Mangler aktiveringskode eller bruger-ID

Mangler du din aktiveringskode eller bruger-ID for at kunne aktivere MitID app i forbindelse med migrering til MitID fra NemID, eller fordi du har fået ny mobil eller tablet, eller ved en fejl fået slettet din MitID app.

 

  • I gang med at få MitID

    Er du i gang med at få MitID?
    Mangler du dit bruger-ID eller aktiveringskode for at kunne aktivere MitID app i forbindelse med migrering til MitID fra NemID.
    Du kan finde begge i både net- og mobilbanken.

    Find via Mobilbank
    • Log på Mobilbank app.
    • Vælg 'Menu'.
    • Vælg 'Kom i gang med MitID'.
    • Log på med NemID.
    • Dit bruger-ID og  din aktiveringskode, bliver nu vist på skærmen.

    Find via Netbank
    • Log på Netbank.
    • Vælg 'Om Netbank' i topmenuen.
    • Vælg 'Kom i gang med MitID', under 'Indstillinger'.
    • Log på med NemID.
    • Dit bruger-ID  og din aktiveringskode, bliver nu vist på skærmen.

    Bemærk. Bruger-ID og aktiveringskode bliver ved migreringen fra NemID til MitID, ikke sendt som en SMS-besked. De fremgår kun på bekræftelsessiden, du fik vist, da du færdiggjorde MitID oprettelsen.
  • Ny mobil eller tablet

    Mangler du din aktiveringskode eller bruger-ID, fordi du har fået ny mobil eller tablet, eller ved en fejl har fået slettet din MitID app.
    Se, hvordan du får tilføjet MitID på en ny mobil eller tablet her.

    Har du allerede tilføjet MitID app til en ny mobil eller tablet, men mangler aktiveringskoden.

    Sådan gør du, hvis du fortsat kan logge på MitID.dk
    • Log på MitID.dk med fx MitID app, som du har på en anden mobil/tablet, eller brug kodeviser eller -oplæser, hvis du har en.
    • Under 'Identifikationsmidler' tryk 'SE'.
    • Du ser nu en gul boks med 'Identifikationsmidler du kan aktivere'.
    • Ud for 'MitID app' tryk 'AKTIVER'.
    • På siden 'Vælg identifikationsmiddel' tryk 'VÆLG'.
    • Du får nu vist din aktiveringskode.
      Bemærk. Aktiveringskoden er kun gyldig i 30 min.

    Sådan gør du, hvis du ikke kan logge på MitID.dk
    Bestil en midlertidig aktiveringskode
    • Kontakt Danske Bank Teknisk support på tlf. 70 105 501 (SMS).
    • Kontakt MitID support på tlf. 33 98 00 10 (SMS)
    • Besøg Borgerservice (papir)

    Bemærk begrænset levetid på koder:
    Aktiveringskode på SMS er gyldig i 30 min.
    Aktiveringskode udleveret på papir hos Borgerservice er gyldig i 48 timer.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08

  • Ring til os
  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os