Det afhænger meget af landet og kravene til legitimation. Typisk tager det mellem 3-6 måneder, før virksomheden kan modtage og sende betalinger. I nogle lande vil den lokale bank kræve, at jeres CEO/CFO og/eller ejerne af virksomheden møder fysisk op.
Konto i udlandet
Har din virksomhed mange udenlandske betalinger til og fra samme land i samme valuta? Eller efterspørger jeres kunder lokale betalingsløsninger? Få hjælp til at afklare, om det kan være en fordel for jer at have lokale konti og betalingsløsninger.
Kontakt os på erhverv@danskebank.dk eller 70 13 30 00 eller booke et møde med en erhvervsrådgiver.
Konti i udlandet
En konto i udlandet kan være en fordel, hvis din virksomhed har mange udenlandske betalinger til og fra samme land i samme valuta.
Adgang til lokale konti i netbank
I vores netbank District kan du se jeres lokale konti i Danske Bank i Sverige, Norge, Finland, Polen, Storbritannien og Irland, så du nemt kan vurdere behovet for likviditet og valutahandel.
Lokale betalingsløsninger
I nogle lande er det nemmest at have lokale betalingsløsninger for at lette handlerne med virksomhedens kunder og gøre det billigere for dem at betale til jer.
Få rådgivning om konti i udlandet og lokale betalingsløsninger
Hvis virksomheden opererer i flere lande, kan det stille krav til jeres betalingsprocesser og -løsninger. Vi kan rådgive dig om, hvilke løsninger der kan passe til virksomheden baseret på for eksempel:
- Markeder
- Antallet af indgående og udgående betalinger
- Er kunderne privatpersoner eller virksomheder?
- Opererer virksomheden kun online eller også fysisk på de lokale markeder?
Du kan også få best practice-eksempler på, hvordan I kan optimere betalingsprocesserne, når virksomheden opererer i flere lande, og få rådgivning om de enkeltes landes mest anvendte betalingsløsninger. Sammen ser vi på, hvilke løsninger der kan passe til virksomhedens behov.
Kontakt os på 45 14 00 00 eller erhverv@danskebank.dk for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe med rådgivning og konti i udlandet.
Konti i Danske Bank i Sverige, Norge, Finland,
Polen, Storbritannien og Irland
Du får fordel af:
- Lokalkendskab
- Adgang til lokal betalingsinfrastruktur
- Samme netbank på tværs af landegrænser
- Kontrol og overblik over fuldmagtsforhold på tværs af landegrænser
- Viden om lokale betalingsløsninger og best practice
- Rådgivning om betalingsprocesser og integration med økonomisystem
Konti i øvrige lande
Vi formidler kontakt til den relevante udenlandske bank og rådgiver dig om den indledende dokumentation, som vi skal bruge til at introducere virksomheden til den udenlandske bank. Det kan for eksempel være regnskab, budgetter og koncerndiagram.
Når kontoen er oprettet, er det i de fleste tilfælde muligt at se transaktioner og saldi i vores netbank District ved hjælp af et filløsning, der kan sende betalingsfiler fra den udenlandske bank til Danske Bank. Læs mere under spørgsmål og svar.
Spørgsmål og svar om konto i udlandet
Hør mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med konto i udlandet
Du er velkommen til at kontakte os på erhverv@danskebank.dk eller 70 133 000 eller booke et møde med en erhvervsrådgiver.
Andre har også set
International handel og ekspansion
Få finansiel rådgivning og sparring, når din virksomhed skal handle med udlandet eller ekspanderer til nye markeder.
Produkt
Erhvervskonto - Kontoløsninger for virksomheden
Behov for en erhvervskonto? Få en kontoløsning, der er baseret på din virksomheds behov og dagligdag – og som nemt kan skaleres, hvis behovene ændrer sig.
Syv råd til international ekspansion
Overvejer din virksomhed at etablere sig i udlandet? Så får du her syv råd til, hvad I skal være opmærksomme på i opstartsfasen.