Lommepenge

For at du kan bestille lommepengeløsningen, skal dit barn være mellem 8 og 12 år og kunde i Danske Bank, og du skal bruge den nye version af mobilbanken.
Løsningen består af en opsparingskonto, en kortkonto, et kort og en app
Læs mere om den nye mobilbank og download
Læs mere om Lommepenge og bestil

Du administrerer Lommepenge i den nye mobilbank

  • Skal man være kunde i Danske Bank for at kunne bestille Lommepenge? 

    Skal man være kunde i Danske Bank for at kunne bestille Lommepenge? 

    Ja, både barnet og den forælder, der bestiller lommepengeløsningen, skal være kunde i Danske Bank.  Du bestiller og administrerer Lommepenge i den nye mobilbank
  • Saldooplysninger for opsparing og kortkonto

    Saldooplysninger for opsparing og kortkonto

    Du kan se dit barns saldo på kort og opsparing under Lommepenge i den nye mobilbank

    • Åbn den nye mobilbank på din mobil
    • Find ’Lommepenge’ på menulisten
    • Her ser du saldo på kort for alle dine børn, der har Lommepenge-appen
    • Ønsker du at se saldo for både kort og opsparing, klikker du på 'Lommepenge'
    • Klik på navnet på det barn du ønsker at se saldo for.
    • Du kan nu se saldo for både kort og opsparing.
  • Besked om mit barns forbrug

    Besked om mit barns forbrug

    Du har mulighed for at opsætte notifikationer om dit barns forbrug i den nye mobilbank. 

    • Åbn den nye mobilbank på din mobil
    • Find ’Lommepenge’ på menulisten 
    • Klik på 'Lommepenge'.
    • Klik på navnet for det barn du ønsker at opsætte notifikationer for
    • Klik på 'Beskeder om forbrug'
    • Swipe knappen mod højre, så feltet bliver grønt
    • Indtast det ønskede beløb.

    Du vil herefter modtage en besked, hver gang dit barn bruger sit kort over det fastsatte beløb.

  • Tilladelse til, at mit barn overfører penge fra sin opsparing til kortkonto

    Tilladelse til, at mit barn overfører penge fra sin opsparing til kortkonto

    Du kan give tilladelse til at dit barn overfører penge fra sin opsparing til sin kortkonto. Og du bestemmer hvor meget og hvor ofte.

    • Åbn den nye mobilbank på din mobil
    • Find ’Lommepenge’ på menulisten 
    • Klik på 'Lommepenge'.
    • Klik på navnet på det barn, du ønsker at give tilladelse til overførsler
    • Klik på 'Tillad overførsler'
    • Swipe knappen ud for teksten 'Tillad overførsler fra opsparingen' mod højre, så feltet bliver grønt

    Du får nu mulighed for at sætte en beløbsgrænse

    • Swipe knappen ud for 'Sæt en beløbsgrænse' mod højre, så feltet bliver grønt
    • Indtast det ønskede maksimale beløb, der kan overføres
    • Klik 'OK
    • Vælg hvor ofte der må ske overførsel.
    • Klik 'OK'

    Der er nu sat begrænsning på, hvor meget og hvor ofte dit barn selv kan overføre penge fra sin opsparing til sin kortkonto via Lommepenge-appen.

  • Glemt kode til Lommepenge-appen

    Glemt kode til Lommepenge-appen

    Har dit barn glemt sin kode, kan du generere en ny i den nye mobilbank.

    • Åbn den nye mobilbank på din mobil
    • Find ’Lommepenge’ på menulisten 
    • Klik på 'Lommepenge'.
    • Vælg det barn, der skal have nyt kodeord ved at klikke på barnets navn
    • Klik på 'Kodeord til børneapp' Klik på 'Ny engangskode'
    •  Du ser nu den ny engangskode.

    Brug koden til at logge på dit barns Lommepengeapp. Herefter opretter dit barn sin egen nye kode.

  • Lommepenge-kortet

    Lommepenge-kortet

    Som en del af lommepengeløsningen modtager dit barn et betalingskort - Lommepengekortet. Kortet er af typen MasterCard Direct – Unge.

    Lommepengekortet har saldokontrol. Det betyder, at dit barn ikke kan hæve mere, end der står til rådighed på kontoen. 

    Koster det noget at bruge lommepengekortet?
    Det er gratis at bestille lommepengekortet, men der kan være gebyrer forbundet med at bruge kortet. Der gælder således samme priser for lommepengekortet, som der gør for vores MasterCard Direct - unge kunder mellem 15 og 17 år. Læs mere
    Se priser

    Kan mit barn bruge lommepengekortet i udlandet?

    Ja, lommepengekortet kan godt bruges i udlandet, hvis barnets forældre tillader det. Det kan gøres i den gamle mobilbank eller netbank under ’Kort-sikkerhed’.
    Se hvordan

    Kan mit barn bruge lommepengekortet til at handle på nettet?
    Ja, lommepengekortet kan godt bruges til at handle online, hvis du tillader det. Det kan gøres i den gamle mobilbank under ’Kortsikkerhed’. Se hvordan

    Kan mit barn bruge lommepengekortet i MobilePay?
    Man skal være fyldt 13 år for at få MobilePay. Derfor er MobilePay ikke en del af lommepengeløsningen. Når dit barn fylder 13 år, kan I tilknytte lommepengekortet til MobilePay.

    Hvad gør jeg, hvis mit barn har glemt pinkoden til sit kort?
    Har dit barn glemt sin pinkode, kan du bestille en ny pinkode i Mobil-, Tablet- eller Netbank.
    Se hvordan

    Hvad gør jeg, hvis mit barn har mistet sit lommepengekort?
    Er kortet blevet væk, tabt, stjålet eller glemt, skal du spærre det hurtigst muligt. Det kan du nemt gøre i den nye mobilbank under 'Konti og aftaler'.
    Alternativt kan du gøre det i den gamle Mobilbank eller Netbank - se hvordan, eller ved at ringe til os på 7020 7020

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • ÅbningstiderKontakt os hele døgnet

Support til Netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Flere kontaktnumre
  • Ring til os
  • Find os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det eneste du skal gøre er at udfylde formularen, så kontakter vi dig og får et møde på plads.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.