Søg om en konto til din virksomhed

Ansøg nu

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på 70 13 30 00.

Vi har ekstra travlt i øjeblikket, og derfor kan du desværre opleve forlænget ekspeditionstid.

Vi forventer at kontakte dig inden for 7 hverdage.

 

Hvad skal du have klar, når du ansøger?

 

Det skal du oplyse

  • Navn, CVR-nummer, branchekode og forretningsmodel
  • Omsætning, betalinger og forventede brug af konti 
  • Nøglepersoner – reelle ejere, tegningsberettigede, bestyrelsesmedlemmer og fuldmagtshavere (navn, adresse, CPR-nummer og statsborgerskab)

 

Det skal du uploade

  • Kopi af sundhedskort
  • Kopi af pas eller kørekort
  • Du skal uploade ID for både dig selv og andre nøglepersoner

Hvad koster det at få en kontoløsning?

Etableringsgebyr:
Er du privatkunde i Danske Bank:          fra  2000 kr.*
Er du ikke privatkunde i Danske Bank:  fra 4000 kr.*
*Individuel pris ved komplekse sager.

Udover etableringsgebyret betaler du en månedlig pris på 0-279 kr. for at have en af vores basisløsninger. Prisen afhænger blandt andet af, om du er privatkunde hos os, og hvor mange konti, du har brug for. Læs mere om vores basisløsninger.

I tvivl om, hvad du har brug for?

Ring til os på 70 13 30 00 eller book et møde med os – vi er klar til at rådgive dig.

 

Book møde

Klar til at søge om konto?

Klik på knappen og indtast oplysninger for at søge om en konto til din virksomhed.

 

Spørgsmål og svar

  • Hvorfor skal jeg svare på spørgsmål om min virksomheds brug af banken?

    Du vil opleve, at vi spørger grundigt ind til din virksomhed og beder om legitimation og eventuelt dokumentation. Det er der flere grunde til:

    • Vi vil gerne lære din virksomhed godt at kende, så vi er i stand til at give dig de rigtige løsninger, der hele tiden støtter virksomhedens strategi og vækst.
    • Vi løfter et vigtigt samfundsansvar for, at vores kunder er sunde, lovlige forretninger og opererer forsvarligt, samtidig med at vi også som bank er forpligtet til at overholde gældende regler, fx hvidvaskloven.

    Hvis vi skulle sige nej til din ansøgning, skyldes det typisk, at vi ikke forstår virksomhedens forretningsmodel eller jeres forventede transaktioner. Fx hvordan det kan lade sig gøre at tjene penge, om virksomheden har de rette kompetencer, eller om arbejdsforholdene er i orden. Vi skal med andre ord føle os overbeviste om, at virksomheden er sund og lovlig.

    For at sikre, at din virksomhed lever op til kravene, laver vi derfor en analyse og beskrivelse af dig som ansøger og gør derefter dine produkter klar.

    Du vil opleve, at vi blandt andet spørger til:

    • Hvordan din virksomhed vil bruge os som bank
    • Om virksomheden skal overføre penge til udlandet
    • Om virksomheden har mange kontante betalinger

    Alle oplysninger, du giver os, bliver selvfølgelig behandlet fortroligt.

  • Hvor længe gemmer I oplysningerne? 
  • Har I ret eller pligt til at stille spørgsmål og bede om legitimation?

    Ja, vi har både ret og pligt til at stille de spørgsmål, som er nødvendige for at kende vores kunder og deres brug af banken.

    Vores pligt til at kende vores kunder er blandt andet beskrevet i 

    • Bekendtgørelsen for god skik for finansielle institutioner
    • Hvidvaskloven
    • FATCA og CRS, som er de internationale love om identifikation af bankkunders skattepligt, som Danmark og EU har tilsluttet sig.

    Det er Finanstilsynet, der er tilsynsmyndighed og holder øje med, om vi og alle andre banker i Danmark lever op til reglerne.

    Det er op til den enkelte bank at vurdere, hvilke spørgsmål og oplysninger banken finder nødvendig for at kunne opfylde formålet med de forskellige love.


  • Hvorfor koster det penge at oprette en erhvervskonto, og hvilken værdi giver det min virksomhed?
    Er du privatkunde i Danske Bank, kan du oprette en erhvervskonto for helt ned til 2.000 kr., som er en af markedets billigste priser. Er du ikke kunde i forvejen, starter prisen ved 4.000 kr.

    For pengene får du en konto, et kort, en netbank og muligheden for at få vores avancerede og brugervenlige netbank, District. District kan hele tiden udvides og følge din virksomheds behov, når I vokser.

    Det kan fx være, at din virksomhed på et tidspunkt får brug for et internationalt setup med blandt andet valuta og garantier, hvor du kun behøver én bank på tværs af landegrænser – Danske Bank.

    Vi tilbyder jer også – gratis - sparring ud fra vores store viden og erfaring fra erhvervslivet, vores brancheanalyser og andre værktøjer og invitationer til webinarer og events med aktuelle og relevante emner.

    Når vi opretter et nyt erhvervskundeforhold, kræver det, at vi sætter os grundigt ind i forretningen, forstår, hvad vores kunder beskæftiger sig med, og hvor de har tænkt sig at bruge banken. Vi skal ligeledes indhente diverse legitimation og dokumentation og gøre produkterne klar. Det kræver en del ressourcer og tid, hvilket begrunder prisen for oprettelsen.