Legitimation

Hvorfor skal jeg svare på spørgsmål om min brug af banken og vise billed- og adresselegitimation?

Vi indsamler en række oplysninger om dig som kunde for at få et klart billede af din situation, så vi får et godt udgangspunkt for at tilbyde dig den bedste betjening. Samtidig er oplysningerne nødvendige for, at vi kan leve op til myndighedernes krav.

Bankerne spiller nemlig en vigtig rolle i at forhindre hvidvask af penge og finansiering af kriminalitet eller terror. Derfor er vi forpligtet til at kunne dokumentere vores kunders identitet og måde at bruge banken på over for myndighederne.

Når du bliver kunde hos os, vil du derfor opleve, at vi f.eks. spørger til:

  • Hvordan du vil bruge os som bank
  • Om du skal overføre penge til udlandet
  • Om du har mange kontante betalinger osv.

Alle oplysninger, du giver os, bliver selvfølgelig behandlet fortroligt.

Nogle gange er de oplysninger, vi har om vores kunder, ikke korrekte eller opdaterede, så selvom du måske har været kunde hos os i mange år, følger vi løbende op, og du kan opleve, at vi kontakter dig for at spørge til din måde at bruge os på.

Vi kontakter i øjeblikket nogle af vores kunder og beder dem kontakte os, hvis det ikke har været muligt at træffe kunden dem via telefon.

Upload din legitimation her