
Overblik over udgifter
Hvis virksomheden har mange medarbejdere med firmakort, kan det være svært at bevare overblikket og sikre, at udgifterne finder sted i overensstemmelse med de interne regler. Det kan vi hjælpe med.
Et firmakort er ikke bare et firmakort. Når du driver virksomhed, handler det om at finde en løsning, der gør hverdagen så nem og fleksibel for de medarbejdere, der bruger kortet, og så enkel og overskuelig for den, der skal administrere brugen af det. Alle kort skal aktiveres, før de kan tages i brug. Se her hvordan.
Vil du gerne vide, hvad det vil koste at bruge dit kort til at betale et beløb i en anden europæisk valuta end danske kroner, kan du bruge vores Omkostningsberegner.
Er du i tvivl om, hvilken kortløsning der er bedst til din virksomhed, kan du kontakte os på erhvervdirekte@danskebank.dk eller 45 14 00 00. Du kan også læse mere om de forskellige typer firmakort nedenfor eller booke et møde.
Fakturering kan kræve meget tid og ressourcer, men det behøver faktureringen af jeres firmakort ikke at gøre. I kan få en løsning, der passer præcis til jeres behov – vælg mellem firma- eller privathæftende kort, og få elektronisk fakturering, der er tilpasset jeres processer. I kan også få fleksibel kreditperiode, så medarbejderne indsender rejseudgifter, før I betaler.
Med elektronisk kortfakturering kan I reducere administrationen. Fakturaerne kan sendes i alle standardformater, og I kan få dem sendt direkte til jeres økonomisystem.
Ring til os på 45 14 00 00 for at høre mere om jeres muligheder.
Har I mange kortholdere, kan det være svært at bevare overblikket over udgifterne. Med Corporate Expense Manager kan I få statistikker, der giver jer et samlet overblik, og I kan se de samlede udgifter til enkelte leverandører. Det giver jer bedre mulighed for at forhandle med dem og få den bedste pris.
Corporate Expense Manager kan også hjælpe jer med at sikre, at udgifterne sker i overensstemmelse med de interne regler. I kan nemt identificere udgifter, der ikke stemmer overens med reglerne og opsætte automatiske advarsler for at kontrollere, at rejsepolitikkerne overholdes, fx udgifter pr. betalingsmodtager eller pr. dag.
Ring til os på 70 25 10 15 for at høre mere om Corporate Expense Manager.
Har I allerede fået løsningen, kan I finde vejledningen her.
Mastercard kan bruges over hele verden. Og kortene kan vælges med forsikring, der dækker jer og jeres ejendele, når I rejser.
I kan også vælge Priority Pass, der gør ventetiden i lufthavne mere komfortabel med forfriskninger, tv, magasiner wi-fi og gode siddepladser. Hvis I tilknytter Priority Pass til jeres kort, får I adgang til flere end 1.300 VIP-lounges verden over.
Læs mere på prioritypass.com eller ring til os på 45 14 00 00 for at høre mere om jeres muligheder.
Med ”Book now - pay later” faktureres flybilletten først, når rejsen er gennemført. Det betyder, at I kan spare penge på at købe flybilletter tidligt, og medarbejderne slipper for at skulle lægge penge ud inden afrejsen.
”Book now – pay later” giver jer én samlet rejseafregning. Det gør det nemmere for både virksomheden og kortholderne, letter administrationen og sikrer en effektiv afregning.
Ring til os på 45 14 00 00 for at høre mere om jeres muligheder.
Hvis du har District, kan du tilknytte et kortmodul, så du nemt kan bevare overblikket over firmakort og forbrug direkte i District. Du kan blandt andet tjekke det årlige forbrug, faktureringen og kortdetaljerne, og du kan søge i transaktionerne.
Med kortmodulet i District kan du også bestille kort og pinkoder og blokere kort.
Ring til os på 45 14 00 00 for at høre mere om kortmodulet.
Mastercard Corporate Platinum | Mastercard Corporate Gold | Mastercard Corporate Classic | Mastercard Business Debit | |
---|---|---|---|---|
Årsgebyr | Fra 1.595 til 1.995 kr. | Fra 745 til 1.595 kr. | Fra 345 til 845 kr. | 150 kr. |
Etableringsgebyr | 0 kr. | 0 kr. | 0 kr. | 0 kr. |
Kreditmaksimum | Standard 100.000 kr., kan ændres efter behov | Standard 100.000 kr., kan ændres efter behov | Standard 50.000 kr.*, kan ændres efter behov | Kun muligt at bruge saldo på konto |
Rejseforsikring | Inkluderet | Hvis forsikring er valgt | Hvis forsikring er valgt | Ikke muligt |
Afbestillingsforsikring | Inkluderet | Hvis forsikring er valgt | Hvis forsikring er valgt | Ikke muligt |
Rejseulykke | Inkluderet | Hvis forsikring er valgt | Hvis forsikring er valgt | Ikke muligt |
Flyforsinkelse og - forbindelse | Inkluderet | Hvis forsikring er valgt | Hvis forsikring er valgt | Ikke muligt |
Bagageforsinkelse på udrejsen | Inkluderet | Hvis forsikring er valgt | Hvis forsikring er valgt | Ikke muligt |
Øvrige forsikringer | Inkluderet | Hvis forsikring er valgt | Hvis forsikring er valgt | Ikke muligt |
Rabat på billeje | Inkluderet | Hvis forsikring er valgt | Hvis forsikring er valgt | Ikke muligt |
Loungeadgang | Inkluderet | Hvis lounge er valgt | Hvis lounge er valgt | Ikke muligt |
Læs mere | Læs mere | Læs mere | Læs mere |
Du kan bruge beregneren til at få vist de forventede omregningsomkostninger, før du gennemfører transaktionen, beregnet med udgangspunkt i Den Europæiske Centralbanks (ECB) referencekurs. Du kan se forskellen både i procent og i kroner.
Du kan bruge beregneren til at få vist de forventede omregningsomkostninger, før du gennemfører transaktionen, beregnet med udgangspunkt i Den Europæiske Centralbanks (ECB) referencekurs. Du kan se forskellen både i procent og i kroner.
Dummy error Message - Vi glæder os til mødet og har sendt dig en mødebekræftelse med alle detaljer.
Try againECB offentliggør referencekurser for følgende europæiske valutaer én gang om dagen: CHF, CZK, DKK, EUR, HUF, ISK, NOK, PLN, SEK, BGN, HRK, RON. Kurserne offentliggøres alene til orientering og er ikke beregnet på anvendelse i nogen transaktioner.
Den Europæiske Centralbank (ECB) er eurozonens centralbank. Banken har bl.a. ansvaret for euroen og tilrettelægger den fælles pengepolitik, der bestemmer euroens værdi, sammen med de nationale centralbanker i eurozonen.
Du får en sms, hvis du har et kreditkort, betalingskort eller et firmakort med personlig hæftelse, og du har oplyst os dit mobilnummer. Du kan altid opdatere dit mobilnummer i din mobil- eller netbank.
Forældre til børn under 18 år vil også modtage en sms om børnenes kortbetalinger.
Sms’en indeholder oplysninger om prisen på valuta, når du betaler i en EØS-valuta. Prisen er vist i procent i forhold til Den Europæiske Centralbanks (ECB) referencekurs.
ECB’s kurs er en referencekurs og ikke den kurs, som Danske Bank bruger ved korttransaktioner.
Vi bruger kurser fra Mastercard og Visa afhængigt af, hvilket kort du benytter, og derfor vil du kunne opleve en lille forskel mellem den valutakurs, vi viser i sms’en, og den kurs, vi oplyser i vores prisliste. Der er ingen ændringer i priserne.
Du skal være opmærksom på, at kurserne ændrer sig løbende, så kursen kan have ændret sig, når din betaling bliver bogført.
Du får en sms første gang, du bruger dit kort (på et fysisk salgssted eller online) eller til at hæve penge i en anden EØS-valuta i en pengeautomat.
Når du har modtaget den første sms, får du ikke flere sms’er i de næste 30 dage, hvis du foretager yderligere betalinger eller hæver penge i pengeautomater med det samme kort i samme valuta.
Du modtager sms’en, så snart Danske Bank har godkendt transaktionen.
Hvis du får mulighed for at vælge imellem at betale i danske kroner eller den lokale valuta, og du vælger danske kroner, får du ikke en sms fra Danske Bank.
Betaler du i danske kroner, er det butikken/restauranten/ejeren af pengeautomaten, der beregner valutakursen – og dermed bestemmer de, hvilken kurs du får. Vær dog opmærksom på, at den ofte vil være højere end den kurs, du betaler på dit kort i banken.
Ja, du kan afmelde sms’erne ved at sende en sms med teksten “STOPCCY” til 3326.
Hvis du afmelder sms’erne, gælder det for alle dine kort i Danske Bank.
Du kan altid tilmelde servicen igen ved at sende en sms med teksten "STARTCCY" til 3326.