NemID nøgleapp

Se Danske Banks videoer med præsentation af appen, hvordan bruger du appen og hvordan du kommer i gang her

  • Kan ikke bruge NemID nøglapp

    Kan ikke bruge NemID nøglapp

    Du kan ikke bruge NemID nøgleapp i 'Ældre version af mobilbank DK', fordi vi har valgt at prioritere udviklingen af den nye mobilbank og netbank.

    Du kan bruge NemID nøgleappen, når du logger på netbank og 'NY mobilbank DK
    Download NY mobilbank

     

  • Kom i gang med NemID nøgleapp

    Kom i gang med NemID nøgleapp

     Se, hvordan du komme i gang med NemID nøgleappen på NemID.nu

    •  Før du går i gang, skal du sikre dig, at du også har et NemID nøglekort/nøgleviser - det skal du bruge, når du opretter dig. 
  • Brug af nøgleapp

    Brug af nøgleapp

    Se hvordan du bruger din nøgleapp  på NemID.nu

    • Vær opmærksom på, at NemID nøgleapp ikke virker med den 'Ældre version af mobilbank DK og tabletbank.
  • Glemt kodeord

    Glemt kodeord

    Har du glemt dit 4-cifrede kode til nøgleappen eller indtastet en forkert kode 3 gange, skal du nulstille den og lave en ny.
    Du skal i begge tilfælde bruge dit nøglekort/nøgleviser til at nulstille din kode.


    Bemærk
    . En kode må ikke bestå af 4 ens cifre eller være i stigende eller faldende sekvens som fx 1111 eller 1234.

    Du har glemt din kode:

    • Åbn nøgleappen og gå til siden, hvor du normalt taster koden ind.
    • Tryk på ’Glemt kode’.
    • Du skal nu vælge en 4-cifret kode - du må gerne bruge en kode du har brugt tidligere.
    • Gentage koden
    • Koden er nu oprettet. Tryk på 'OK' nederst på skærmen. 

    Du har tastet et forkert kode 3 gange og fået fejlmeddelelsen 'Ny kode krævet'.

    • Åbn nøgleappen og på fejlbeskeden tryk på 'NÆSTE'.
    • Log på med NemID med kode fra dit nøglekort/nøgleviser og tryk på knappen 'Nulstil nøgleapp kode'.
    • Du skal nu vælge en 4-cifret kode - du må gerne bruge en kode du har brugt tidligere.
    • Gentage koden
    • Koden er nu oprettet. Tryk på 'OK' nederst på skærmen. 

     

     

  • Mistet mobil med nøgleapp installeret

    Mistet mobil med nøgleapp installeret

    Har du mistet en mobil eller tablet, hvor du har installeret NemID nøgleappen skal du spærre appen.
    Du kan spærre din NemID nøgleapp

    • nemid.nu
    • ved at kontakte NemID support
    • ved at kontakte din bank.
  • Behold dit nøglekort/nøgleviser

    Behold dit nøglekort/nøgleviser

     Du kan ikke slippe dit nøglekort eller nøgleviser helt, selvom du har installeret og bruger NemID nøgleappen. Du kan fx få brug for nøglekortet, hvis din NemID nøgleapp ikke er tilgængelig.

    Du skal fx bruge dit nøgelkort/nøgleviser, når

    • din mobil/tablet er løbet tør for strøm
    • du ønsker at tilknytte nøgleappen til en ny enhed
    • du har glemt PIN-koden til din nøgleapp og du derfor ønsker at nulstille og den.

    Selvom du har installeret NemID nøgleapp på din smartphone eller tablet, kan du stadig frit skifte mellem at bruge din nøgleapp eller nøglekort/nøgleviser.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til Netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Flere kontaktnumre
  • Ring til os
  • Find os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det eneste du skal gøre er at udfylde formularen, så kontakter vi dig og får et møde på plads.

  • Skriv til os