Lommepenge

En app til iOS og Android til børn på 8-14 år


Med vores lommepengeløsning kan du nemt give lommepenge til dit barn. Du behøver ikke at hæve kontanter, og dit barn lærer at blive fortrolig med rigtige penge i en digital verden. 

Barnet får et kort og en app, der holder styr på pengene, og du kan overføre penge og styre forbruget i den nye mobilbank.

Få appen


99E286A87DD50674

Penge er noget, man skal vænne sig til og er ikke altid lige let at forstå (1:36)

Sådan fungerer lommepengeløsningen

1. Du sender lommepenge fra den nye mobilbank

Du kan overføre lommepenge til dit barns lommepenge-app fra Danske Banks nye mobilbank. Og du kan bestemme, hvor mange penge barnet må bruge om dagen, ugen eller måneden. 

Få den nye mobilbank

2. Dit barn får pengene i lommepenge-appen 

Barnet kan downloade lommepenge-appen til sin telefon og se, hvor mange penge der er sat ind. Han eller hun kan også flytte penge mellem opsparingen og det kort, der følger med - men kun, hvis du har givet lov i mobilbanken. 

Få lommepenge-appen
Se film om, hvordan appen fungerer >

3. Barnet bruger pengene via et kort

Barnet bruger sine lommepenge via det kort, der følger med lommepenge-appen. Kortet har en pinkode og kan bruges i butikker og pengeautomater. I din mobilbank kan du vælge, om det også må bruges på nettet. Kortet kan ikke overtrækkes.

Få lommepenge-appen
Se film om, hvordan appen fungerer >

4. Du kan følge forbruget i mobilbanken

I mobilbanken kan du hele tiden se, hvor mange lommepenge dit barn bruger. Du kan også vælge at få besked i mobilbanken, når dit barn har brugt over et bestemt beløb.

Få lommepenge-appen
Se film om, hvordan appen fungerer >


7 ud af 10
forældre giver deres børn  lommepenge 
Kilde: YouGov-undersøgelse, juni 2017



Lommepenge pr. måned

137 kr. i snit
Kilde: YouGov-undersøgelse, juni 2017



34%
har lånt kontanter af
deres børn
Kilde: YouGov-undersøgelse, juni 2017


Opsparingsskema

Hæng et opsparingsskema på køleskabet eller opslagstavlen. Så kan dit barn følge med i, hvor meget der er sparet op til de små og store drømme.

Download opsparingsskema

Sådan får dit barn appen

Her kan du se de trin, som du og dit barn skal igennem for at bruge lommepenge-appen.

 Som forælder skal du begynde med at bestille lommepenge i DEN NYE MOBILBANK, som du kan hente i AppStore eller Google Play


I appen skal du klikke på den lille hvide cirkel og vælge "Produkter til børn" og  ”Lommepenge” for bestille adgang til lommepengeløsningen.


Læs om den nye mobilbank

  • 1. Ny mobilbank


     Som forælder skal du begynde med at bestille lommepenge i DEN NYE MOBILBANK, som du kan hente i AppStore eller Google Play


    I appen skal du klikke på den lille hvide cirkel og vælge "Produkter til børn" og  ”Lommepenge” for bestille adgang til lommepengeløsningen.


    Læs om den nye mobilbank

  • 2. Brev


    Du og dit barn får en aftale med posten, som skal underskrives og sendes retur.

  • 3. Kode


    Vi sender en kode til lommepenge-appen i din mobilbank, som dit barn skal bruge til at logge på appen første gang. Vi opretter også barnets nye konti.

  • 4. Download app

     

    Dit barn kan nu downloade lommepenge-appen til sin mobil og logge på med CPR-nr. og den kode,  som du fik i din mobilbank.


    iPhone

    Android

  • 5. Kort


    Det kort, der hører til appen, kommer med brev. Koden til kortet kommer i et andet brev.

    Dit barn kan nu begynde at bruge af sine lommepenge. 

Bliv kunde

For at bruge lommepenge-appen skal både du og dig barn være kunder i Danske Bank.
Det er nemt at blive.

Bliv kunde

FAQ

  • Hvordan bliver mit barn kunde i Danske Bank? 
    Du kan besøge os i en filial, ringe til os på 70 123 456 eller kontakte din rådgiver,  hvis du ønsker, at dit barn skal være kunde i Danske Bank. Når barnet er registreret som kunde, kan du bestille lommepengeløsningen i den nye mobilbank. Husk at medbringe barnets legitimation, f.eks. pas.

  • Kan man bestille lommepengeløsningen i en filial?
    Nej, du skal bestille lommepengeløsningen i den nye mobilbank og derefter downloade lommepengeappen fra AppStore eller Google Play. 
  • Hvad er den nye mobilbank? 
    Den nye mobilbank er en ny app, der løbende bliver udviklet, men som vores kunder kan bruge allerede nu. Den nye mobilbank har til at begynde med ikke alle de funktioner, den gamle har. Den gamle og den nye mobilbank vil derfor eksistere side om side i et godt stykke tid fremover.
    Læs om den nye mobilbank og download den >
  • Hvor gammel skal man være for at bruge lommepengeløsningen? 

    Lommepengeløsningen kan bruges af 8-14 årige børn.

    Forældre med børn i alderen 0-7 år kan i stedet bestille en Ponduskonto, hvor de får en Pondus-sparebøsse - og et kort og en lille gave på deres fødselsdag.

  • Hvad, hvis vi deler forældremyndigheden?
    Hvis I deler forældremyndigheden over jeres barn, skal I begge underskrive kundeaftalen til lommepengeløsningen. På den måde har I begge mulighed for at administrerer barnets lommepenge via jeres mobilbanker. 
  • Mit barn har allerede en konto, kan den bruges sammen med appen?
    Når du bestiller lommepengeløsningen, opretter vi to nye konti – én til opsparing og én til lommepengekortet. Hvis du ønsker at konvertere en eksisterende MinKonto for dit barn til en af de konti, vi bruger i lommepengeløsningen, kan du efterfølgende kontakte din rådgiver eller ringe til os på 70 123 456.
  • Kan man bruge appen uden lommepengekortet? 
    Ja, uden kortet kan barnet stadig bruge appen til at se, hvornår og hvor meget han eller hun får i lommepenge, hvor mange penge der står på kortkontoen og opsparingskontoen samt flytte penge mellem de to konti. Forældrene skal dog give tilladelse til overførsler fra opsparing til kortkonto.
  • Hvad, hvis mit barn glemmer sin kode til appen? 
    Du kan oprette en ny kode i den nye mobilbank.
  • Hvad, hvis mit barn mister sit lommepengekort? 
    Hvis kortet bliver væk, skal du spærre det hurtigst muligt. Det kan du nemt gøre under ”Konti og aftaler” i den nye mobilbank. Du kan også gøre det i den gamle mobilbank, i netbank eller ved at ringe til os på 70 20 70 20.
  • Hvordan får jeg mit barns kontoudskrifter i e-Boks?
    Du kan få dit barns kontoudskrifter digitalt i eBoks, så du nemt kan holde styr på dem.

    Sådan gør du:
    Log på Danske Netbank > Vælg e-Boks,udskrifter og aftaler i topmenuen > Vælg e-Boks under Udskrifter og breve

    I e-Boks kan du herefter tilmelde dit barn.
  • Hvordan får jeg support og hjælp?
    Du kan ringe til os på 70 123 456. Vi svarer døgnet rundt.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.