Tilgængelighedserklæring for Danske Banks digitale services
Det er et krav at Danske Bank overholder tilgængelighedskravene som beskrevet i lov nr. 801 af 7.6.2022.
Denne tilgængelighedserklæring blev offentliggjort den 27.6.2025 med oplysninger om, hvorvidt vi lever op til lovgivningen samt identificerede mangler i vores digitale services til privatkunder. Vi opdaterer denne erklæring mindst en gang årligt.
Vi vurderer, at vi delvist lever op til kravene for tilgængelighed. Vores mål er, at opfylde niveau A og AA i retningslinjerne for tilgængeligt webindhold (WCAG) version 2.1, som loven kræver. For nogle løsninger har vi også taget WCAG version 2.2 i brug, som indeholder seks ekstra krav. Herunder kan du se en liste over relevante digitale services, og de mangler, vi er opmærksomme på.
Feedback/klager
Hvis du oplever andre problemer med tilgængelighed i denne løsning, vil vi gerne modtage din feedback på +45 33 44 00 00 eller klageservice@danskebank.dk.
Tilsynsførende myndighed
Oplever du andre problemer med tilgængeligheden af vores løsninger, er du velkommen til at kontakte os på + 45 33 44 00 00 eller ved at benytte formularen på denne side.
Hører du ikke fra os eller er du fortsat uenig eller utilfreds med resultatet, kan du kontakte vores Complaint Management Function, der er klageansvarlig i banken:
Danske Bank
Complaint Management Function
Bernstorffsgade 40
1577 København V
klageservice@danskebank.dk.
Fører dette ikke til et resultat, du er tilfreds med, kan du indgive en klage til Sikkerhedsstyrelsen, som er den tilsynsførende myndighed. Dette kan gøres via deres klageformular.