Pinkode til mobilbanken

Du skal bruge din 6-cifrede pinkode, når du skal logge på mobilbanken..


  • Opret pinkode til mobilbanken

    Når du logger på mobilbanken første gang, beder vi dig først identificere dig selv med dit MitID og derefter oprette en 6-cifret pinkode, som du selv vælger.

    Du oprettet din 6-ciffrede pinkode i mobilbank appen

    • Åbn mobilbank app og log på mobilbanken med MitID.
    • Opret en 6-cifrede pinkode du selv vælger og gentag.
    • Tilknyt evt. fingeraftryk og ansigtsgenkendelse. Så behøver du hverken taste bruger-id eller 6-cifret pinkode næste gang du skal i mobilbanken.
    • Din mobil eller tablet er nu registreret som en sikker enhed.
    • Næste gang du logger på mobilbanken, behøver du kun fingeraftryk og ansigtsgenkendelse, hvis du har tilvalgt den løsning. Ellers bruger du din 6-cifrede pinkode.
  • Glemt pinkode til mobilbank

    Har du glemt din pinkode til mobilbanken eller har du fået besked om, at den er spærret, kan du nemt lave en ny.

    Opret ny pinkode til mobilbanken

    • Åbn mobilbank-appen.
    • Klik på 'Glemt din pinkode?
    • Log på med MitID.
    • Følg anvisningerne på skærmen og indtast ny valgfri pinkode på 6 cifre.
    • Din pinkode er nu skiftet.
  • Hold styr på de enheder, du bruger til mobilbanken

    En registreret enhed er en mobil eller tablet, du bruger til at logge på mobilbank med. Du kan bruge mobilbanken på  op til tre forskellige enheder.
    Enheden registreres automatisk, når du logger på mobilbank appen med MitID.

    Hvis du ikke længere ønsker at bruge mobilbank på en enhed, kan du selv fjerne den
    • Hvis der er en registreret enhed, som du ikke genkender, skal du straks slette den fra listen.
    • Hvis du logger på Danske Mobilbank på en ny enhed, og du allerede har registreret tre, vil den ældste enhed blive slettet fra listen.

    Sådan administrerer du registrerede enheder
    • Åbn mobilbank-appen på en af de enheder, du normalt bruger til Danske Mobilbank.
    • Tryk på 'Menu' nederst på skærmen.
    • Vælg 'Registrerede enheder' for at komme til oversigten med de enheder, du har opsat mobilbank på.
    • Tryk på den enhed, du vil slette.
    • Tryk på 'Slet enhed' nederst på skærmen.
    • Når en mobil eller tablet slettes fra listen, kan den ikke længere få adgang til din mobilbank.
    Få besked

    Hvis du har tilvalgt notifikationer fra mobilbanken, vil du modtage en besked, når mobilbanken er blevet opsat på en ny enhed, eller en enhed er blevet slettet. Du kan aktivere notifikationer under 'Indstillinger' i mobilbanken

Kontakt os

Hovednummer

45 14 00 00

Erhverv Direkte:

70 133 000

Teknisk support Netbank Erhverv:

70 123 456

Teknisk support District:

70 114 115
Se åbningstider
  • Ring til os
  • Find os

    Find rådgivningscenter eller Hæveautomat

  • Skriv til os

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare et spørgsmål.
    Skriv til os

Indholdet hentes
Vis
Skjul
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.