Tilgængelighedserklæring for Danske Banks digitale services


Det er et krav at Danske Bank overholder tilgængelighedskravene som beskrevet i lov nr. 801 af 7.6.2022.

Denne tilgængelighedserklæring blev offentliggjort den 27.6.2025 med oplysninger om, hvorvidt vi lever op til lovgivningen samt identificerede mangler i vores digitale services til privatkunder. Vi opdaterer denne erklæring mindst en gang årligt.

Vi vurderer, at vi delvist lever op til kravene for tilgængelighed. Vores mål er, at opfylde niveau A og AA i retningslinjerne for tilgængeligt webindhold (WCAG) version 2.1, som loven kræver. For nogle løsninger har vi også taget WCAG version 2.2 i brug, som indeholder seks ekstra krav. Herunder kan du se en liste over relevante digitale services, og de mangler, vi er opmærksomme på. 

Feedback/klager

Hvis du oplever andre problemer med tilgængelighed i denne løsning, vil vi gerne modtage din feedback på +45 33 44 00 00 eller klageservice@danskebank.dk.

Tilsynsførende myndighed

Oplever du andre problemer med tilgængeligheden af vores løsninger, bedes du kontakte os på +45 33 44 00 00 eller via klageservice@danskebank.dk. Du vil modtage svar indenfor 14 dage. Hvis du, mod forventning, ikke modtager svar indenfor 14 dage, kan du henvende dig til Sikkerhedsstyrelsen, som er den ansvarlige myndighed.

Kontaktdetaljer til Sikkerhedsstyrelsen

I dette link kan der ses forskellige kontaktformer til Sikkerhedsstyrelsen
Indholdet hentes
Vis
Skjul
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.