Har du generelle spørgsmål til services og produkter – henviser vi til Find hjælp.
Ønsker du at dele en ros eller klage:
Du er altid velkommen til at rette henvendelse direkte til den/dem, som er årsagen til din ros eller utilfredshed. Der har du mulighed for at dele din oplevelse direkte.
Du kan også benytte dette link – hvor både ros og en klage kan deles.
Når formularen er udfyldt med alle de nødvendige oplysninger, modtager du en bekræftelse på skærmen om, hvornår du kan forvente at modtage svar på din henvendelse. Det fremgår også, hvem du kan kontakte, hvis behovet opstår.
Foretrækker du at sende din ros eller klage via mail, kan du skrive til klageservice@danskebank.dk.Du vil herefter pr. mail modtage en bekræftelse, hvor det fremgår, hvornår du kan forvente at modtage svar, og hvem du kan kontakte, hvis behovet opstår.
Hvis du ønsker at klage og for, at vi kan hjælpe dig så hurtigt som muligt, er det vigtigt, at følgende er en del af din skriftlige klage:
- Hvad konkret ønsker du at klage over
- Hvad du oplever, er gået galt
- Hvilken handling du forventer, der sker på baggrund af din klage
- Hvilke personer/afdelinger du har været i kontakt med
Sådan behandler vi din klage
Vi ser det som en vigtig opgave at finde en god løsning på din klage. Derfor har vi et team, der er dedikeret til at behandle klager. Teamet sørger for, at din klage bliver grundigt vurderet af relevante fagpersoner og afdelinger.
Bankens ledelse bliver løbende orienteret om typen af klager, som vi modtager.
Vi indsamler og behandler nødvendige personoplysninger om dig i forbindelse med behandlingen af din klage. Du kan læse mere om behandlingen af dine personoplysninger her: Oplysninger, vi har om dig, og hvordan vi bruger dem (danskebank.dk) samt vores information om behandling af personoplysninger. Vi frabeder os generelt helbredsoplysninger medmindre, de er relevante for klagebehandlingen. Ikke relevante helbredsoplysninger vil blive slettet uden advisering.
Andre klagemuligheder
Hvis din klage ikke fører til et for dig tilfredsstillende resultat, kan du klage til Det finansielle ankenævn, Amaliegade 7, 1256 København K, www.fanke.dk.
Du kan også klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Send klagen til Center for Klageløsning på www.forbrug.dk.
Hvis din klage omhandler bankens behandling af dine personoplysninger, kan du indsende en klage til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby via deres klageformular på www.datatilsynet.dk.
Klager kan også indgives via EU-Kommissionens online klageportal Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du indgiver klagen på www.ec.europa.eu/odr, og du skal oplyse vores e-mailadresse klageservice@danskebank.dk.