Aktivering af kort

Når du modtager dit kort (Mastercard, Visa/Dankort, dankort eller hævekort), skal du aktivere det, inden du kan bruge det til at betale eller hæve kontanter med.

Når du modtager et KontantKort, er der ikke penge på kortet. Så snart du har overført penge via Letbank til kortet, er det klar til brug.
  • Aktiver nyt kort i mobilbank

    Sådan gør du

    Visa/Dankort og Mastercard
    • Log på mobilbank.
    • Tryk på 'Kort' i den øverste menu.
    • Tryk på det kort du ønsker aktiveret. (Der vil stå 'Aktiver dit nye kort').
    • Tryk på 'Aktiver kort'.
    • Godkend ved at slide pilen mod højre over 'Aktiver kort'.

    Mastercard bliver automatisk aktiveret
    • første gang du betaler med chip og pinkode i en forretning 
    • hæver kontanter i en pengeautomat. 

    Kontaktløs kort. Funktionen kontaktløs betaling aktiveres automatisk på dit nye kort første gang, du sætter det i en betalingsterminal eller hæveautomat, som du plejer, og taster din pinkode. Herefter kan du anvende kortet kontaktløst.

  • Aktiver nyt kort i netbanken

    Sådan gør du

    Visa/Dankort

    Mastercard bliver automatisk aktiveret
    • første gang du betaler med chip og pinkode i en forretning 
    • hæver kontanter i en pengeautomat. 

    Kontaktløs kort. Funktionen kontaktløs betaling aktiveres automatisk på dit nye kort første gang, du sætter det i en betalingsterminal eller hæveautomat, som du plejer, og taster din pinkode. Herefter kan du anvende kortet kontaktløst.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Pr. 1. juli ændrer vi vores service, så vi på hverdage mellem kl. 21-09 og i weekender og helligdage, mellem kl. 16-10 primært kan kontaktes, hvis du har behov for spærring eller mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Bliv kunde:

70 10 17 08

  • Ring til os

    Hovednummer

    70 123 456
    • Pr. 1. juli ændrer vi vores service, så vi på hverdage mellem kl. 21-09 og i weekender og helligdage, mellem kl. 16-10 primært kan kontaktes, hvis du har behov for spærring eller mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til netbank:

    70 105 501
    Man-tors: 08.00 - 21.00
    Fredag:     08.00 - 18.00
    Lørdag:     10.00 - 18.00
    Søndag:    10.00 - 21.00

    Bliv kunde:

    70 10 17 08

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.