Hent appen "NY mobilbank DK"

Start med at hente appen ’NY Mobilbank DK’  i AppStore eller Google Play.


iPhone
      
Android

Log på første gang

Har du den gamle mobil- eller tabletbank i forvejen?

Hvis du har den gamle mobil- eller tabletbank, skal du bare bruge din sædvanlige 4-cifrede servicekode til at logge på den nye app.

Har du ikke mobilbank?

Hvis du ikke har mobilbank, skal du både have en aftale om mobilbank og en servicekode til at logge på med. Begge dele får du nemt og hurtigt under ”Mobile tjenester” i netbanken.

Hvad er servicekode?

Servicekoden er din personlige, 4-cifrede kode til mobil- og tabletbank. Du finder din servicekode i netbanken under ”Mobile tjenester” i netbanken.


Overblik og frihed til at ordne din økonomi uafhængigt af tid og sted

Daglig Økonomi

Du får hurtigt overblik over dine konti, lån og kort og glæde af en masse praktiske funktioner, der gør det nemt for dig at ordne din økonomi. Du kan blandt andet godkende betalinger uden NemID og se dine konti i andre banker.

 

Bolig

Du kan følge dit lån i Realkredit Danmark og hurtigt tjekke, hvad du betaler i rente m.m. Har du FlexLån®, kan du blandt andet beregne rentetilpasning med dagens aktuelle rente.

Investering

Har du investeringer, kan du købe og sælge værdipapirer hurtigt og uden brug af NemID. Du følger nemt både markedsbevægelser og værdien af din beholdning, mens du er på farten.

Se videoer om udvalgte funktioner

c1894b59-00090249-a0d28b9d

Se flere videoer



  

Børn

Spar turen ned i afdelingen: Opret dit barn som kunde direkte på mobilen, hvor du også bestiller Børneopsparing og lommepenge-app.

 

Din personlige mobilbank

Tilpas selv forsiden: Scroll ned og tryk på ”Rediger” – så kan du flytte rundt på indholdet og få den mobilbank, der passer til netop dig.

Nem og hurtig adgang

Log på og godkend nemt og hurtigt: Du kan logge på med fingeraftryk og ansigtsgenkendelse. Og når du overfører penge og betaler regninger, skal du bare bruge din 4-cifrede servicekode.

Spørgsmål & svar

  • Hvornår lukker den gamle mobilbank?
    Vi lukker den gamle app i to hold – det første hold lukker den 20. august 2019, og det andet hold den 10. september 2019. Det gælder både mobilbank og tabletbank.

    Du kan se, hvilken dag din app lukker, på forsiden af den gamle app (efter log-on).

    Når vi lukker appen i to hold, er det fordi vi gerne vil kunne yde en god og hurtig support til dem, der har brug for det.
  • Hvad er nyt i den nye mobilbank?

    Den helt åbenlyse nyhed er forsiden, hvor du med det samme får overblik over de vigtigste konti, de seneste betalinger og dine eventuelle investeringer. Du kan selv tilpasse forsiden og kontooverblikket efter dit eget behov.

    Fra menuen nederst på siden kan du blandt andet vælge ”Udforsk”, hvor du kan bestille produkter og tilmelde konti fra andre banker, og ”Mere”, hvor du også finder ”Indstillinger”.

    Den nye mobilbank byder også på en række helt nye funktioner, der ikke findes i den gamle mobilbank. Du kan blandt andet:
    ansøge om forbrugslån
    beregne omlægning af FlexLån® ud fra dagsaktuelle renter
    bestille Lommepenge-app og opsparingskonti til børn – og oprette dine børn som kunder
    booke møde online
    bruge servicekode i stedet for NemID, når du godkender overførsler, betaling af regninger, aftaler og værdipapirhandler
    underskrive aftaler digitalt
    få overblik over dine lånemuligheder
    give feedback
    • se beløbsgrænser på dine kort (og juster visse grænser indenfor rammen).
    se og redigere dine personoplysninger 
    se konti fra andre banker
    se kontobevægelser 25 måneder tilbage i tid
    vælge en engelsk version.


    Her kan du se, hvilke features der findes i den nye mobilbank i dag – og hvilke der er på vej

     

  • Hvordan får du adgang til den nye mobilbank?
    Appen ligger i App Store og Google Play under navnet ”NY mobilbank DK – Danske Bank”.

    Sådan gør du, hvis du ikke bruger mobilbank i forvejen
    Først skal du tilmelde dig mobilbank i din netbank under ”Mobile tjenester”. Når du er tilmeldt, får du med det samme vist en 4-cifret servicekode, som du skal bruge til at logge på mobilbanken.

    Sådan gør du, hvis bruger du den gamle mobilbank
    Du logger på den nye mobilbank med den samme 4-cifrede servicekode, som du bruger i dag til den gamle mobilbank.

    Har du glemt din servicekode?
    Du finder din servicekode i netbanken under ”Mobile tjenester”.

    Du kan også bestille en ny via den nye mobilbanks log-on-side. Her trykker du først på de tre prikker øverst til højre. Tryk dernæst på ”Hjælp for at logge på”.
  • Hvorfor har vi valgt det nye design og ikke bare videreudviklet ”hjulet”?
    Vi er klar over, at mange er glade for ”hjulet” i den gamle mobilbank og derfor helt naturligt er skeptiske overfor designet i den nye mobilbank.

    Den nye mobilbank er designet med fokus på at kunne afprøve nye features, vise flere nye produkter og integrere løsninger fra 3. parter – f.eks. muligheden for at se konti fra andre banker. Derfor har vi valgt et mere nutidigt design, der samtidig er fremtidssikret.

    • Farver og skrifttyper lever op til vores visuelle identitet.
    • Opbygningen giver mulighed for at tilføje nye funktioner på en enkel og naturlig måde.
    • Den nye app samler indholdet fra ”de 3 hjul” i én løsning.

    Som et helt naturligt led i udviklingen af appen arbejder vi løbende på at forbedre og videreudvikle designet og brugervenligheden. Det sker blandt andet på baggrund af vores kunders feedback om ønsker, behov og designområder som f.eks. opbygning, menuer, farver, kontraster osv.

    Vi tester løbende ny funktionalitet med kunder for sikre, at den dækker deres behov og giver en god brugeroplevelse.Den gamle mobilbank er 9 år gammel og har efterhånden ramt loftet for udvikling. Den kan ikke følge med de nyeste lovkrav for bankers digitale services, teknisk er den ude af trit med tiden, og så er der flere af de features, der nu findes i den nye app, som vi ikke har kunnet indføre i den gamle.
  • Hvorfor skal du bruge servicekode i stedet for NemID – og NemID, når du skifter mellem enheder?
    I den gamle mobilbank/tabletbank skal du kun bruge NemID, når du godkender en overførsel eller betaling. Men fra september 2019 skærpes lovkravene, så du også skal bruge NemID, når du logger på.

    Den nye mobilbank lever allerede nu op til de nye lovkrav, og vi har med ”Servicekode i stedet for NemID” valgt en løsning, hvor sikkerhed og brugervenlighed går hånd i hånd.

    Ved første log-on binder du nemlig mobilbanken sammen med din enhed med dit NemID. På den måde kan mobilbank-appen kun bruges fra netop din enhed.

    Fordelen er, at du slipper for at bruge NemID, hver gang du logger på, og at du kun skal bruge din servicekode.

    Ulempen er selvfølgelig, at du skal bruge NemID, når du skifter mellem flere enheder. Men husk, at det samtidig er din sikkerhed for, at ingen andre kan logge på din mobilbank fra andre enheder.

    Sikkerhedsløsningen lever fuldt ud op til de lovkrav for digitale services, der træder i kraft i Danmark og EU til september i år. De nye lovkrav er strengere end i dag, og du kan derfor være helt tryg ved at bruge den nye mobilbank.

    De nye lovkrav handler blandt andet om tofaktor-autentifikation ved log-on i digitale betalingstjenester. 

    Vi anbefaler selvfølgelig, at du også altid beskytter din smartphone eller tablet med kode eller biometrisk sikkerhed (fingeraftryk/ansigtsgenkendelse).
  • Findes forbrugsoverblikket i den nye mobilbank?
    Ja, forbrugsoverblikket findes i den nye app – dog i en lidt anden udgave. Du finder featuren på forsiden i boksen med teksten ”Forbrugsoverblik seneste 30 dage”.

    Forbrugsoverblikket i den nye mobilbank er tænkt som et hurtigt overblik over de seneste 30 dages forbrug. Har du brug for et dybere indblik og en mere detaljeret kategorisering, kan du altid gå i netbanken.

    En del af vores kunder har dog ønsket et mere detaljeret forbrugsoverblik i mobilbanken, og det vil sandsynligvis blive en af de features, vi vil genbesøge på et tidspunkt. Det er endnu for tidligt at sige, hvornår det vil ske.

    Vidste du i øvrigt, at du kan eksportere transaktioner fra mobilbanken til Excel og andre filtyper? Det giver dig et godt værktøj, hvis du lægger budget.
  • Kommer der en ny app til tablet, når den nuværende lukker?
    I øjeblikket har vi ikke planer om udvikle en app specifikt til tablet. Du kan derimod downloade og bruge den nye mobilbank-app på din tablet. Den bedste oplevelse af mobilbanken får du dog på en smartphone.


  • Hvordan får du support og hjælp?
    Du kan få hjælp på flere måder:

    • Har du tekniske spørgsmål, så ring til vores supportere på 70 105 501.

    • Vil du se videoer om, hvordan du downloader og bruger den nye mobilbank, så gå ind her.

    • Har du brug for en mere grundlæggende introduktion til appen, så kom forbi en mobilbank-cafe eller tilmeld dig et kursus i din lokale afdeling på www.danskebank.dk/komgodtigang.

    Alle er velkomne, og det er helt gratis. Du skal blot medbringe din egen tablet eller smartphone, hvor appen er installeret.
  • Skal du være kunde i Danske Bank for at bruge appen?
    Ja, du skal have en konto i Danske Bank og en aftale om Danske Netbank – men alle er velkomne til at prøve en demo.

    Download appen, og tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne på log-on-siden. Her kan du under ”Om demo bruger” se, hvordan du gør.

    Vil du gerne have den rigtige app, så ring til os på 70 123 456, og hør, hvordan du bliver kunde hos os.
  • Er det muligt at skifte mellem mobilbank til privat og erhverv i den nye app?
    Ja. Fra slutningen af juni 2019 er det muligt at skifte mellem privat- og erhvervsaftaler i mobilbanken.

    Du finder featuren under menupunktet ”Mere” og ”Vælg aftale”.

    Som i den gamle app kan du 
    se erhvervskonti – og overføre og betale fra dem
    se erhvervsdepoter og søge efter værdipapirer.
     
    Du kan endnu ikke sende beskeder din erhvervsrådgiver og købe/sælge værdipapirer via investeringsmodulet. 

    Vi arbejder på højtryk for at få de sidste dele med så hurtigt som muligt.
  • Skal du beholde den gamle app?

    Nej – og du kan trygt slette den gamle app. Alle dine data følger helt automatisk med over i den nye mobilbank.

    Bruger du også mobilbank til erhverv, kan du med fordel vente med at slette den gamle app, til det også bliver muligt at skifte mellem din privat- og erhvervsaftale i den nye mobilbank.

    Vi forventer at have løsningen klar til sommer (2019). 

  • Hvilke smartphones/styresystemer kan den nye app køre på?
    Du kan bruge den nye mobilbank til iOS (10 eller nyere) og Android (5 eller nyere).
  • Hvordan logger du af?
    Appen lukker automatisk, når du enten swiper den væk eller ikke bruger den i nogle få minutter.

    Du kan også selv logge direkte af via log-af-knappen, som du finder under ”Mere” i bunden af skærmen.
  • Kan du ikke finde appen via din iPad?
    Vi er blevet opmærksomme på, at brugere af iPads med iOS 10.3 og ældre versioner ikke kan finde den nye mobilbank i App Store. 

    Har du samme problem, så prøv dette:

    1. Åbn App Store på din tablet.
    2. Søg efter Danske Bank. 
    3. Nu kan du i øverste venstre hjørne se, at der står der ”Kun iPad”.
    4. Tryk på ”Kun iPad”.
    5. Vælg ”Kun iPhone”.

    Herefter loader App Store automatisk, og appen ”NY mobilbank DK” kommer frem, uden at du skal søge igen. 

    Husk, at du får den bedste oplevelse af mobilbanken på en smartphone.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.