Keep it safe: Bliv sikker på nettet

Hvis du vil vide mere om, hvad du især skal passe på, og hvordan du beskytter dig bedst muligt online, kan du finde svarerne her på siden.

Er du blevet offer for identitetstyveri ?
Hvis du oplever, at dit MitID er blevet misbrugt til optagelse af lån/kredit, skal du spærre dit MitID med det samme. Vejledning findes her, herefter skal du ringe til os på 70 20 70 20. Vi anbefaler at du opretter en kreditvarsel på Borger.DK.


fc5b41cd-466a-49b8-8a6c-cb315b073afa

Kender-du-it-typen?

Find din IT-type og lap dine sikkerhedshuller

Welcome

Jeg kunne godt finde på at … :

>

Resultat:
Det-går-nok-typen Total-ligeglad-typen Orker-det-ikke-typen Meget-forsigtig-typen Jeg-sagde-det-jo-typen

Selvom du har styr på Instagram - og kender dit styresystem, så er der huller i din IT-sikkerhed. Bliv ved med at springe ud i det, men vær opmærksom på faldgruberne. Så bliver dine personlige oplysninger ved med at være personlige.

Du spekulerer ikke så meget på IT-sikkerhed i det daglige, og det interesserer dig egentlig heller ikke. Men hvis du ikke kigger op en gang imellem, står dine digitale døre pivåbne. Det lyder måske kedeligt, men det er alligevel bedre end at blive hacket i morgen.

Du ved det egentlig godt. Men der er bare altid et eller andet, der gør, at du ikke lige får lavet det nye password, opdateret software, tjekket afsender på links og alt det andet. Men du kan undgå en masse bøvl – og risiko.

Du træder varsomt – og det er fint. Men du skal ikke holde dig så meget tilbage, at du ender med at droppe opdateringer og andre gode vaner, der styrker din IT-sikkerhed. Behold din skepsis, men gør dig selv en tjeneste og lær et par tommelfingerregler, så du kan springe sikkert ud i de digitale muligheder.

Du har styr på dine ting og ved det meste om IT-sikkerhed. Det er dig, folk ringer – eller burde ringe til, når noget ikke fungerer eller ser mystisk ud. Men verden forandrer sig selvfølgeligt hele tiden, så bliv ved med at hold dig opdateret og følg med i de nyeste tendenser inden for IT-sikkerhed.


De fire vigtigste råd om sikkerhed

  • Opdater altid dine programmer og apps

    - Opdater antivirus og firewall
    - Opdater alle andre programmer og apps  
  • Brug sikre passwords

    - Brug forskellige passwords til dine brugerprofiler
    - Brug passwords, der er svære at gætte
    - Skift dine passwords ofte
    - Del aldrig dine passwords med nogen
  • Vær opmærksom, når du klikker på links eller vedhæftede filer

    - Vær påpasselig med mails og sms’er, hvor du skal klikke på links eller vedhæftede filer
    - Vær særlig påpasselig med mails fra personer, du ikke kender, og fra banker og andre officielle afsendere
  • Del ikke dine personlige informationer med andre

    - Del aldrig dine personlige informationer som CPR-nr., kontonummer, kreditkortoplysninger etc.
    - Svar aldrig på mails, telefonopkald eller sms’er, hvor du skal oplyse personlige oplysninger
    - Tag ikke fotos af dit MitID

Secure apps

A84289947DD50674

Social Media guide

51694D177DD50674


Secure Passwords

C16CC00E7DD50674


Wi-Fi

068A50097DD50674

Brug for hjælp?

Hovednummer

70 123 456
  • ÅbningstiderKontakt os hele døgnet
  • På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

Support til Netbank:

70 123 456
Hverdage: 09.00 - 21.00
Weekend og
helligdage: 10.00 - 16.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Flere kontaktnumre
  • Ring os

    Hovednummer

    70 123 456
    • ÅbningstiderKontakt os hele døgnet
    • På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Support til Netbank:

    70 123 456
    Hverdage: 09.00 - 21.00
    Weekend og
    helligdage: 10.00 - 16.00

    Spær dit kort:

    70 20 70 20

    Bliv kunde:

    70 10 17 08
    Flere kontaktnumre
  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

  • Indberet IT-svindel

    Indberet IT-svindel

    Har du modtaget en skadelig e-mail eller sms? Hvis e-mailen eller sms'en bruger Danske Bank som afsender, beder vi dig indberette svindlen ved at videresende mailen eller sms'en til falskemails@danskebank.dk

  • Har du fundet en sårbarhed?

    Responsible Disclosure

    Sikkerheden omkring vores kunders data er højeste prioritet i Danske Bank. Vi arbejder hver dag på at forbedre sikkerheden i vores systemer og på vores forskellige hjemmesider.

    Du har også muligheden for at hjælpe os, hvis du finder en sårbarhed på vores hjemmeside eller i systemerne. Derfor opfordrer vi alle, som har fundet en sårbarhed, til at besøge vores Responsible Disclosure side og indrapportere sårbarheden.

    Besøg siden Responsible Disclosure, hvis du vil rapportere en sårbarhed i vores systemer.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.