Indsigelse

Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere

  • Indsigelse i din netbank

    Indsigelse i din netbank

    Når du har et erhvervskort udstedt til dig som medarbejder, er det dig som kortholder, der skal gøre indsigelse, og ikke din virksomhed. Hvis du er privatkunde i Danske Bank, kan du gøre det i din private netbank – se hvordan nedenfor.
    Er du ikke privatkunde i Danske Bank skal du gøre indsigelse via blanket - vælg i menuen til venstre. 

    Husk at spærre dit kort med det samme, hvis du har mistanke om, at det er blevet misbrugt.

    Har du selv fortaget købet

    Hvis du selv har foretaget købet, skal du først forsøge at løse problemet med den forretning eller hjemmeside, du har handlet med, før der kan gøres indsigelse. Hvis du ikke finder en løsning med forretningen inden for 2-4 uger, skal du gøre indsigelse straks.

    Jo før du kontakter os, jo større er sandsynligheden for, at vi kan hjælpe dig.

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank, og kom til 'Kortoversigt'.
    • Klik på funktionspilen ud for kortet, og vælg 'Indsigelse'.
    • Du skal nu svare på nogle få spørgsmål til afklaring af din indsigelse. Du finder spørgsmålene ved at trykke på 'Start'.
    • Åbn og læs aftaledokumentet,
    • Klik på 'Videre til underskrift'.
    • Indtast din adgangskode og klik 'Godkend'.<

    Se detaljerede skærmbilleder af, hvordan du gør
  • Indsigelse via blanket

    Indsigelse via blanket

    Når du har et erhvervskort udstedt til dig som medarbejder, er det dig som kortholder, der skal gøre indsigelse, og ikke din virksomhed. Hvis du er privatkunde i Danske Bank, kan du gøre det i din private netbank. Se hvordan under ’Indsigelse i din netbank’.

    Hvis du ikke er privatkunde i Danske Bank, kan du gøre indsigelse via en blanket – se hvordan nedenfor. Du er også altid velkommen til at ringe til os på 45 12 92 00 for at få hjælp til at gøre indsigelse.

    Husk, at spærre dit kort med det samme, hvis du har mistanke om, at der er blevet misbrugt.

    Har du selv fortaget købet

    Hvis du selv har foretaget købet, skal du først forsøge at løse problemet med den forretning eller hjemmeside, du har handlet med, før der kan gøres indsigelse. Hvis du ikke finder en løsning med forretningen inden for 2-4 uger, skal du gøre indsigelse straks.

    Jo før du kontakter os, jo større er sandsynligheden for, at vi kan hjælpe dig.

    Find den rigtige indsigelsesblanket
    Du finder den blanket, du skal bruge, ved at svare på nogle få spørgsmål. Du finder spørgsmålene ved at trykke på start herunder.

    Blanketterne kræver, at du printer dem til sidst. Så hav en printer klar

    Du skal kun bruge blanketterne, hvis der er tale om betalinger/køb med dit kort, som du ikke kender til eller kan godkende.
    Drejer det sig om andet, skal du i stedet ringe til os på 70 123 456.
     
     

    Jeg har brugt mit kort på hjemmesiden, i forretningen eller pengeautomaten?

    Vær opmærksom på, at:
    • du skal kontrollere din konto for evt. yderligere transaktioner fra samme forretning. Beløbet kan være en ekstra opkrævning i forbindelse med at du har accepteret et velkomsttilbud, en prøvepakke mv., eller hvis du har lejet bil/været på hotelophold.
    • beløbet ofte bliver bogført en til flere dage senere end den dag, du handlede på hjemmesiden/i forretningen eller hævede i pengeautomaten.
    • der godt kan være forskel på hjemmesidens/forretningens navn på transaktionen og den forretning, du har handlet hos.

    Ja, jeg har brugt mit kort på hjemmesiden, i forretningen eller pengeautomaten

    Ja, beløbet er forkert eller trukket flere gange

    Ja, jeg har bestilt en vare eller ydelse, men mener, at der er sket en fejl

    Jeg havde selv kortet, da transaktionerne blev gennemført?

    Ja, jeg havde selv kortet, men jeg har ikke foretaget transaktionerne

    Nej, jeg havde ikke kortet, og jeg har ikke foretaget transaktionerne

  • Indsigelsesmuligheder ved forskellige kort

    Indsigelsesmuligheder ved forskellige kort

    Bliv klogere på dine indsigelsesmuligheder ved de forskellige kort.

    Visa/Dankort (pdf)
    Dankort (pdf)
    MasterCard (pdf)
  • Gode råd til handel på internettet

    Gode råd til handel på internettet

    Få gode råd om, hvordan du beskytter din virksomhed mod it-svindel og passer godt på dig selv, når du er på nettet.

    Besøg vores side ’Keep it safe’ om IT-sikkerhed og sikker adfærd

    Få mere vejledning og information

    • Forbrug.dk - Den offentlige forbrugerportal under Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som kan vejlede dig om dine muligheder for at klage over køb foretaget i danske forretninger.
    • Forbruger Europa - Den offentlige forbrugerportal under Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og EU, som kan vejlede dig om  dine muligheder for at klage for køb foretaget i forretninger indenfor EU.
    • Forbrugerombudsmanden - En uafhængig myndighed, der kan hjælpe dig med at få styr på reglerne, der gælder for markedsføring, betalingstjenester og handel på internettet.
    • e-mærket - En non-profitorganisation som certificerer sikker og gennemsigtig e-handel for danske internetforretninger.
    • Politi - Det danske politis hjemmeside , hvor du bl.a. kan anmelde tyveri af dit kort og NemID.
  • Kontakt os vedrørende indsigelser

    Kontakt os vedrørende indsigelser

    Du spærrer dit kort via mobilbank , netbank , eller ved at ringe på 70 20 70 20

    Henvendelser vedrørende indsigelser
    Har du spørgsmål til det at gøre indsigelse, er du velkommen til at kontakte os på
    tlf. 45 12 92 00 (åbent mandag-fredag 10-16 – torsdag er der åbent til 17.30).

Spørgsmål og svar

Kontakt os

Hovednummer

45 14 00 00

Erhverv Direkte:

70 133 000

Netbank Erhverv:

70 105 501

Business Online:

70 114 115
Se åbningstider
  • Ring til os
  • Find os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det eneste du skal gøre er at udfylde formularen, så kontakter vi dig og får et møde på plads.

  • Skriv til os

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare et spørgsmål.
    Skriv til os