Opdater venligst dine personoplysninger

Vi har brug for yderligere oplysninger fra dig, fordi vi lovmæssigt er forpligtede til at vide mere om District-brugere, som har adgang til polske eller tyske konti. Du kan udfylde formularen og uploade den nødvendige dokumentation sikkert nedenfor. Udfyld formularen på engelsk

Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, kan du kontakte os her (+45) 45 14 83 24 (bemærk venligst, at supportmedarbejderne taler engelsk). Support har åbent mandag-torsdag fra kl. 9.00 til 16.00 (CET) og fredag fra kl. 9.00 til 15.00 (CET).

Vær opmærksom på, at der er en ekspeditionstid på op til 48 timer, før opdateringen er registreret i vores systemer.

 Indtast gyldigt District bruger-id
 Vælg venligst
 Vælg venligst
 Vælg venligst
 Vælg venligst

Upload en kopi af dit pas samt et dokument, som viser din bopælsadresse:

Dit pas sammen med et dokument med din bopælsadresse accepteres som legitimation.

Pas
Hvis dit pas er midlertidigt eller udløbet, skal du uploade både en kopi af dit kørekort og en kopi af dit sundhedskort.

Dokumentation for bopælsadresse
Acceptable former for dokumentation:

  • Et kontoudtog fra din lokale bank
  • Et dokument fra en offentlig myndighed i dit bopælsland
  • En gyldig lejekontrakt
  • Regninger for el, vand, varme, bredbånd, kabel-TV eller forsikringer vedrørende din ejendom.

Følgende skal fremgå af den samlede dokumentation: billede af dig, fulde navn, bopælsadresse, fødselsdato, CPR-nummer, udstedende myndighed og udløbsdato.

Hvis du er norsk statsborger, skal du være opmærksom på, at der kræves dokumentation for dit statsborgerskab.

Du kan anvende følgende filformater: pdf, jpeg/jpg, png eller gif. Bemærk, at den maksimale filstørrelse er 4 MB.

File Size Exceeds the Limit
slet File Size Exceeds the Limit

Ved at indsende dokumentationen tilkendegiver jeg, at jeg er informeret om, at Danske Bank behandler nødvendige oplysninger for at overholde gældende anti-hvidvask-regler.

Vi deler kun disse oplysninger med tredjepart, hvis vi har dit samtykke til det, eller hvis det er udtrykkeligt tilladt ved lov. Du kan læse mere om, hvordan Danske Bank behandler dine personoplysninger her.

Eksempler på legitimation og dokumentation for bopælsadresse

Spørgsmål & svar ved upload af ID

  • Hvorfor skal jeg tilføje yderligere personoplysninger?

    Det er et krav fra de tyske og polske myndigheder, at enhver bruger, som har fuldmagt til en tysk eller polsk bankkonto, skal kunne identificeres personligt.

  • Har banken juridisk ret til at stille spørgsmål og/eller bede om legitimation?

    Alle banker skal vurdere, hvilken dokumentation de anser for tilstrækkelig til, at de kan overholde anti-hvidvask-reglerne. Vi skal dokumentere over for myndighederne, at vi kender identiteten på alle brugere i District.

  • Hvilke typer legitimation skal jeg uploade kopier af?

    Følgende vejledning gælder for dig, hvis du er 18 år eller ældre.

    Bemærk følgende:

    • Din legitimation skal være gyldig (dvs. ikke udløbet).
    • En selfie, et portrætfoto eller lignende er ikke gyldig billedlegitimation.

    Hvilke typer legitimation skal du uploade kopier af?

    • Dit pas eller
    • Dit kørekort og dit sundhedskort

    Hvis du ikke har et gyldigt pas eller anden form for billedlegitimation

    Hvis du ikke har et pas, et kørekort eller anden gyldig billedlegitimation, skal du kontakte kundeservice på 45 14 83 24 (bemærk venligst, at supportmedarbejderne taler engelsk).

    Nedenfor er vist en liste over gyldige former for legitimation.
    Gyldig billedlegitimation

    • Pas

    Kørekort udstedt af et EU-, EØS- eller EFTA-land (Island, Liechtenstein og Schweiz) eller Færøerne og Grønland

    Gyldig legitimation uden billede

    • Sundhedskort

    Hvis du bor i udlandet, skal du uploade dokumentation for din adresse.

    Dokumentation for din adresse i udlandet

    Dokumentationen må højst være seks måneder gammel, og den skal være skrevet med latinske bogstaver. Det er vigtigt, at dit fulde navn og din adresse fremgår tydeligt af dokumentet.  Du kan uploade en af følgende typer af dokumenter, f.eks.:

    • Et kontoudtog fra din lokale bank
    • Et dokument fra en offentlig myndighed i dit bopælsland
    • En gyldig lejekontrakt
    • En regning fra et forsyningsselskab (el, vand, varme, gas, bredbånd, kabel-TV eller forsikring)
    • Et nationalt ID-bevis udstedt i dit bopælsland
  • Er det sikkert at uploade filer med min legitimation via Danske Banks hjemmeside?

    Ja. Du kan uploade dine filer sikkert via denne hjemmeside.

    Vi deler kun oplysningerne med tredjepart, hvis vi har dit specifikke samtykke til det, eller hvis det er udtrykkeligt tilladt ved lov. Vores hjemmesider anvender sikre forbindelser, som krypterer filer og gemmer dem på Danske Banks sikre systemer på samme måde som med alle andre fortrolige oplysninger. 

    Du kan læse mere om, hvordan vi behandler personoplysninger, i Danske Bank A/S’ information om behandling af personoplysninger.

  • Hvad sker der, hvis jeg ikke indsender de nødvendige oplysninger og dokumentation?

    De oplysninger, vi anmoder om, er en forudsætning for at få adgang eller bevare adgang til District. Hvis du undlader at angive oplysningerne, er vi forpligtede til at nægte dig adgang til District.

    Vær opmærksom på, at der er en ekspeditionstid på op til 48 timer, før opdateringen er registreret i vores systemer. Vi opfordrer dig derfor til at opdatere oplysningerne med det samme.
  • Sådan uploader du dokumenter
    • Tag et billede af din legitimation og dokumentationen for din bopælsadresse, for eksempel ved hjælp af kameraet på din mobiltelefon eller en scanner. Selfies kan ikke bruges som billedlegitimation.
    • Kontrollér, at alle oplysninger fremgår af billedet og er lette at læse.
    • Gem filen på en enhed (f.eks. på en computer eller tablet), som du kan bruge til at åbne denne webside.
    • Udfyld felterne med personoplysninger nedenfor.
    • Klik på Upload, og følg vejledningen.
    • Du kan uploade op til 10 filer ad gangen.
    • Klik på Send, når du har uploadet alle dine filer.
       
    Du kan vælge mellem følgende filformater: pdf, jpeg/.jpg/.png eller gif.
    Den maksimale størrelse for hver fil er 4 MB.
  • Sådan tager du et billede af din legitimation

    Sådan tager du et billede af dit pas og dokumentationen for din bopælsadresse

    • Anbring passet eller dokumentationen for din bopælsadresse på et bord eller en anden flad overflade.
    • I forhold til passet behøver du kun at tage et billede af siden med dit billede, dit navn osv.
    • I forhold til dokumentationen for din bopælsadresse (f.eks. en regning for el, vand, varme, bredbånd, kabel-TV eller forsikring vedrørende din ejendom) behøver du kun at tage et billede af siden med de relevante oplysninger.
    • Sørg for, at der er tilstrækkeligt lys – men undgå genskin.
    • Sørg for, at billedet indeholder alle oplysningerne på passiden.
  • Hvordan kontakter jeg support?
  • Får jeg brug for at angive oplysningerne igen?
    Kravene i de forskellige lande er ikke helt de samme. Du kan derfor komme ud for, at vi anmoder om yderligere oplysninger – det gælder f.eks., hvis du har en kontofuldmagt til norske, tyske eller polske konti.
  • Hvorfor spørger vi om politisk eksponerede personer?
    Vi spørger fordi personer, som enten er eller har tilknytning til politisk eksponerede personer generelt anses for at være mere udsatte for politisk pres og korruption fra andre, som ønsker at påvirke bestemte beslutninger. For at forhindre, at penge som kommer fra korruption finder vej ind i det finansielle system er det derfor nødvendigt med yderligere tiltag i forhold til kunder, som er politisk eksponerede personer.