Godkendelse af betaling med kort på nettet

Når du handler på nettet, skal du godkende dine kortbetalinger.

Du skal godkende dine betalinger med MitID app. Er dette ikke muligt, kan du bruge et personligt kodeord, du selv vælger, sammen med en sms-engangskode.
Du kan risikere, at dine køb ikke kan gennemføres, hvis du ikke har MitID eller et personligt kodeord klar.
Læs mere om sikker nethandel.

Vælg, hvordan du skal godkende onlinekøb med kort

  • Godkend med MitID

    Vi anbefaler, at du bruger MitID appen, så du nemt og hurtigt kan godkende dine betalinger.

    I nogle tilfælde er det ikke muligt at godkende køb med MitID ved køb i apps via mobil eller tablet.

    Du kan ikke ikke godkende dine køb på nettet med hverken MitID kodeviser eller kodeoplæser.
    Har du ikke mulighed for at godkende med MitID, kan du i stedet godkende med kodeord og sms-kode.

    Se hvordan, ved at vælge ’Visa/Dankort: Godkend med kodeord og sms-kode’ og 'Mastercard: Godkend med kodeord og sms-kode' i venstremenuen her på siden.

  • Visa/Dankort: Godkend med kodeord og sms-kode

    Hvis du ikke kan eller ikke ønsker at bruge MitID app, skal du godkende dine onlinekøb med et personligt kodeord, du selv vælger, sammen med en sms-engangskode.
    Du kan oprette et personligt kodeord til dit Visa/Dankort på nets.eu/3ds. Brug dit MitID for at logge ind.

    Sådan opretter du personligt kodeord til køb på nettet med Visa/Dankort

    Tilmeld mobilnummer og kodeord til dit kort   
    • Gå til nets.eu/3ds
    • Klik på 'Tilmeld mobilnummer og kodeord til dit kort'.
    Tilmeld mobilnummer og kodeord til dit kort  
    • Klik på 'Næste'.
     
    • Indtast dit kortnummer (De 16 cifre på forsiden af dit Visa/Dankort).
    • Klik derefter på 'Bekræft'.
     
    •  Giv samtykke til samtykkeerklæringen.
     
    •  Log på med MitID - bemærk du behøver ikke indtaste dit BrugerID, da du allerede har indtastet dit kortnummer.
     Indtast dit selvvalgte kodeord og dit mobilnummer 
    • Indtast dit selvvalgte kodeord og dit mobilnummer.
    • Klik på 'Bekræft'.
    Bekræft mobilnummer
    • Indtast engangskoden, du har fået sendt til din mobiltelefon.
    • Klik på 'Bekræft'.
      
    • Du har nu registreret dit kodeord, og er klar til at bruge kodeordet ved onlinekøb med dit Visa/Dankort.

     

  • Mastercard: Godkend med kodeord og sms-kode

    Hvis du ikke kan eller ikke ønsker at bruge MitID app, skal du godkende dine onlinekøb med et personligt kodeord, du selv vælger, sammen med en sms-engangskode.

    Du kan oprette et personligt kodeord til dit Mastercard danskebank.dk/kortstyring. Brug dit MitID for at logge ind. Har du ikke MitID, skal du bruge en midlertidig pinkode til at logge på siden første gang. Du kan bestille en pinkode ved at ringe til os på 70 123 456, og den sendes derefter til dig med posten.


    Sådan opretter du kodeord til køb med Mastercard trin for trin


    • Gå til www.danskebank.dk/kortstyring.
    • Vælg nu, om du vil logge på med:
      - MitID
      - Midlertidig pinkode (Den vil du have modtaget med posten, se ovenfor).


     
    • Log på med MitID:
      - Indtast dit Bruger-id, adgangskode og klik på 'Næste'.
      - Bekræft derefter med dit MitID.

    Log på med midlertidig pinkode

    • Log på med midlertidig pinkode:
      - Indtast dit CPR-nummer og den tilsendte pinkode.
      - Klik på 'Fortsæt'.
     

    Log på med midlertidig pinkode

     
    • Indtast den 8 cifrede engangskode du har modtaget på SMS.
      - Klik på 'Fortsæt'.
     Opret kodeord
    •  Indtast og gentag det personlige kodeord, du vil bruge til godkendelse af onlinekøb med dit MasterCard.
    • Tryk på 'Fortsæt'.

    • Afslut ved at klikke 'OK'.
      Nu er du klar til at bruge din personlige kode til onlinekøb med dit Mastercard.

     

  • Glemt kodeord

    Visa/Dankort
    Du kan oprette et nyt personligt kodeord til dit Visa/Dankort på Nets’ hjemmeside på nets.eu/3ds.. Du skal bruge MitID for at logge ind.

     

    Mastercard
    Du kan oprette et nyt personligt kodeord til dit MasterCard på danskebank.dk/kortstyring. Brug MitID for at logge ind. Har du ikke MitID, skal du bruge en midlertidig pinkode til at logge på siden. Du kan bestille en pinkode ved at ringe til os på 70 123 456, og den sendes derefter til dig med posten.

Kontakt 

Kundeservice

+45 70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til mobil- og netbank

+45 70 105 501
Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
Fredag:                                  09.00 - 18.00
Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Ring til os

    Kundeservice

    +45 70 123 456
    • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til mobil- og netbank

    +45 70 105 501
    Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
    Fredag:                                  09.00 - 18.00
    Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00



    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.