Log på Netbank Erhverv med MitID

For at logge på netbank skal du have et aktivt MitID og et identifikationsmiddel. 

Vær opmærksom på, at du administrerer dit MitID på www.mitid.dk.

 

  • Log på med MitID

    Du skal bruge dit MitID, hver gang du logger på Netbank Erhverv

    Sådan gør du
    • Gå ind på vores hjemmeside www.danskebank.dk.
    • Klik 'Log på' øverst til højre.
    • Klik på 'Netbank Erhverv'.
    • Indtast dit bruger-ID.
    • Klik 'FORTSÆT'.
    • Har du både en MitID app og en kodeviser eller -oplæser, får du nu mulighed for at skifte mellem de forskellige identifikationsmidler nederst på log on-siden.
    • Hvis du bruger MItID app
      • Åbn din MitID app og besvar anmodningen fra Danske Bank inden for fem minutter.
      • Bemærk, når du skal godkende noget i MitID appen, får du ikke en notifikation, hvorigennem du kan åbne MitID appen automatisk. I stedet skal du selv gå ind i MitID appen for at åbne den.
      • Indtast din PIN-kode eller brug ansigtsgenkendelse/fingeraftryk i din MitID app.
      • Swipe i MitID appen for at godkende anmodningen fra Danske Bank.
      • Du er nu logget på.
    • Hvis du bruger MitID kodeviser eller -oplæser
      • Har du ikke MitID appen, vil du i stedet blive bedt om at indtaste en kode fra din kodeviser eller -oplæser.
      • Derefter klik på 'FORTSÆT'.
      • Du er nu logget på.
  • Godkend med MitID QR-kode

    Ny måde at godkende med MitID appen

    Bruger du MitID app, vil du nu opleve, at du skal logge på netbanken på en ny måde. For at mindske risikoen for svindel, skal du som noget nyt nemlig scanne en QR-kode, når du logger på netbanken med MitID.

    Du kan se, hvordan du gør på mitid.dk/godkend-med-app

    På MitID.dk kan du også læse om

    • Hvordan du logger på mobilbanken eller netbanken via en tablet.
    • Hvad du gør, hvis du ikke kan scanne QR-koden - f.eks. hvis kameraet på din mobil er i stykker.

    Hvad er en QR-kode?
    En QR-kode minder lidt om stegkoder, men i stedet for striber består den af firkantede mønstre.

    Du scanner QR-koden med din mobiltelefons kamera for derefter at blive ført ind på en hjemmeside eller en app.
    "QR" er forkortelsen for Quick Response (hurtigt svar).
     
  • MitID - fejl i bruger-ID

    Der kan være forskellige årsager til, at du får fejl i bruger-ID ved log-on.

    Det kan skyldes at: 

    • det bruger-ID du taster, ikke er korrekt 
    • dit MitID er blevet spærret.

    Har du glemt dit bruger-ID, kan du få det oplyst ved at scanne dit pas i MitID appen, eller du få få udleveret dit bruger-ID i Borgerservice.. Se hvordan.

  • MitID appen vises ikke

    Når du skal godkende noget i MitID appen, får du ikke en notifikation, hvorigennem du kan åbne MitID appen automatisk. 

    I stedet skal du selv på din mobil eller tablet:

    • åbne MitID appen
    • logge på med adgangskode eller fingeraftryk/ansigtsgenkendelse.
    • herefter kan du med et swipe godkende anmodningen fra Danske Bank.

    På den måde minimeres risikoen for, at man som bruger uforvarende kommer til at godkende en handling med MitID, som man ikke selv har startet.

    Vær opmærksom, inden du swiper
    Når du swiper i MitID appen betyder det, at du udfører den handling, som du er i gang med, fx logge på netbank eller godkende overførsel af penge. Hvis teksten i MitID app ikke svarer til det, som du ønsker at gøre, skal du straks afbryde din handling.

  • MitID kodeviser fejler

    Der kan være flere årsager til, at du får fejl ved indtastning af engangskoden fra din MitID kodeviser .

    Hvis der opstår en fejl i forbindelse med din kodeviser, kan det skyldes at:
    • der er tastet forkert kode 3 gange, og kodeviseren er spærret i en time.  Hvis du derefter igen tastet forkert 3 gange, spærres din kodeviser permanent, og du skal bestille en ny.
    • din kodeviser ikke er aktiveret.
    • det ikke er din egen kodeviser.
    • kodeviseren ikke vender korrekt. Det er vigtigt, at du vender kodeviseren, så knappen sidder til venstre.
    • du har mere end en kodeviser. Har du mere end en kodeviser, kan du prøve dig frem med de kodevisere du har. Husk du har 6 forsøg ialt før din kodeviser spærres permanent, og du skal bestille en ny kodeviser.

    Er din kodeviser blevet spærret permanent, skal du bestille en ny. Se hvordan.

  • Skift mellem erhvervs- og privataftaler

    Bemærk. Du kun kan have ét MitID til alle dine netbank-aftaler i Danske Bank.

    FC2D11787DD50674
    Se, hvordan du skifter mellem flere netbankaftaler fx privat og erhverv (1:29)

    Skift mellem aftaler
    • Log på Danske Netbank Erhverv
    • Klik på 'Skift aftale' øverst til højre i netbanken (ved siden af den blå Log af-knap).
    • Du ser nu de tilgængelige aftaler, du har adgang til via dit MitID.
    • Sæt markering ud for den aftale, du ønsker adgang til.
    • Klik 'OK'.

    Ønsker du en bestemt aftale vist som standard, når du logger på
    • Log på Danske Netbank Erhverv
    • Klik på 'Skift aftale' øverst til højre i netbanken (ved siden af den blå Log af-knap).
    • Sæt markering i ’Ved næste logon, gå direkte til aftale’.
    • Vælg den aftale, du ønsker i rullemenuen til højre.
    • Klik 'OK'.
    • Systemet har nu gemt din indstilling til næste gang, du logger på.

    Ønsker du at få vist alle dine tilgængelige aftaler, når du logger på

    • Log på Danske Netbank Erhverv
    • Klik på 'Skift aftale' øverst til højre i netbanken (ved siden af den blå Log af-knap).
    • Fjern markeringen 'Ved næste logon gå direkte til aftale'. På den måde undgår du at have en egentlig opstartsaftale.
    • Klik 'OK'.
    • Systemet har nu gemt din indstilling til næste gang, du logger på.


  • Indstillinger

    Det kræver normalt ikke nogen specielle internetindstillinger at logge på og bruge netbank ehverv, men der kan opstå fejl ved log-on eller inde i netbank, som skyldes din browser.
    Blokerer din browser for Cookies, kan du fx  få en teknisk fejl ved log-on.

    Se, hvordan du
    Tillader sessions cookies
    Sletter midlertidige internetfiler i browser
  • Åbningstid

    Du kan logge på Netbank Erhverv, mobilbanken og tabletbanken 24 timer i døgnet alle ugens dage.

    Teknisk vedligehold: Der kan være begrænsninger i muligheden for at bruge Netbank Erhverv om søndagen fra kl. 00.00 til kl. 06.00, hvor vi vedligeholder og opdaterer teknikken.

    Bemærk, du kan se driftsstatus for Netbank Erhverv på log in-siden.

Kontakt os

Hovednummer

45 14 00 00

Erhverv Direkte:

70 133 000

Teknisk support Netbank Erhverv:

70 123 456

Teknisk support District:

70 114 115
Se åbningstider
  • Ring til os
  • Find os

    Find rådgivningscenter eller Hæveautomat

  • Skriv til os

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare et spørgsmål.
    Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes