Gå til hovedindhold

Danske Bank ændrer sin servicemodel for kunder i Tyskland

Vi vil fremover servicere kunder i Hamborg-afdelingen fra vores nordiske platform.

Beslutningen afspejler vores bestræbelser på at forenkle Danske Bank og vores strategi om kun at være til stede på geografiske markeder, som er væsentlige for vores servicemodel eller på anden måde strategisk vigtige for nordiske kunder eller nordiske hjemmemarkeder.

Tyskland er fortsat et af de vigtigste eksportmarkeder for nordiske virksomheder, og de kunder, vi servicerer i Hamburg er af stor betydning for os. Men vi har i de senere år set en ændring i vores kunders brug af banken – og i dag foretrækker langt de fleste kunder at bruge vores nemme og hurtige digitale løsninger til deres daglige bankforretninger på områder som likviditetsstyring, kreditter og Trade Finance. Derfor vil vi fremover tilbyde kunderne vores services fra Danske Banks nordiske platform.

Paul Gregory, Global Head of Corporate and Institutional Banking, siger: "På grund af digitaliseringen, har vi i de seneste år oplevet et stort skift i måden, virksomheder interagerer på, og hvordan vi som finansiel partner supporterer vores kunder. Ved at migrere vores tyske virksomhed til vores nordiske platform bringer vi kunder, der i dag bruger vores Hamborg-afdeling tættere på vores nordiske kerne, samtidig med at vi forenkler banken".

Han tilføjer, at fokus nu er på at sikre en så nem overførsel som muligt for de berørte cirka 800 kunder, som vil blive budt velkommen i Danske Banks nordiske set up.

Vores øvrige udenlandske filialer ud over de nordiske har et andet setup og påvirkes derfor ikke af beslutningen om at lukke i Tyskland.

En note til kunderne
Hvis du er kunde og er berørt af den kommende ændring, behøver du ikke gøre noget nu. Vi vil fortsat betjene dig som sædvanligt og tager ikke nogen yderligere skridt, før vi har aftalt nærmere med dig.

Kontakt din rådgiver, hvis du har spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.