Nøgleviser

  • Aktiver ny nøgleviser

    Aktiver ny nøgleviser

    Hvis du har modtaget en ny nøgleviser, skal du aktivere den før brug.

    Sådan gør du
    • Klik for at aktivere dit eSafeID.
    • Vælg om du vil aktivere via NemID eller SMS
      - NemID: log på med dit private NemID som du plejer.
      - SMS: Indtast dit District bruger-id og kodeord og klik 'Fortsæt' og du vil modtage en aktiveringskode via SMS.




    • Følg herefter instruktionerne på skærmen.
  • Brug af nøgleviser

    Brug af nøgleviser

    Log-on til District består af to trin. Først indtaster du dit bruger-id og kodeord, og dernæst indtaster du en nøgle fra din nøgleviser.

    Du kan kontroller om du bruger den rigtige nøgleviser - tjek serienummeret bag på din nøgleviser.

    Sådan gør du
    • Sammenlign serienummeret med det, der vises på skærmen.




    • For at generere en sikkerhedskode skal du trykke på knappen foran på nøgleviseren.

    • Indtast den seks-cifrede nøgle, der vises på nøgleviseren.



    • Klik 'Næste'.
    Du er nu logget på District.
  • Bestilling af ny nøgleviser

    Bestilling af ny nøgleviser

    Har du mistet din nøgleviser eller har mistanke om misbrug, skal du straks spærre den, hvorefter du kan bestille en ny.

    Sådan spærrer du din nøgleviser og adgang til District:
    • Kontakt en kollega, der har adgang til Brugeradministration i District.
    • Ring til Support.

    Sådan bestiller du en ny nøgleviser:
    • Kontakt en kollega, der har adgang til Brugeradministration i District.
    • Ring til Support.

    Det kan desværre ikke lade sig gøre at bestille en ny nøgleviser via e-mail.
  • Mistet nøgleviser

    Mistet nøgleviser

    Har du mistet din nøgleviser eller har mistanke om misbrug, skal du straks spærre den.

    Sådan gør du
    • Kontakt en kollega, der har adgang til Brugeradministration i District.
    • Ring til Support.
  • Forkert nøgleviser

    Forkert nøgleviser

    Du kan kontroller om du bruger den rigtige nøgleviser - tjek serienummeret bag på din nøgleviser.

    Hvis der opstår en fejl i forbindelse med din nøgleviser, skal du overveje:
    • Er serienummeret bag på din nøgleviser det samme, som vises på skærmen?
    • Er det din egen nøgleviser?
    • Har du flere nøglevisere?
    • Har du for nylig modtaget en ny nøgleviser?
    • Har du flere adgange til District?

    Har du en kollega, der har adgang til Brugeradministration i District, kan din kollega se, hvilket bruger-id din nøgleviser er tilknyttet.