Del

Fuldt overblik – hele tiden

Forbrugsoverblikket i din netbank giver dig et godt visuelt overblik over dit forbrug. Så du ved, hvad du bruger dine penge på.

Hvad koster mest? Mad, bil eller bolig? Forbrugsoverblikket giver dig det fulde overblik over udviklingen i dit forbrug fordelt på forskellige kategorier som for eksempel bolig, bil og dagligvarer.  Brug forbrugsoverblikket i netbanken på din mobil, tablet eller desktop til at holde styr på din økonomi. Det er Mere Nemt. 

Se dit Forbrugsoverblik i netbanken


Brug forbrugsoverblikket i bl.a. tabletbank til at holde styr på din økonomi.

Vi vil gerne gøre endnu
Mere Nemt for dig

I Danske Bank arbejder vi hele tiden på at gøre alt det omkring din økonomi lidt nemmere. Fx med kontaktløse betaling, netmøder med din rådgiver og scanne dine regninger.

Se, hvordan vi i Danske Bank gør flere ting i din hverdagsøkonomi
Mere Nemt.

 

EB4704DC7DD50674
Forbrugsoverblik

Spørgsmål & svar

  • Hvordan kan I kategorisere mine udgifter automatisk?
    Netbanken kan i mange tilfælde 'se', hvilken om en betaling hører hjemme under f.eks. bolig eller dagligvarer. Det gælder desværre ikke alle i alle tilfælde. Fx er nogle betalinger, der sker via Betalingsservice umulige for netbanken at placere. Men i de tilfælde kan du altid selv tildele betalingen en kategori.
  • Hvorfor kan I ikke kategorisere mine indbetalinger automatisk?
    Netbanken kan indtil videre ikke kategorisere indbetalinger automatisk, men hvis du vil, kan du nemt og hurtigt kategorisere dem selv. Når du selv kategoriserer indbetalinger, kan du også vælge, om andre indbetalinger fra den samme afsender – fx lønindbetalinger – automatisk skal have samme kategori. Så placerer netbanken selv både tidligere og kommende indbetalinger i den rigtige kategori.
  • Jeg synes, der mangler en kategori – hvad gør jeg?
    Hvis du synes, at der mangler en kategori i forbrugsoverblikket, så sig det til os. Vi vurderer løbende, om vi skal tilføje eller slette kategorier – bl.a. på baggrund af vores kunders ønsker, så du er altid meget velkommen til at dele dine ideer med os.

    Ring til os på 70 123 456 – døgnet rundt.
  • Kan Danske Bank se mit forbrugsoverblik?
    Nej, det er kun dig, der har adgang til at se dit forbrugsoverblik.
  • Hvordan slår jeg forbrugsoverblikket fra?
    Forbrugsoverblikket er helt frivilligt at benytte. Du kan til enhver tid både fjerne det og få det vist igen. Det gør du ved et enkelt klik på ”Skjul” eller ”Vis”, som du finder lige over søgefeltet på siden med kontobevægelser. 
  • Hvorfor er mange af mine Betalingsservice-aftaler ikke kategoriserede?

    Netbanken har brug for nogle bestemte oplysninger om en betaling for at kunne kategorisere den automatisk. Når en betaling sker gennem Betalingsservice får netbanken ikke altid de nødvendige oplysninger fra de virksomheder, som modtager dine betalinger. Men du kan altid selv tildele betalingen en kategori alligevel.

  • Kan jeg fordele en betaling over flere kategorier?
    Ja, det kan du godt. Det kan fx være relevant at fordele en betaling over flere kategorier, hvis du har gjort et større indkøb i et supermarked, hvor du måske både har købt mad, elektronik og tøj.
  • Kan jeg udelade en post af forbrugsoverblikket?
    Du kan sagtens udelade en post, hvis du vil. Det kan give god mening, hvis du eksempelvis har købt en enkelt større ting, som gør, at overblikket ikke afspejler dit reelle forbrug.
  • Kan jeg følge en enkelt kategori over tid?
    Ja, forbrugsoverblikket giver dig også mulighed for at se, hvordan dit forbrug i hver kategori udvikler sig måned for måned. Det kan du bruge, hvis du vil se, hvordan dit forbrug af fx tøj og sko udvikler sig fra måned til måned.