Mobile & Tablet Business

Med vores Business-apps er du tæt på din forretning – uanset hvor du er.

Med vores Mobile Business og Tablet Business apps får du hurtigt overblik over virksomhedens økonomi og mulighed for at klare bankforretningerne, uanset hvor du er. Din virksomhed skal have en aftale om vores finansielle platform District, for at du kan få adgang til apps’ene.

Få overblik på farten

Uanset om du er på vej fra det ene møde til det andet, på byggepladsen eller ude at rejse, kan du nemt få overblik over virksomhedens økonomi og eksempelvis se, om en betaling fra en kunde er gået igennem.

Hold forretningen kørende

Med apps’ene kan du holde forretningen kørende i det daglige. Du kan blandt andet foretage og godkende betalinger og styre virksomhedens adgange til bankkontiene.

Dine data er sikre

Du kan trygt håndtere din virksomheds økonomi i vores apps. Vi går ikke på kompromis med sikkerheden, og vores Business-apps har samme høje sikkerhed som vores finansielle platform District. Når du skal godkende betalinger og ændre i dine brugerindstillinger, skal du indtaste en sikkerhedskode fra din nøgleviser. Læs mere om sikkerhed.

Få en nemmere hverdag

Få mere at vide om, hvordan vores digitale løsninger kan gøre din hverdag nemmere.
Ring til os på 45 14 00 00, eller book et møde med os for at høre mere.

Book møde


Kom godt i gang


Få adgang

For at få adgang til Mobile og Tablet Business skal du være bruger på en District-aftale og have adgang til modulet "Kontoinformation" eller "Betalinger", og så skal du have en aktiv nøgleviser.

Når du har downloadet app'en, er det nemt at logge på – indtast blot dit brugernavn og dit personlige kodeord til District.

Læs mere om District, vores finansielle platform til virksomheder.

Hent app’en

Du kan downloade Mobile Business og Tablet Business til iOS og Android i App Store eller Google Play. Søg efter Danske Bank på din telefon eller tablet, eller klik på et link nedenfor.

Du kan også prøve Mobile og Tablet Business – du skal bare logge på app'en med bruger-id 8888. Det er ikke nødvendigt at bruge kodeord.

Spørgsmål og svar

  • Kan jeg få adgang til min virksomheds økonomi på farten, hvis jeg ikke har District, men bruger Netbank Erhverv?
    Som bruger af Netbank Erhverv kan du få adgang til din virksomheds økonomi i de apps, der er udviklet til privatkunder.
  • Hvordan logger jeg på Mobile eller Tablet Business?
    Tryk på “Log på”, og følg vejledningen på skærmen. For at logge på indtaster du dit bruger-id og din adgangskode, hvorefter du klikker på ”Log på”.

    Hvis din aftale kræver det, vil du herefter blive bedt om at indtaste en sikkerhedskode fra din nøgleviser. For at få en sikkerhedskode fra din nøgleviser skal du trykke på knappen foran på viseren. Indtast den sekscifrede kode i sikkerhedskodefeltet på app´en. Du vil herefter blive logget på.
  • Er der forskel på District og Mobile- og Tablet Business-apps'ene?
    Ja, apps’ene er designet til at give dig nem adgang til din virksomheds økonomi, når du er på farten. Apps'ene giver dig adgang til dine konti og betalinger, godkende tidligere oprettede betalinger og se handlingsadvarsler. District giver dig det fulde overblik over virksomhedens økonomi og giver dig ekstra muligheder, der ikke er til rådighed i Mobile og Tablet Business-apps'ene.
  • Koster det noget at bruge Mobile- og Tablet Business?
    Det er gratis at bruge Mobile og Tablet Business, men din virksomhed skal have en aftale om vores finansielle platform District for at kunne bruge apps'ene. Normale dataafgifter kan være pålagt, afhængigt af din netværksoperatør og/eller din kontraktopsætning.
  • Hvor længe tager det at komme i gang med vores Business-apps?
    Hvis du er allerede bruger District, kan du logge på med dit bruger-id og din personlige adgangskode. Hvis du er ny bruger, kan du begynde at bruge app’en med det samme med det midlertidige kodeord, du har modtaget fra banken.
  • Hvilke enheder kan jeg bruge appen på?
    App’en er udviklet til iOS-enheder og Android-enheder. For iOS-enheder skal dit operativsystem være mindst iOS 7.0, og for Android-enheder skal det være mindst 4.4.
  • Hvilke konti kan jeg få adgang til med Mobile- og Tablet Business-app'en?
    Du kan få adgang til de samme konti, som du har adgang til i District.
  • Hvilke funktioner kan jeg bruge, når jeg er logget på?
    Når du er logget på, kan du:
    • se virksomhedens egne konti i hele Danske Bank-koncernen
    • se saldi, herunder saldografer
    • se kontogruppeoverblik og -grafer
    • se og søge efter transaktioner og afventende transaktioner
    • se betalingsoplysninger (herunder mapper)
    • overføre penge og oprette betalinger (visse restriktioner er gældende)
    • godkende betalinger, brugerændringer og ændringer i betalingsgrænser på konti
    • blokere brugere, afblokere brugere, slette brugere og bestille nye logons
    • tage, redigere, gemme og vedhæfte skærmbilleder til sikre meddelelser
    • sende og modtage sikre meddelelser med vedhæftninger til og fra Danske Bank
    • modtage og se meddelelser
    • finde den nærmeste Danske Bank-afdeling eller -pengeautomat
    • finde telefonnumre til at kontakte os
    • bruge valutaomregnerfunktionen og se valutakurser for over 25 valutaer (valutaomregneren er vejledende)

  • Kan jeg oprette og godkende betalinger?
    Ja, hvis du har adgang til District og til at oprette og godkende betalinger, kan du også oprette og godkende betalinger i Mobile- og Tablet Business.
  • Hvad nu, hvis jeg mister min mobil, eller den bliver stjålet?
    Du skal straks fortælle det til din mobiludbyder, så de kan deaktivere telefonen. Hvis du tror, at nogen har opsnappet dit bruger-ID, adgangskode eller eSafeID, skal du straks kontakte os.
  • Skal jeg altid logge ud?
    For at beskytte dine kontooplysninger, anbefales det, at du altid logger af, når du er færdig med at bruge appen. Vælg ”Log af”. Hvis du ikke vælger ”Log af”, når du er færdig med at bruge app’en, vil den forblive åben, og vil automatisk logge af efter cirka 15 minutter.
  • Er Mobile- og Tablet Business-apps'ene sikre?
    Vores løsninger har et meget højt sikkerhedsniveau, og vi udvikler dem konstant. Det er dog også vigtigt, at du træffer sikkerhedsmæssige forholdsregler, når du bruger vores Business-apps. For eksempel bør du altid opdatere din enheds software (via iTunes/App Store for iOS-enheder og via opdater-funktionen på Android-telefoner) og eventuelle andre apps, der kan være installeret. Vær omhyggelig med, hvilket trådløst netværk du tilslutter dig. Sørg for, at du ikke ignorerer advarsler som f.eks. ”serverens certifikat kan ikke godkendes”. Undgå at acceptere og installere software, der rejser mistanke eller kommer fra mennesker eller organisationer, du ikke kender eller stoler på. Beskyt din smartphone med en pinkode, så tastaturet låses efter nogle få minutter uden brug og installer aldrig uautoriseret software.

    Når du logger på, identificerer du dig selv med dit Business Online bruger-ID og adgangskode, så du får hurtig og nem adgang til at se kontooplysninger. Vi vil aldrig kontakte dig for at bede om din adgangskode eller sikkerhedskode fra din nøgleviser. 

    På Mobile Business-appen kan dit bruger-id, når du logger på med ”Husk bruger på denne enhed”, blive gemt på logon-skærmen.

    På Tablet Business-appen gemmes dit bruger-id på logon-skærmen. Denne funktion kan slettes ved at vælge dit profilbillede i øverste højre hjørne på skærmen og vælge ”rediger”.

    Det berører ikke din sikkerhed, da du stadig skal indtaste din personlige adgangskode for at kunne logge på. Hvis andre logger på med din mobilenhed, vil du blive bedt om at indtaste dit bruger-id igen.

    For at oprette og godkende betalinger vil du blive bedt om at indtaste din adgangskode. 

    Læs mere om IT-sikkerhed.

  • Kan jeg stoppe meddelelser til en udvalgt enhed?
    Ja, du kan slå meddelelser fra. Log på app’en på den enhed, du ikke længere ønsker at modtage meddelelser på. Under brugerindstillinger kan du slå meddelelser fra.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.