Del

Anmeld skade

Hvis du har en rejseforsikring i tilknytning til dit MasterCard i Danske Bank kan du anmelde en skade efter nedenstående retningslinjer.

Find din blanket til skadeanmeldelse:

Anmeld sygdom, tilskadekomst og rejseassistance i udlandet

Du skal hurtigst muligt kontakte SOS International i tilfælde af sygdom, tilskadekomst og rejseassistance i udlandet (hele døgnet). Tlf. (+45) 45 12 91 00 (tast 1). Har du yderligere krav i forhold til rejseforsikringen på dit kort, skal du udfylde og underskrive nedenstående skadeanmeldelse og sende den til Codan Forsikring A/S, Danmark - adressen står nederst på blanketten.

Anmeld fly- og bagageforsinkelse, afbestilling samt andre mindre typer skader

Er du sikret, skal du først for egen regning betale de udgifter, der må være i forbindelse med fly- og bagageforsinkelse eller mindre skader. Erstatning søges efter hjemkomst. Ved afbestilling af rejse skal sikrede selv sørge for lægeerklæring, inden erstatning kan søges. Udgifter skal dokumenteres med originale bilag (eksempel PIR rapport, politirapport eller lægeerklæring). Du skal udfylde og underskrive nedenstående skadeanmeldelse og sende den til Codan Forsikring A/S, Danmark - adressen står nederst på blanketten.

Har du spørgsmål kan du kontakte skadeafdelingen hos Codan Forsikring A/S (hverdage mellem 8.00 – 16.00).

Tlf. (+45) 45 12 91 00 (tast 2).

Medicinske forhåndsgodkendelser

Hvis du er kommet til skade eller lider af en kronisk eller eksisterende sygdom, er det en god idé at få foretaget en medicinsk forhåndsvurdering, inden du skal ud at rejse. Med en medicinsk forhåndsvurdering kan du få svar på, om din rejseforsikring dækker på normale vilkår.

Få lavet en medicinsk forhåndsvurdering på sos.eu

Har du spørgsmål?

Ring til kundeservice, hvis du har spørgsmål til forsikringsbetingelser, vil tegne en forlængelse, eller have forhøjet forsikringssummen på en afbestillingsforsikring .

Tlf. (+45) 45 12 91 00 (tast 3) - hverdage mellem 8.00 – 16.00.