
      • Derefter klik på 'FORTSÆT'.
      • Du er nu logget på.
  • MitID - fejl i bruger-ID

    Der kan være forskellige årsager til, at du får fejl i bruger-ID ved log-on.

    Det kan skyldes at: 

    • det bruger-ID du taster, ikke er korrekt 
    • dit MitID er blevet spærret.

    Har du glemt dit bruger-ID til MitID, kan du få det oplyst på MitID.dk, hvis du har et NemID. Se hvordan.

    Har du ikke NemID, skal du kontakte vores Tekniske Support.

  • MitID appen vises ikke

    Når du skal godkende noget i MitID appen, får du ikke en notifikation, hvorigennem du kan åbne MitID appen automatisk. 

    I stedet skal du selv på din mobil eller tablet:

    • åbne MitID appen
    • logge på med adgangskode eller fingeraftryk/ansigtsgenkendelse.
    • herefter kan du med et swipe godkende anmodningen fra Danske Bank.

    På den måde minimeres risikoen for, at man som bruger uforvarende kommer til at godkende en handling med MitID, som man ikke selv har startet.

    Vær opmærksom, inden du swiper
    Når du swiper i MitID appen betyder det, at du udfører den handling, som du er i gang med, fx logge på netbank eller godkende overførsel af penge. Hvis teksten i MitID app ikke svarer til det, som du ønsker at gøre, skal du straks afbryde din handling.

  • MitID kodeviser fejler

    Der kan være flere årsager til, at du får fejl ved indtastning af engangskoden fra din MitID kodeviser .

    Hvis der opstår en fejl i forbindelse med din kodeviser, kan det skyldes at:
    • der er tastet forkert kode 3 gange, og kodeviseren er spærret i en time.  Hvis du derefter igen tastet forkert 3 gange, spærres din kodeviser permanent, og du skal bestille en ny.
    • din kodeviser ikke er aktiveret.
    • det ikke er din egen kodeviser.
    • kodeviseren ikke vender korrekt. Det er vigtigt, at du vender kodeviseren, så knappen sidder til venstre.
    • du har mere end en kodeviser. Har du mere end en kodeviser, kan du prøve dig frem med de kodevisere du har. Husk du har 6 forsøg i alt før din kodeviser spærres permanent, og du skal bestille en ny kodeviser.

    Er din kodeviser blevet spærret permanent, skal du bestille en ny. Se hvordan.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08

  • Ring til os
  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os