Videoguides til mobilbanken 

Se videoer, som guider dig gennem udvalgte funktioner i mobilbanken.  Klik på en video nedenfor og se, hvordan du betaler regninger, ser konti fra andre banker og meget mere

a8532e6f-00090249-ad459ddf
Se, hvor du finder de mest brugte funktioner i mobilbanken

Vælg video

  • Download mobilbanken til mobil og tablet

    5ba80c4c-00090249-35c51ffc

    Se, hvordan du downloader mobilbanken. (0:52)

    Husk mobilbanken kun kan være registeret på en enhed.

    Sådan gør du

    • Hent appen ”Mobilbank DK” i App Store eller Google Play.
    • Log på med dit CPR-nr. og din personlige 4-cifrede servicekode til mobilbank.
    • Første gang du logger på, skal du også bruge MitID.

    Har du ikke en servicekode (eller har du glemt den), finder du den i netbanken under ”Mobile tjenester”.

    Få hjælp til at logge på mobilbanken

  • Spær og genåbn dit kort

    49a9eeec-0634-4b07-aa71-0416eb7c74db

    Se, hvordan du spærrer et  eller flere kort i mobilbanken (1:00)


    Sådan spærrer og genåbner du kort
    • Log på mobilbanken
    • Tryk på ”Kort” i øverste menu.
    • Vælg det kort, du vil spærre.
    • Tryk på 'Spær kort midlertidigt'.
    • Og tryk på 'Spær kort midlertidigt' igen.
    • Nu er dit kort spærret.

    Hvis du vil ophæve spærringen igen
    • Tryk på kortet igen.
    • Tryk på 'Ophæv spærring'.
    • Og tryk  på 'Ophæv spærring' igen.

    Vil du spærre flere kort på en gang?
    • Tryk på de tre prikket øverst.
    • Tryk på 'Spær flere kort'.
    • Sæt markering ud for de kort du vil spærre.
    • Tryk 'Næste'.
    • Tryk på'spær kort nu'.
    • Nu er dine kort spærret.

    Når du har spærret dit kort, bliver de betalingsaftaler og abonnementer, du har tilknyttet kortet, ikke betalt.

    Har du  spærret dit kort, fx fordi du ikke har kunnet finde det og det ikke dukker op igen, kan du nemt og hurtigt erstatte dit kort ved at genbestille det.
    Se hvordan.

  • Opret ny konto i mobilbank

    I mobilbanken kan du nemt og hurtigt oprette nye betalingskonti (Danske Konto) eller opsparingskonti (Danske Indlån)

    1104fc11-463f-48b9-bbdd-e07456f374d1

    Se, hvordan du opretter en konto i mobilbanken (0:43)

    Sådan gør du
    • Åbn mobilbank.
    • Tryk på 'Konti' i topmenuen.
    • Tryk på den blå cirkel med  '+'.
    • Vælg 'Konto - Opret en ekstra konto', og vælg om det skal være en Danske Konto eller Danske Indlån.
    • Læs om dine fordele og se priser for den valgte type konto. Tryk på 'Fortsæt'.
    • Læs og underskriv aftalen.
    • Indtast din servicekode.
    • Tryk på 'OK'. Aftalen er nu godkendt og din konto klar til brug. Du finder den i din kontooversigt.
      Kan kontoen ikke oprettes straks, vil du få beked i bestillings-flowet.

    Du har selv mulighed for at bestemme navnet på din nye konto fx Budgetkonto eller Madkonto, så de bliver nemmere at adskille fra hinanden. Se hvordan.
    Er du i tvivl om, hvilken konto du skal vælge, kan du læse mere her


     

  • Log nemt på med servicekode, fingeraftryk og ansigtsgenkendelse

    Ved det første log-on binder du mobilbanken sammen med din mobiltelefon via MitID. Dermed skal du kun logge på med MitID én gang.

    Du kan tilknytte op til 3 enheder til din mobilbank.

    Sådan gør du
    Første gang du logger på mobilbanken skal du bruge dit CPR-nr, servicekode og MitID.

    • Åbn mobilbank-appen og log på med MitID
    • Vælg, om du vil lade mobilbanken huske dit bruger-id (CPR-nr.) , så du fremover kun skal taste din servicekode for at logge på. Du vil også få mulighed for at vælge Touch ID og FaceID (iPhone) og fingeraftryk og ansigtsgenkendelse (Android). 
      Vælger du 'Nej' til at gemme dit bruger-id, skal du bruge dit MitID hver gang du logger på mobilbanken.
    • Registrer din mobiltelefon som sikker enhed. Tryk på knappen 'Registrer' nederst.
    • Log på med dit MitID. Din mobil er nu registreret som en sikker enhed i mobilbanken.
    • Næste gang du logger på mobilbanken skal du bruge din servicekode - eller Touch ID og FaceID (iPhone) og fingeraftryk og ansigtsgenkendelse (Android), hvis du har valgt det.

    Hvorfor skal du binde din enhed med MitID?
    Fra september 2019 strammes lovkravene for digitale services. Fremover skal alle bankkunder bruge tofaktor-autentifikation ved både log ind og godkendelse af transaktioner. Det lever mobilbanken op til allerede nu, og vi har valgt en løsning, hvor sikkerhed og brugervenlighed går hånd i hånd.

  • Din profil og samtykke

    77c1646c-00090249-5ec08d71

    Se, hvordan du opdaterer dine personlige oplysninger og samtykker (1:27)

    Sådan gør du

    • Tryk på 'Profil' i den nederste menulinje.
    • Vælg de oplysninger, du vil opdatere.
    • Tjek også, at du har givet de samtykker til kontakt m.m., som du ønsker. Alle de viste oplysninger er oplysninger, du selv har givet os, f.x da du blev kunde hos os.
  • Book møde

    db53b46c-00090249-85a8dacf

    Se, hvordan du booker et møde. (1:19)

    Du kan vælge at holde mødet online eller i banken. Med eller uden en partner. Du vælger dato og tidspunkt.

    Sådan booker du et møde

    • Tryk på 'Menu' i den nederste menulinje.
    • Scroll ned ad siden og tryk på  'Book et møde'.
      Du kan vælge et online møde eller et møde i en rådgivningscenter.
    • Tryk på 'Begynd her'.
    • Vælg emne du gerne vil tale om.
    • Du vil nu blive stillet et par opfølgende spørgsmål. Du bliver guidet videre fra skærmen.
    • Til sidst vælger du om dit møde skal være online eller i en rådgivningscenter. Tryk på 'Online' eller 'Rådgivningscenter' øverst.
    • Vælg rådgiver eller rådgivningscenter.
    • Vælg dato og tidspunkt.
    • Træk pilen mod højre i nederste slider og dit møde er booket.

     

     

     


     


  • Send beskeder og ring til os

    bc798c25-00090249-3cb49d3e

    Se, hvordan du sender en besked til os via mobilbanken (1:07)

    Sådan sender du en besked til os

    • Tryk på 'Beskeder' i den nederste menulinje. Det er også her, du kan se, hvis du har modtaget en besked - markeret med en blå prik.
    • Tryk på ikonet for ny besked i øverste højre hjørne.
    • Vælg det aktuelle emne med et tryk.
    • Skriv din besked og vedhæft evt. filer ved at trykke på papirclips-ikonet nederst til venstre.
    • Send beskeden til banken ved at trykke på 'Send' nederst til højre.

    Sådan ringer du til os fra mobilbanken

    • Tryk på 'Menu' nederst til højre i menulinjen.
    • Scroll ned til 'Ring til os' og tryk.
    • Her kan du vælge at ringe til din rådgiver, boligrådgiver, teknisk support eller vores hovednummer via 'Kontakt os'.

Relaterede emner

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.