Erstat dit nuværende kort

Fungerer chippen på dit kort ikke længere? Er kortet ved at knække? Så kan du nemt og hurtigt genbestille et nyt kort, og erstatte dit gamle.

Sådan gør du i mobilbanken

  • Åbn mobilbank.
  • Vælg 'Kort' i den øverste menu.


  • Tryk på det kort du ønsker at genbestille.



  • Vælg punktet 'Erstat kort'.

Skærmbillede fra mobilbanken, som illustrerer placeringen af linket til Erstat kort midt på siden


Vælg årsag til genbestillingen


  • Bemærk: Er dit nuværende kort blevet spærret på grund af mistanke
    om misbrug, vil kortet blive spærret permanent ved genbestilling.
  • Er dit gamle kort derimod blot beskadiget eller lignende vil du kunne bruge det indtil du aktiverer det nye kort.

Skærmbillede fra mobilbanken, som illustrerer listen af link med de forskellige årsager til at du ønsker at genbestille dit kort

  • Vælg ja eller nej til spørgsmålet, om du mistænker pinkoden kendt af andre.

Vælg mellem 'Valg af pinkode'

  • Bemærk, har du svaret ja til, at din pinkode kan være kendt af andre, vil du altid for en sikkerheds skyld få en ny pinkode til dit nye kort.
  • Skærmbillede fra mobilbanken, som illustrerer, hvilke muligheder du har for valg af pinkode til dit nye kort

  • Skub skyder-knappen til 'Genbestil' mod højre for at bekræfte genbestillingen af dit kort.
  • Skærmbillede fra mobilbanken, som illustrerer detaljerne for bekræftigelsen af genbestillingen af dit kort og markering af knappen til Genbestil kort

Hvornår modtager jeg mit nye kort
Du modtager en sms den dag, vi sender dit nye kort afsted med posten,
hvis du har oplyst os dit mobilnummer.
Det tager ofte 8-10 dage, før du modtager dit nye kort.

Har du glemt din pin-kode?
Kan du ikke bruge dit kort,  fordi du har glemt din pinkode, kan du nemt se den i mobilbanken.

Er dit kort ved at udløbe?
Er dit kort derimod ved at udløbe, behøver du ikke at gøre noget.
Vi sender dig automatisk et nyt kort i god tid inden udløbsdagen.
  • Erstat kort i netbank

    • Log på Danske Netbank
    • Klik på 'Kort og valuta' i topmenuen. 
    • Vælg 'Kortoversigt'.


    • Klik på pilen ud for det kort du ønsker at erstatte og vælg 'Genbestil kort'.


    • Tjek om oplysningerne er korrekte og vælg mellem 'Valg af pinkode'.
      Klik 'OK'.


    • Godkend med dit MitID.
    • Dit kort er nu genbestilt.

    Du modtager en sms den dag, vi sender dit nye kort afsted med posten, hvis du har oplyst os dit mobilnummer.

  • Leveringstid

    I mobilbanken kan du følge dit nye korts status i leveringsprocessen.
    Dit nye kort vil ligge øverst på kortoverblikket med den aktuelle status.

    Sådan gør du

    • Log på mobilbank.
    • Vælg 'Kort' i den øverste menu.
    • Nye kort ligger øverst på kortoverblikket. På oversigten kan du under dit bestilte kort se status fx, produceres og aktiver dit nye kort.
    • Klik på dit nye kort for at få en mere detaljeret status.
    • Produceres: Kortet er blevet bestilt og er under produktion. Du kan se, hvornår kortet er bestilt, og hvornår det forventes leveret.


    • Levering: Kortet er blevet produceret og er sendt med posten. Kortet kan nu aktiveres.


    • Aktivering: Du bekræfter, at kortet skal aktiveres.


    • Aktivt kort: Kortet er blevet aktiveret og kan nu bruges.

  • Pinkode

    Når du bestiller et nyt kort, får du mulighed for at vælge pinkode - en ny eller den samme, som du har til et andet kort.

    Hvor ser du din nye pinkode?

    Har du mobilbank:

    Når dit kort er på vej med posten, kan du allerede se pinkoden til kortet i mobilbanken og dit nye kort kan aktiveres og tages i brug. Har vi dit mobilnummer, får du en sms, når kortet er afsendt og på vej til dig.
    Du modtager ikke pinkoden i et brev med posten.

    Har du ikke mobilbank:
    Bruger du ikke mobilbank, f.eks. fordi du er under 15 år, vil du få din pinkode i et brev med posten.
    Du modtager pinkoden ca. 3 hverdage efter, du har modtaget dit nye kort.

    Husk. Har du glemt din pinkode, kan du altid på et øjeblik se den i din mobilbank - det gælder alle dine kort fra Danske Bank.

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.