Kortsikkerhed

Verified by Visa / MasterCard Secure Code - kode via sms

  • Hvordan virker løsningen?

    Hvordan virker løsningen?

    Når du handler på internettet med Visa/Dankort eller MasterCard, vil du i nogle internetbutikker blive bedt om at benytte en sms-engangskode til at bekræfte din betaling.

    Det betyder, at hver gang du handler i en internetbutik, der bruger Verified by Visa / MasterCard Secure Code, vil du modtage en sms med en engangskode. Denne kode skal du bruge til at bekræfte betalingen med. Når engangskoden er godkendt, kan du fortsætte handlen. Taster du en forkert kode, vil betalingen blive afvist, og du må starte forfra.
  • Hvordan bliver jeg tilmeldt løsningen?

    Hvordan bliver jeg tilmeldt løsningen?

    Har du Danske Netbank, og er dit mobilnummer registreret dér, sørger vi for, at du er tilmeldt løsningen. Har du ikke Danske Netbank, eller er dit mobilnummer ikke registreret i netbanken, vil du  blive bedt om at tilmelde dig med NemID via Nets, første gang du handler i en butik med den nye løsning.  

    Ved tilmeldingen tilknytter du et mobilnummer til dit internationale betalingskort. For at tilmelde dig, skal du bruge NemID.
  • Kan jeg se at jeg er tilmeldt i netbank?

    Kan jeg se at jeg er tilmeldt i netbank?

    Nej. Men i skærmdialogen ved internethandel med Verified by Visa/MasterCard SecureCode kan du se, hvilket mobilnummer du har knyttet til det aktuelle kort.
  • Kan jeg tilmelde flere kort på samme mobilnummer?

    Kan jeg tilmelde flere kort på samme mobilnummer?

    Ja, du kan tilmelde flere kort på samme mobilnummer.
  • Kan jeg ændre mobilnummer efter jeg er tilmeldt?

    Kan jeg ændre mobilnummer efter jeg er tilmeldt?

    Ja. Du kan både ændre mobilnummer i Danske Netbank eller mobilbanken og i forbindelse med en onlinehandel.
  • Jeg kan ikke få lov til at ændre mit mobilnummer i forbindelse med købet

    Jeg kan ikke få lov til at ændre mit mobilnummer i forbindelse med købet

    Ring til Nets Helpdesk på +45 44 89 73 72 eller +45 44 89 29 29, og få hjælp.
  • Der er ingne mobildækning og får ikke en sms. Hvad gør jeg?

    Der er ingne mobildækning og får ikke en sms. Hvad gør jeg?

    Hvis du er i et område, hvor du ikke kan modtage sms-beskeder, så virker løsningen ikke. Du kan få hjælp hos Nets Helpdesk på +45 44 89 73 72 eller +45 44 89 29 29
  • Jeg har ingen mobiltelefon

    Jeg har ingen mobiltelefon

    Har du ingen mobiltelefon, kan du desværre ikke bruge sikkerhedsløsningen i de butikker på nettet, der benytter Dankort Secured by Nets, Verified by Visa eller MasterCard SecureCode.

Relaterede emner

Brug for hjælp?

Hovednummer

45 14 00 00

Erhverv Direkte:

70 133 000

Netbank Erhverv:

70 105 501

Business Online:

70 114 115
Se åbningstider
  • Ring til osRing til os
  • Find osFind os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et mødeBook et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det eneste du skal gøre er at udfylde formularen, så kontakter vi dig og får et møde på plads.