Kortsikkerhed
Verified by Visa / MasterCard Secure Code - kode via sms
-
Hvordan virker løsningen?
Hvordan virker løsningen?
Når du handler på internettet med Visa/Dankort eller MasterCard, vil du i nogle internetbutikker blive bedt om at benytte en sms-engangskode til at bekræfte din betaling.
Det betyder, at hver gang du handler i en internetbutik, der bruger Verified by Visa / MasterCard Secure Code, vil du modtage en sms med en engangskode. Denne kode skal du bruge til at bekræfte betalingen med. Når engangskoden er godkendt, kan du fortsætte handlen. Taster du en forkert kode, vil betalingen blive afvist, og du må starte forfra. -
Hvordan bliver jeg tilmeldt løsningen?
Hvordan bliver jeg tilmeldt løsningen?
Har du Danske Netbank, og er dit mobilnummer registreret dér, sørger vi for, at du er tilmeldt løsningen. Har du ikke Danske Netbank, eller er dit mobilnummer ikke registreret i netbanken, vil du blive bedt om at tilmelde dig med NemID via Nets, første gang du handler i en butik med den nye løsning.
Ved tilmeldingen tilknytter du et mobilnummer til dit internationale betalingskort. For at tilmelde dig, skal du bruge NemID. -
Kan jeg se, at jeg er tilmeldt i netbank?
Kan jeg se, at jeg er tilmeldt i netbank?
Nej. Men i skærmdialogen ved internethandel med Verified by Visa/MasterCard SecureCode kan du se hvilket mobilnummer, du har knyttet til det aktuelle kort. -
Kan jeg tilmelde flere kort på samme mobilnummer?
Kan jeg tilmelde flere kort på samme mobilnummer?
Ja, du kan tilmelde flere kort på samme mobilnummer. -
Kan jeg ændre mobilnummer, efter jeg er tilmeldt?
Kan jeg ændre mobilnummer, efter jeg er tilmeldt?
Ja. Du kan både ændre mobilnummer i Danske Netbank eller mobilbanken og i forbindelse med en onlinehandel. -
Jeg kan ikke få lov til at ændre mit mobilnummer i forbindelse med købet
Jeg kan ikke få lov til at ændre mit mobilnummer i forbindelse med købet
Ring til Nets Helpdesk på +45 44 89 73 72 eller +45 44 89 29 29, og få hjælp. -
Der er ingen mobildækning og får ikke en sms. Hvad gør jeg?
Der er ingen mobildækning og får ikke en sms. Hvad gør jeg?
Hvis du er i et område, hvor du ikke kan modtage sms-beskeder, så virker løsningen ikke. Du kan få hjælp hos Nets Helpdesk på +45 44 89 73 72 eller +45 44 89 29 29 -
Jeg har ingen mobiltelefon
Jeg har ingen mobiltelefon
Har du ingen mobiltelefon, kan du desværre ikke bruge sikkerhedsløsningen i de butikker på nettet, der benytter Dankort Secured by Nets, Verified by Visa eller MasterCard SecureCode.