Tilgængelighedserklæring for Danske Bank's digitale services


Det er et krav af Danske Bank overholder tilgængelighedskravene som beskrevet i lov nr. 801 af 7.6.2022.

Denne tilgængelighedserklæring blev offentliggjort den 27.6.2025 med oplysninger om vores generelle compliance-niveau og identificerede mangler i vores digitale ydelser til privatkunder. Vi opdaterer denne erklæring mindst en gang årligt.

Vi vurderer, at vores compliance-niveauer er “delvist compliant”. Vores mål er at overholde niveau A og AA i retningslinjerne for webindhold til tilgængelighed (WCAG) version 2.1, som krævet i gældende regler. For visse løsninger har vi også implementeret WCAG 2.2, som omfatter seks yderligere krav. Nedenfor finder du en liste over relevante digitale services samt de mangler, som vi har kendskab til.

Feedback/klager

Hvis du oplever andre problemer med tilgængeligheds i denne løsning vil vi gerne høre dit feedback på +45 33 44 00 00 eller klageservice@danskebank.dk.

Tilsynsførende myndighed

Hvis du oplever andre tilgængelighedsproblemer med vores løsninger, vil vi anbefale at første kontakt er til os på +45 33 44 00 00 eller klageservice@danskebank.dk. Svaret kan tage op til 14 dage. Hvis svaret ikke findes tilfredsstillende eller svar helt mangler, kan dette bringes videre til tilsynsførende myndighed som er Sikkerhedsstyrelsen.

Kontaktdetaljer til Sikkerhedsstyrelsen

I dette link kan der ses forskellige kontaktformer til Sikkerhedsstyrelsen
Indholdet hentes
Vis
Skjul
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.