Spærring af kort
Er dit kort blevet væk, tabt, stjålet eller glemt, skal du spærre det med det samme. Det kan du gøre i din Mobilbank og i din Netbank, eller du kan evt. ringe til os.
Vær opmærksom på, at betalinger, abonnementer og tjenester tilknyttet kortet, ikke bliver betalt efter spærring.
Indsigelse. Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse. Se hvordan.
-
Spærring af kort i mobilbank
49a9eeec-0634-4b07-aa71-0416eb7c74dbSe, hvordan du spærrer et eller flere kort i mobilbanken (1:00)
Sådan spærrer og genåbner du kort- Log på mobilbanken
- Tryk på ”Kort” i øverste menu.
- Vælg det kort, du vil spærre.
- Tryk på 'Spær kort midlertidigt'.
- Og tryk på 'Spær kort midlertidigt' igen.
- Nu er dit kort spærret.
Hvis du vil ophæve spærringen igen- Tryk på kortet igen.
- Tryk på 'Ophæv spærring'.
- Og tryk på 'Ophæv spærring' igen.
Vil du spærre flere kort på en gang?- Tryk på de tre prikket øverst.
- Tryk på 'Spær flere kort'.
- Sæt markering ud for de kort du vil spærre.
- Tryk 'Næste'.
- Tryk på'spær kort nu'.
- Nu er dine kort spærret.
Når du har spærret dit kort, bliver de betalingsaftaler og abonnementer, du har tilknyttet kortet, ikke betalt.
Har du spærret dit kort, fx fordi du ikke har kunnet finde det og det ikke dukker op igen, kan du nemt og hurtigt erstatte dit kort ved at genbestille det.
Se hvordan. -
Spærring af kort i netbank
Bemærk
Gebyr. Der bliver ikke opkrævet årligt kortgebyr for et spærret kort.
KontantKort. Hverken kort eller kode er personlig, og derfor kan du ikke få det spærret.
Sådan gør du- Log på Danske Netbank
- Vælg Kortoversigt under Kort og valuta
- Klik på funktionspilen ud for kortet, og vælg 'Spær kort'.
- Udfyld og klik 'OK'.
- Godkend med dit MitID.
- Kortet er nu spærret.
Vær opmærksom på, at betalinger, abonnementer og tjenester tilknyttet kortet, ikke bliver betalt efter spærring.
Ønsker du at ophæve spærringen? Efter 5 minutter kan du nemt ophæve spærringen igen. Se hvordan.Er kortet tabt, stjålet eller gået i stykker, skal du i stedet erstatte dit kort ved at genbestille det Se hvoran
Indsigelse. Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse. Se hvordan. -
Ring til os
Hvis du har mistet dit kort eller har mistanke om misbrug skal du spærre det.
Spær dit kort ved at ringe til os på 70 20 70 20
Indsigelse. Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse. Se hvordan.
Relaterede emner
- Anmeld skade og forhåndsvurdering på Mastercard forsikringer
- Beløbsgrænser
- Bestilling af kort
- Godkendelse af køb med kort på nettet
- Kort i betalingsapps
- Kortoversigt
- Brug i udlandet
- Fejl på kort
- Forsikringer
- Aktivering af kort
- Erstat kort
- Glemt pinkode
- Indsigelse
- Kortsikkerhed
- Misbrug af kort
- Ophævelse af spærring
- Rateopdeling
- SMS fra banken
- Valg mellem Visa og Dankort