Betalinger

Få styr på ind- og udbetalingerne og styrk din forretning

  • Brug mindre tid på betalinger
  • Styrk virksomhedens likviditet
  • Spar ressourcer ved at outsource fakturering og opkræving
Når du driver virksomhed, er det helt grundlæggende at kunne modtage penge fra dine kunder og betale dine leverandører. Vi har en række løsninger, der kan gøre det nemt og effektivt for dig.

På det basale niveau tilbyder vi et godt overblik over ind- og udbetalinger i vores prisvindende digitale løsninger. Det gør det nemt for dig at styre dit cash flow og din likviditet.

Vi har en række unikke løsninger, som kan hjælpe dig til at optimere, hvordan du modtager og betaler penge. Med MobilePay Business bliver det nemt for dine kunder at betale dig – uanset om du har en fysisk butik, internetsalg, i en app eller via faktura. Og DynamicPay kan give dig kontrol over dine indkommende betalinger fra andre virksomheder og dermed forbedre din likviditet.

Du kan læse mere om vores forskellige betalingsløsninger i boksen neden for. Hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at sikre en stærk likviditet, kan du læse mere om likviditetsstyring. Du er naturligvis også meget velkommen til at ringe til os på 70 133 000.

Oversigt over betalinger 

  • Indbetalinger - MobilePay til Erhverv

    Indbetalinger - MobilePay til Erhverv

    Hurtig og nem indbetaling med mange muligheder
    Med MobilePay Business kan dine kunder hurtigt og nemt betale med mobilen i din butik eller webshop. Kunden overfører beløbet til din butiks telefonnummer, der er tilknyttet MobilePay – ligesom når du overfører penge til dine venner.
     
    MobilePay Business gør det også muligt for dig at knytte stærkere relationer til dine kunder via loyalitetsprogrammet MobilePay Bonus. På den måde får dine kunder mulighed for at optjene en procentdel af det beløb, de bruger hos dig, så du øger incitamentet til, at de kommer tilbage.
     
     
  • Indbetalinger - DynamicPay

    Indbetalinger - DynamicPay

    DynamicPay er en B-t-B onlineløsning, som køber og leverandør kan bruge til at automatisere betaling og fakturering – lige fra pris og betingelser til selve overførslen. Løsningen giver leverandøren mulighed for at få sine penge tidligere, mod at køberen får en rabat på sin betaling. På den måde kan leverandøren selv bestemme betalingstidspunktet og styre likviditeten.

    For køberen betyder det ud over muligheden for rabat, at man ikke længere behøver at håndtere alle forespørgsler om tidlig betaling manuelt. Det sparer tid på fakturering og gør det nemt at standardisere betalingsbetingelserne mod leverandører.

    Læs mere om, hvordan DynamicPay kan hjælpe din forretning
    .
  • Indbetalinger - Collection service

    Indbetalinger - Collection service

    Med Collection Service fakturerer du dine kunder gennem os. Dermed samler du dine opkrævningsaktiviteter et sted og har dem som en integreret del af dit finansielle overblik.

    Du kan tilpasse løsningen til din virksomheds behov. Du kan selv styre faktureringen gennem vores system, eller du kan outsource dine opkrævninger til os. På den måde kan du fokusere på kerneforretningen og undgå at bruge unødige interne ressourcer på fakturering og opkrævning. 

    Overblik og kontrol
    Collection Service giver dig adgang til et samlet system, hvor du har overblik over alle faktureringer og opkrævninger. Det giver dig et godt overblik over din likviditet. Og løsningen kan både bruges til at sende fakturaer og opkræve penge i Danmark og i udlandet. 

    Vælger du Collection Service, får du det som et tillægsmodul i vores prisvindende løsning Business Online, Dermed er det en del af dit samlede finansielle overblik, og du kan nemt foretage automatiske, digitale og manuelle opkrævninger. Med andre ord bliver det enkelt for dig at drive den del af din forretning effektivt.
  • Indbetalinger - SEPA Direct Debit

    Indbetalinger - SEPA Direct Debit

    Hvis din virksomhed har tilbagevendende, faste betalinger i euro, så kan SEPA Direct Debit være en enkel og billig måde at håndtere dem på.  SEPA er et EU-initiativ, der gør det nemmere og billigere at sende og modtage euro i 35 europæiske lande.

    SEPA Direct Debit er en løsning, der gør det muligt for din virksomhed at samle alle betalinger og opkrævninger i euro på en konto. Der kan du foretage automatiske betalinger og opkrævninger i euro – med hurtig afstemning og uden valørtab. På den måde kan løsningen være med til at optimere jeres betalingsprocesser og forbedre jeres cash flow.

    Fakta om SEPA

    • SEPA står for Single Euro Payments Area
    • Det er oprettet for at gøre det nemt og enkelt at håndtere euro-betalinger
    • Medlemmerne er de 28 EU-lande samt Island, Norge, Schweiz, Liechtenstein, Andorra, Monaco og San Marino

    Hvis du vil vide mere, kan du ringe til os på 70 133 000, eller du kan læse mere om SEPA Direct Debit her.

  • Indbetalinger - IBAN & SWIFT/BIC

    Indbetalinger - IBAN & SWIFT/BIC

    IBAN er dit internationale kontonummer og står for International Bank Account Number. SWIFT-adressen (også kaldt BIC) angiver, hvilken bank pengene skal overføres til. Ønsker du at modtage en betaling fra udlandet, skal du oplyse IBAN-nummeret på din konto og Danske Banks SWIFT-adresse.

    IBAN i Danske Bank er på 18 tegn. Du finder dit IBAN-nummer i Business Online eller Netbanken under vilkår for den enkelte konto. Danske Bank har SWIFT-adressen: DABADKKK

    Læs mere om IBAN & SWIFT/BIC

  • Indbetalinger - modtag betaling via kort

    Indbetalinger - modtag betaling via kort

    Vi kan hjælpe dig med en løsning til at modtage betaling via kort, hvad enten det er i en fysisk butik eller online. Kontakt os på 70 133 000 for at høre mere. 
  • Indbetalinger - modtag kontanter

    Indbetalinger - modtag kontanter

    Modtager din virksomhed penge i form af mønter og sedler, kan vi hjælpe dig med effektiv og tryg kontanthåndtering.
  • Udbetalinger - Betalingsservice (Nets)

    Udbetalinger - Betalingsservice (Nets)

    Betalingsservice gør livet lettere
    Med Betalingsservice (Nets) slipper du for rudekuverter og indbetalingskort. I stedet tilmelder du dine tilbagevendende betalingsmodtager til Betalingsservice, og så sørger Nets for at betale regningerne.
  • Udbetalinger - Betalinger til udlandet

    Udbetalinger - Betalinger til udlandet

    Ofte vil den letteste og billigste løsning være at oprette en kontooverførsel i din netbank eller Business Online. Hvis du vil gør det, skal du bruge:
    - beløb
    - valuta
    - betalingsdato
    - den udenlandske banks SWIFT/BIC-kode
    - kontonummeret på kontoen hos den udenlandske bank i IBAN-format (læs mere om IBAN)
    - navn og adresse på den udenlandske modtager

    Hvis du har mange betalinger til et enkelt land, kan det være en fordel at oprette en lokal konto. Du kan læse mere om konto i udlandet eller kontakte os og få rådgivning omkring, hvad den bedste løsning er for dig.
  • Elektronisk fakturering

    Elektronisk fakturering

    Med en aftale om elektronisk fakturering er der både besparelser og effektivisering at hente, uanset om du er afsender eller modtager.

    Elektronisk fakturering giver virksomheden mulighed for at udveksle elektroniske fakturaer med både kunder og leverandører. Som kunde hos os kan du udveksle elektroniske fakturaer i formaterne OIOUBL og OIOXML, både via NemHandel og VANS-nettet.

    Spar penge og få bedre likviditetsstyring
    Som afsender af elektroniske fakturaer får du ikke kun færre administrative opgaver og portoudgifter, men også en hurtigere opfølgning på debitorer og en forbedret likviditetsstyring.

    Som modtager af elektroniske fakturaer får du mulighed for elektronisk arkivering, og din godkendelses- og bogføringsprocedure kan automatiseres.

    Du mindsker risikoen for fejl og forenkler administrationen, fordi du kan integrere den elektroniske fakturering med virksomhedens økonomisystem, så fakturadata automatisk kan ud- og indlæses.