Mistanke om misbrug af NemID

NemID er en sikkerhedsløsning, du kan bruge til din net- og Letbank, offentlige og private hjemmesider. Du kan også bruge NemID, når du vil underskrive digitalt.
Det er vigtigt, at du selv gør noget aktivt for at sikre dig mod misbrug og passer på dit kodeord og nøglekort.

Læs mere på nemid.nu
  • Misbrug af NemID, net- og mobilbank

    Misbrug af NemID, net- og mobilbank

    Er du blevet udsat for misbrug af din net- eller mobilbank
    Er du blevet offer for misbrug af dit NemID , er det ikke sikkert, du opdager det med det samme. Vi anbefaler derfor, at du løbende holder øje med kontobevægelser m.m. i din netbank eller mobilbank.

    Har du mistanke om, at andre har været logget på din netbank eller mobilbank med dit NemID og er der sket bevægelser på en eller flere konti, optaget lån eller lignende uden dit vidende, skal du kontakte os med det samme på 70 105 501.

     

    Har du mistet dit NemID nøglekort eller mistanke om misbrug
    Du skal straks spærre dit nøglekort, hvis du har mistet nøglekortet, har mistanke om at nogen har fået adgang til nøglekortet eller på anden måde har mistanke om misbrug.
    Spær dit kort på www.nemid.nu

    Hvis du vil vide mere om, hvad du især skal passe på, og hvordan du beskytter dig bedst muligt online, kan du finde svarerne her vores hjemmeside, Keep it safe

  • NemID og Danske Netbank

    NemID og Danske Netbank

    Danske Bank bruger NemID som log på-løsning til netbank.  NemID er ét fælles log-in til både offentlige og private selvbetjeningsløsninger og til din netbank.

    NemID består af et bruger-id, en adgangskode og et nøglekort. For at misbruge dit NemID skal en it-kriminel både opsnappe dit bruger-id og din adgangskode og have adgang til dit nøglekort.

    Du kan læse mere om og få gode råd til, hvordan du passer på dit NemID på www.nemid.nu

    Oplys aldrig personlige data på e-mail eller over telefon - heller ikke selv om det kan se ud til, at dataene gives til en, du kender eller føler dig tryg ved.
    Danske Bank sender ikke uopfordrede mails, hvor vi beder om fortrolige oplysninger eller personlige data, som f.eks. kortnummer, kodeord eller nøgler fra dit NemID nøglekort. Ved telefonisk kontakt, hvor fortrolige oplysninger er nødvendige, vil vi stille dig en række sikkerhedsspørgsmål, som kun du kan svare på, for at bekræfte din identitet.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til Netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Flere kontaktnumre og åbningstider i forbindelse med helligdage
  • Ring til os
  • Find os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.