Del

Legitimering

Når foreningen bliver kunde i en bank, er der nogle dokumenter og informationer, I skal give banken, så vi kan lære jeres forening at kende. 

Det er blandt andet jeres vedtægter og tegningsregler, som vi ifølge lovgivningen har pligt til at opbevare. Vi skal også vide, hvordan I forventer, at bruge banken. Det giver os et godt udgangspunkt for at tilbyde den bedste rådgivning.

Desuden skal vi have legitimation fra alle personer, der efter tegningsreglerne kan underskrive for foreningen. Har foreningen ingen regler for det, vil det være hele bestyrelsen. Vi skal også have kendskab til, hvem der evt. ejer foreningen.   

Det hele kan virke lidt bøvlet, når I måske bare skal have en konto til at starte med, men det er et krav fra myndighederne, at bankerne kan dokumentere, at de ved, hvem deres kunder er, og hvordan de bruger banken. Det er blandt andet fordi, bankerne spiller en vigtig rolle i at forhindre hvidvask og anden økonomisk kriminalitet.

Selvom jeres forening måske har været kunde hos os i flere år, kan du opleve, at vi kontakter dig for at spørge til foreningens brug af banken. Det skyldes, at vi løbende følger op for at sikre, at de oplysninger, vi har om vores kunder, er korrekte og opdaterede.

Hvad betyder legitimering for jer?

I er altid meget velkomne til at kontakte Danske Bank, hvis noget ændrer sig hos jer – så vi hele tiden har de nyeste oplysninger og dokumenter.

Ring til os på 45 14 44 41– hvis I har spørgsmål til legitimationsreglerne.  

Vi har åbent alle hverdage kl. 9-18.

Andre har også set