Gå til hovedindhold

Log på og af

Netbanken, letbanken og mobilbanken er
åben 24 timer i døgnet alle ugens dage.

Hver søndag fra kl.00.00 til 06.00 kan du opleve begrænsninger i brugen af de forskellige funktioner i netbank på grund af teknisk vedligehold.
  • Net- og letbank - log på første gang som ny bruger

    For at logge på netbank og letbank skal du have et NemID og en aftale om netbank eller letbank. Har du allerede NemID, kan du logge på netbank eller letbank med dit NemID umiddelbart efter, at du har bestilt aftalen.

    Har du ikke et aktivt NemID ved din bestilling af netbank, udsteder vi et nyt til dig. Du modtager herefter med posten: et NemID-nummer, et nøglekort og en midlertidig adgangskode, og du skal bruge alle 3 ting, den første gang du logger på for at aktivere dit NemID.

    Se hjælpevideo

    0BF9C4917DD50674
    Se, hvordan du logger på netbanken først gang. (3:15)

     


    Sådan gør du trin for trin

    • Gå ind på vores hjemmeside www.danskebank.dk.
    • Klik "Log på" øverst til højre.
     
     
    • Vælg Netbank eller Letbank i menuen.
     
     
    • I log-on boksen indtaster du dit NemID-nummer som bruger-id.
    • Indtast den midlertidige adgangskode som adgangskode og klik på "Næste".
     
    •  Vælg en ny adgangskode og klik på "Næste".
     
    • Sæt flueben ved "Selvvalgt bruger-id", hvis du ønsker et ekstra bruger-id, som du selv vælger.
    • Indtast bruger-id og klik på "Næste". 
     
     
    • Du kan blive spurgt om du vil tilknytte digital signatur til dit NemID.
    • Foretag valg og klik på "Næste".
    •  Indtast nøglen fra dit nøglekort og klik på "Log på"
    • Du skal nu godkende aftalen om online adgang. Læs og underskriv aftalen.
    • Når du har godkendt din netbankaftale, får du også mulighed fora at tilmelde dig Mobilbanken.
    • Du er herefter logget ind og klar til at bruge funktionerne i din netbank.
     
  • Mobilbank - log på

    Mobilbank
    Åbn appen til mobilbanken. Log på med dit fingeraftryk så slipper du for at indtaste koder eller indtast din servicekode.

    Er du ny bruger af mobilbanken, eller har du fået ny mobil, skal du logge på med NemID. Ved første log-on binder du mobilbanken sammen med din mobiltelefon via NemID, så appen kan bruges fra netop din enhed. Det er muligt at registrere op til 3 forskellige enheder, som en sikker enhed.

    Fordelen er, at du fremover kun skal bruge din servicekode og ikke dit NemID til log on og godkendelser.

    Sådan gør du
    Første gang du logger på mobilbanken skal du logge på med NemID.

    • Åbn mobilbank-appen og log på med NemID.
    • Vælg, om du vil lade mobilbanken huske dit bruger-id (CPR-nr.), så du fremover kun skal taste din servicekode for at logge på. 
      Vælger du ikke at gemme dit bruger-id, skal du bruge dit NemID, hver gang du logger på mobilbanken.
    • Næste gang du logger på mobilbanken skal du bruge din servicekode. Ved anden eller senere log-on vil du også få mulighed for at aktivere Touch ID og FaceID.

    Aktivering af Touch ID og FaceID ved anden eller senere log-on

    Når du logger på mobilbanken ved anden eller senere log-on, vil du få præsenteret muligheden for at aktivere Touch ID og FaceID.
    Du kan vælge mellem:
    - Opret nu
    - Ikke lige nu (samme forslag vises ved næste logon)
    - Nej (forslag vil aldrig blive vist igen)

    Vælger du 'Opret nu', vil du næste gang du logger på kunne gøre det med Touch ID og FaceID.

     

     

  • Net- og letbank - log på

    Du skal bruge dit NemID hver gang du logger på net- og letbank.

    D2FBFA987DD50674

    Se, hvordan du logger på netbanken med NemID (1:15)

     Sådan gør du trin for trin

    • Gå ind på vores hjemmeside www.danskebank.dk.
    • Klik "Log på" øverst til højre.
     
    • Vælg Net- eller Letbank i menuen.
     
    • I log-on boksen indtaster du enten dit CPR-nummer, dit NemID-nummer eller dit selvvalgte bruger-id som bruger-id.
    • Indtast din adgangskode og klik "Næste".
     
    • Indtast nøglen fra dit nøglekort og klik "Log på".
      Du kan også vælge at brug nøgleappen ved at klikke på 'Skift til nøgleapp'.
     
  • Net- og letbank - fejl i bruger-id eller adgangskode

    Der kan være forskellige årsager til at du får fejl i bruger-id eller adgangskode ved log-on.

    Det kan skyldes at: 

    • det bruger-id du taster ikke er korrekt 
    • den adgangskode du taster ikke er korrekt 
    • dit NemID ikke fungerer længere. 

    Hvis du ikke kan logge på, kan du aktivere din adgang igen ved at bestille en ny midlertidig adgangskode.


  • Log af

    Mobilbank
    Du logger af ved at ryste telefonen. Det kræver dog, at du under 'Indstillinger' i appen har har tilvalgt funktionen 'Ryst for log af'.

    Det er også muligt at logge af appen, ved at trykke på de tre streger i menuen nederst og herefter klikke på 'Log af'.
    Logger du ikke selv af, vil den nye mobilbank være logget på de næste  5 min. i den skjulte programlinje alt efter dit styresystem.

    Netbank og letbank
    Du logger af ved at klikke på 'Log af' - den blå knap øverst til højre.
    Logger du ikke af selv, vil du efter 5 min. inaktivitet automatisk blive logget af.

     

  • Automatisk logget af

    Hvorfor får jeg en advarsel om, at jeg vil blive logget af på grund af inaktivitet?
    Hvis du ikke har navigeret rundt mellem siderne i net- og mobilbanken i 5 min. får du vist en advarsel om, at du snart bliver logget af på grund af inaktivitet.

    Advarslen giver dig mulighed for at forblive logget på, hvis du er i gang med noget, der ikke medfører navigation, for eksempel at gennemgå kontobevægelser eller udfylde en blanket. Hvis det er tilfældet, skal du klikke på 'Fortsæt' for at forblive logget på.

    Du kan også logge af med det samme ved at klikke på 'Log af', hvis du er færdig med at bruge netbanken. Hvis du ikke foretager dig noget, bliver du automatisk logget af efter 5 min.

    Hvorfor bliver jeg automatisk logget af?
    Du bliver af sikkerhedsmæssige årsager automatisk logget af efter en periode med inaktivitet. Det sker for at undgå, at uvedkommende får adgang til din netbank, hvis du har glemt at logge af.
  • Netpost - log på

    Sådan logger du på Netpost

    • Gå ind på www.danskebank.dk.
    • Vælg 'Log på'  Netpost.
    • Indtast dit Cpr-nummer eller et kontonummer og din servicekode og tryk på 'OK'.
    • Nu har du adgang til din digitale post.

    Bemærk. Det er kun dine egne konti, du kan bruge til at logge på med. Det vil sige, at kontonummeret skal være oprettet på dit cpr-nummer alene og det kan dermed ikke være en fælleskonto eller en erhvervskonto.

     

    Få mere hjælp til Danske Netpost

  • Internetindstillinger

    Det kræver normalt ikke nogen specielle internetindstillinger at logge på og bruge netbank og letbank, men der kan opstå fejl ved log-on eller inde i netbank, som skyldes din browser.
    Blokerer din browser for Cookies, kan du få en teknisk fejl ved log-on.

    Se, hvordan du 
    Tillader sessions cookies
    Sletter midlertidige internetfiler i browser
  • Genvej til net- og letbank

    Du kan oprette en genvej til Log på netbank eller letbank direkte på din computers skrivebord. Så behøver du blot at klikke på ikonet for at komme direkte ind på log på-siden. Hvordan du opretter afhænger af, hvilken browser du bruger. 

    Se hvordan du opretter og retter en genvej

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08

  • Ring til os
  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.