Danica Pension kontakter dig, hvis du har mistet dit arbejde

Hvis du står uden job, vil dine forsikringer som eks. kritisk sygdom, tab af erhvervsevne og dødsforsikring fortsætte i 3 måneder, selvom du ikke foretager dig noget og stopper med at indbetale til din pensionsordning i Danica Pension. 

Alligevel anbefaler Danica Pension, at du som noget af det første, efter din nye jobsituation er blevet en realitet, ser på dine forsikringer og din pension. Derfor bliver du kontaktet af en rådgiver fra Danica Pension.

”Vi har fuld forståelse for, at man ikke som det første tænker på sine pensions- og forsikringsordninger, hvis man er i den uheldige situation at have mistet sit arbejde. Derfor er det vores ansvar som pensionsselskab at kontakte kunderne og oplyse, hvilke muligheder de har og give dem god rådgivning. I det øjeblik vi får besked om, at en kunde er fratrådt, kontakter vi straks kunden med henblik på at finde frem til den bedst mulige løsning, og vi følger løbende op for at sikre, at en kunde ikke pludselig står uden forsikringsordninger, medmindre det er et bevidst valg,” siger Evy Sørensen, der er chef for kundeservice i Danica Pension.

Danica Pension giver dig overblik over dine muligheder

Hvis du ikke længere har et job, har du flere forskellige muligheder. Du kan fortsætte pensionsordningen og ofte beholde forsikringerne på fordelagtige priser og vilkår ved selv at indbetale. Det sker i produktet FortsatPrivatPension. 

Hvis du ikke ønsker eller ikke har råd til at fortsætte med at indbetale, kan du udsætte indbetalingerne til pensionsordningen og beholde forsikringerne i op til et år. Beholder du dine forsikringer uden at indbetale til pensionsordningen, bliver prisen for dine forsikringer trukket i din pensionsopsparing.

”Det vigtigste er, at du tager et aktivt valg på et oplyst grundlag, så du ikke pludselig står uden meget vigtige forsikringer, bliver ramt af sygdom og så ikke har noget sikkerhedsnet. Derfor vil vi kontakte dig, så vi sammen kan finde den bedst mulige løsning, der skaber tryghed for dig” udtaler Evy Sørensen, Danica Pension.

Er du endnu ikke blevet kontaktet?

Hvis du har mistet dit job og ikke allerede er blevet kontaktet, anbefaler vi, at du ringer til Danica Pension på 70 11 25 25 og aftaler, hvordan din pensionsordning skal fortsætte og på hvilke priser og vilkår.

Læs også om fordelene ved at fortsætte din pensionsordning hos Danica Pension