Mobile & Tablet Business

Med vores Business-apps er du tæt på din forretning – uanset hvor du er.

Med vores Mobile Business og Tablet Business apps får du hurtigt overblik over virksomhedens økonomi og mulighed for at klare bankforretningerne, uanset hvor du er. Du skal have Business Online for at få apps’ene.

Få overblik på farten

Uanset, om du er på vej fra det ene møde til det andet, på byggepladsen eller ude at rejse, kan du nemt få overblik over virksomhedens økonomi og eksempelvis se, om en betaling fra en kunde er gået igennem.

Hold forretningen kørende

Med apps’ene kan du holde forretningen kørende i det daglige. Du kan blandt andet foretage betalinger, godkende betalingsanmodninger og styre administrationen af virksomhedens adgange til bankkontiene.

Dine data er sikre

Du kan trygt håndtere din virksomheds økonomi i vores apps. Vi går ikke på kompromis med sikkerheden, og vores Business-apps, har samme høje sikkerhed som i Business Online. Når du skal godkende betalinger og ændre i dine brugerindstillinger, skal du indtaste en sikkerhedskode fra din nøgleviser. Læs mere om sikkerhed.

Kom godt i gang



Få adgang

For at få adgang til Mobile og Tablet Business skal du være bruger på en Business Online-aftale og have adgang til modulet "Kontoinformation" eller "Betalinger", og så skal du have en aktiv nøgleviser.

Når du har downloadet app'en, er det nemt at logge på – indtast blot dit brugernavn og dit personlige kodeord til Business Online.

Læs mere om Business Online, eller se vores forskellige pakkeløsninger.

Hent app’en

Du kan downloade Mobile Business og Tablet Business til iOS og Android i App Store eller Google Play. Søg efter Danske Bank på din telefon eller tablet, eller klik på et link nedenfor.

Du kan også prøve Mobile og Tablet Business – du skal bare logge på app'en med bruger-id 8888. Det er ikke nødvendigt at bruge kodeord.

Ofte stillede spørgsmål

  • Kan jeg få adgang til min virksomheds økonomi på farten, hvis jeg ikke har Business Online, men bruger Netbank Erhverv?
    Som bruger af Netbank Erhverv kan du få adgang til din virksomheds økonomi i de apps, der er udviklet til privatkunder.
  • Hvordan logger jeg på Mobile eller Tablet Business-app?
    Tryk på “Log på”, og følg vejledningen på skærmen. For at logge ind indtaster du dit bruger-id og din adgangskode, hvorefter du klikker på ”Log på”.

    Hvis din aftale påkræver det, vil du herefter blive bedt om at indtaste en sikkerhedskode fra din nøgleviser. For at få en sikkerhedskode fra din nøgleviser skal du trykke på knappen foran på viseren. Indtast den sekscifrede kode i sikkerhedskodefeltet på app´en. Du vil herefter blive logget på.
  • Er der forskel mellem Business Online på computren og Mobile- og Tablet Business-appsene?
    Ja, apps’ene er designet til bekvemmelighed og give dig adgang til dine konti, give dig mulighed for at udføre hurtigere betalinger, godkende tidligere oprettede betalinger og handlingsadvarsler, når du er på farten. Business Online giver ekstra funktioner, der ikke er til rådighed gennem mobil Business eller tablet Business-apps.
  • Koster det noget at bruge Mobile- og Tablet Business-apps?
    Det er gratis at bruge appen. Normale dataafgifter kan være pålagt, afhængigt af din netværksoperatør og/eller din kontraktopsætning.
  • Hvor længe tager det at komme i gang med vores Business-apps?
    Hvis du er eksisterende bruger af Business Online, kan du logge på med dit bruger-id og din personlige adgangskode. Hvis du er ny bruger, kan du begynde at bruge app’en med det samme med det midlertidige kodeord, du har modtaget fra banken.
  • Hvilke enheder kan jeg bruge appen på?
    App’en er blevet udviklet til iOS-enheder og Android-enheder. For at køre på iOS-enheder skal dit operativsystem være mindst iOS 7.0, og for Android-enheder skal det være mindst 4.4.
  • Hvad er maksimumsgrænsen for overførsel af penge?
    Betalingsgrænsen er 60.000 pund sterling pr. transaktion.
  • Hvilke konti kan jeg få adgang til med Mobile- og Tablet Business-app'en?
    Du kan få adgang til de samme konti, som du ser, når du bruger Business Online.
  • Hvilke funktioner kan jeg bruge, når jeg er logget på?
    Når du er logget på, kan du:
    • se egne konti i hele Danske Bank gruppen
    • se balance, herunder balancegraf
    • se kontogruppeoverblik og -graf
    • se og søge transaktioner og afventende transaktioner
    • se betalingsoplysninger (herunder mapper)
    • overføre penge og oprette betalinger (der vil være visse restriktioner gældende)
    • bemyndige betalinger, brugerændringer og ændringer i betalingsgrænser på konti
    • blokere brugere, afblokere brugere, slette brugere og bestille nye logons
    • tage, redigere, gemme og vedhæfte skærmbilleder til sikre meddelelser
    • sende og modtage sikre meddelelser med vedhæftninger til og fra Danske Bank
    • modtage og se meddelelser
    • finde den nærmeste Danske Bank eller kontantautomat
    • finde telefonnumre for at kontakte os
    • se egenkapital, obligations- og varepris
    • bruge valutaomregnerfunktionen og se valutakurser for over 25 valutaer (valutaomregneren er kun til vejledning)

  • Kan jeg udføre og bemyndige betalinger?
    Ja, hvis du har korrekt adgang til Business Online til at udføre og bemyndige betalinger, kan du stadig udføre og bemyndige betalinger i Mobile- og Tablet Business. Mobil/tablet Business-app’en har to UK-betalingsmuligheder – ”Intern overførsel” og ”Faster Payments” (Hurtigere betalinger). Intern overførsel gælder kun for overførsler mellem dine egne konti, der er registreret i Business Online. ”Faster Payment Service” eller ”FPS” betyder en betalingsservice i Storbritannien, som gør det muligt at behandle betalinger i næsten realtid. Både afsender- og modtager-finansinstitutionen skal være medlem af FPS-planen, og der gælder visse økonomiske grænser.
  • Hvad nu, hvis jeg mister min mobil, eller den bliver stjålet?
    Du skal straks fortælle det til din mobilnetværksoperatør, så de kan deaktivere telefonen. Hvis dine log på-oplysninger er sikre, kan ingen andre bruge din telefon til at få adgang til dine bankdata. Hvis du imidlertid tror, at nogen har opsnappet dit bruger-ID, adgangskode eller eSafeID, skal du straks kontakte os på +44 28 9031 1377.
  • Skal jeg altid logge ud?
    For at beskytte dine kontooplysninger, anbefales det, at du altid logger af, når du er færdig med at bruge appen. Vælg ”Log af”. Hvis du ikke vælger ”Log af”, når du er færdig med at bruge app’en, vil den forblive åben, og vil automatisk logge af efter cirka 15 minutter.
  • Hvad nu, hvis jeg har glemt mine logon-oplysninger?
    Du kan finde dit bruger-ID på følgende måder:
    • Når du har fået en nøgleviser til Business Online, kan du finde dit bruger-ID i det følgebrev, der fulgte med din enhed.
    • I Brugeradministration i Business Online, hvis en anden bruger, der er dækket af din aftale, har det nødvendige adgangsrettigheder.
    • Ring til Business Online Support på 70 114 115

    Hvis du har mistet din adgangskode, kan du bestille en ny, midlertidig PIN:

    - Hvis en anden bruger i din virksomhed har adgang til Brugeradministrationsmodulet i Business Online, kan du bestille PIN i Brugeradministration.

    Hvis du har mistet din nøgleviser, eller har mistanke om, at en anden bruger den, skal du straks blokere den. Du blokerer din eSafeID ved at ringe til 70 114 115.
  • Er Mobile og Tablet Business-app'en sikker?
    Vores løsninger har et meget højt sikkerhedsniveau. Vi udvikler konstant vore sikkerhedssystemer, så de er i overensstemmelse med aktuel praksis og vejledning vedrørende sikkerhed på online selvbetjeningsløsninger. Det er dog også vigtigt, at du træffer sikkerhedsmæssige forholdsregler, når du bruger Business-apps. For eksempel bør du altid opdatere din enheds software (via iTunes/App Store for iOS-enheder og via opdater-funktionen på Android-telefoner) og eventuelle andre apps, der kan være installeret. Vær omhyggelig med, hvilket trådløst netværk du tilslutter dig. Sørg for, at du ikke ignorerer advarsler som f.eks. ”serverens certifikat kan ikke godkendes”. Undgå at acceptere og installere software, der rejser mistanke eller kommer fra mennesker eller organisationer, du ikke kender eller stoler på. Beskyt din smartphone med en pinkode, så tastaturet låses efter nogle få minutter uden brug og installer aldrig uautoriseret software.

    Når du logger på, identificerer du dig selv med dit Business Online bruger-ID og adgangskode, så du får hurtig og nem adgang til at se kontooplysninger. Vi vil aldrig kontakte dig for at bede om din adgangskode eller sikkerhedskode fra din nøgleviser under nogen omstændigheder. Du bedes rapportere eventuelle anmodninger om denne type information til kundetjenesten.

    På Mobile Business-appen kan dit bruger-id, når du logger på med ”Husk bruger på denne enhed”, blive gemt på logon-skærmen.

    På Tablet Business-appen gemmes dit bruger-id på logon-skærmen. Denne funktion kan slettes ved at vælge dit profilbillede i øverste højre hjørne på skærmen og vælge ”rediger”.

    Det berører ikke din online-sikkerhed, da du stadig skal indtaste din personlige adgangskode for at din nøgleviser for at kunne logge på. Hvis andre logger på med din mobilenhed, vil du blive bedt om at indtaste dit bruger-id igen.

    For at bemyndige og udføre betalinger vil du blive bedt om at indtaste din adgangskode som en ekstra sikkerhedsfaktor. Som en ekstra forholdsregel vil du automatisk blive logget af mobilbank efter cirka 15 minutter uden brug.

    Som en ekstra forholdsregel kan du indstille de fleste enheder, så skærmen automatisk låser efter en periode uden brug.

    Læs mere om IT-sikkerhed.

  • Kan jeg stoppe meddelelser til en udvalgt enhed?
    Ja, du kan slå meddelelser fra. Log på app’en på den enhed, du ikke længere ønsker at modtage meddelelser på. Under brugerindstillinger kan du slå meddelelser fra.