Mobilbank

Få overblik og frihed til at ordne din økonomi uafhængigt af tid og sted.
Hent appen ”Mobilbank DK” i App Store eller Google Play.


iPhone
      
Android

Sådan kommer du i gang

Opret din aftale om mobilbank i netbanken under ”Mobile tjenester”. Her kan du også se din personlige servicekode, som du skal bruge til at logge på med.

Så er du i gang.

Daglig Økonomi

Du får hurtigt overblik over dine konti, lån og kort og glæde af en masse praktiske funktioner, der gør det nemt for dig at ordne din økonomi. Du kan blandt andet godkende betalinger uden NemID og se dine konti i andre banker.

 

Bolig

Du kan følge dit lån i Realkredit Danmark og hurtigt tjekke, hvad du betaler i rente m.m. Har du FlexLån®, kan du blandt andet beregne rentetilpasning med dagens aktuelle rente.

Investering

Har du investeringer, kan du købe og sælge værdipapirer hurtigt og uden brug af NemID. Du følger nemt både markedsbevægelser og værdien af din beholdning, mens du er på farten.

Se videoer om udvalgte funktioner

c1894b59-00090249-a0d28b9d

Se flere videoer



  

Børn

Spar turen ned i afdelingen: Opret dit barn som kunde direkte på mobilen, hvor du også bestiller Børneopsparing og lommepenge-app.

 

Din personlige mobilbank

Tilpas selv forsiden: Scroll ned og tryk på ”Rediger” – så kan du flytte rundt på indholdet og få den mobilbank, der passer til netop dig.

Nem og hurtig adgang

Log på og godkend nemt og hurtigt: Du kan logge på med fingeraftryk og ansigtsgenkendelse. Og når du overfører penge og betaler regninger, skal du bare bruge din 4-cifrede servicekode.

Spørgsmål & svar

  • Hvad kan du i mobilbanken?

    I mobilbanken kan du ordne din daglige økonomi, investere og få overblik over dit Realkredit Danmark-lån.

    Du kan også tilmelde konti fra andre banker (betalingskonti), bestille produkter og underskrive aftaler.

    Du logger nemt og hurtigt på med servicekode/fingeraftryk/ansigtsgodkendelse.

    Du også kun bruge din servicekode (i stedet for NemID), når du overfører penge, betaler regninger, handler værdipapirer og underskriver aftaler.

    Her kan du se, hvilke features der findes i mobilbanken i dag

  • Hvordan får du mobilbank?
    1. Først skal du tilmelde dig mobilbank i din netbank under ”Mobile tjenester”. 
    2. Når du er tilmeldt, får du med det samme vist en 4-cifret servicekode, som du skal bruge til at logge på mobilbank-appen. Servicekoden er din personlige kode, som du aldrig må give til andre.
    3. Appen henter du i App Store og Google Play. Søg på ”Mobilbank DK”. 

    God fornøjelse!


  • Har du en mobilbank-aftale, men har du glemt din servicekode?

    Du finder din servicekode i netbanken under ”Mobile tjenester”.

    Du kan også bestille en ny via mobilbankens log-on-side. Her trykker du først på de tre prikker øverst til højre. Tryk dernæst på ”Hjælp for at logge på”.

  • Hvorfor skal du bruge NemID, når du skifter mellem enheder?
    Går du i mobilbanken fra flere enheder – dvs. fra forskellige smartphones og/eller tablets – har du helt sikkert oplevet, at du skal logge på med NemID, som om du var en helt ny bruger, når du skifter mellem dine enheder. 

    Det kan selvfølgelig virke unødvendigt, når du har været logget på tidligere og har kunnet nøjes med at bruge din servicekode. Men det er din sikkerhed for, at ingen andre kan logge på din mobilbank fra deres egne enheder. 

    Fordelen er, at du slipper for NemID, når du løbende bruger den samme enhed, og at du kan nøjes med at bruge din 4-cifrede servicekode, når du logger på, betaler regninger, overfører penge, handler værdipapirer og underskriver aftaler i mobilbanken. 

    Ulempen er selvfølgelig, at du skal gentage processen, når du skiftevis logger på fra dine forskellige enheder.

    Sikkerhedsløsningen lever fuldt ud op til de lovkrav for digitale services, der trådte i kraft i Danmark og EU i september 2019. 

    Lovkravene handler blandt andet om tofaktor-autentifikation ved log-on i digitale betalingstjenester.

    Vi anbefaler selvfølgelig, at du også altid beskytter din smartphone eller tablet med kode, fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse, hvis det er muligt.
  • Findes forbrugsoverblikket i mobilbanken?

    Ja, du finder forbrugsoverblikket på forsiden i boksen med teksten ”Forbrugsoverblik seneste 30 dage”. 

    Forbrugsoverblikket i mobilbanken giver dig et hurtigt overblik over de seneste 30 dages forbrug. Har du brug for et dybere indblik og en mere detaljeret kategorisering, kan du altid gå i netbanken.

    En del af vores kunder har ønsket et mere detaljeret forbrugsoverblik i mobilbanken, og det vil sandsynligvis blive en af de features, vi vil videreudvikle på et tidspunkt. Det er endnu for tidligt at sige, hvornår det vil ske.

    Vidste du i øvrigt, at du både kan søge på transaktioner og eksportere transaktioner fra mobilbanken til Excel og andre filtyper? Det giver dig et godt værktøj, hvis du lægger budget.

    Se video om Forbrugsoverblikket i mobilbanken

    Se video om søgning og eksport af transaktioner 

  • Hvordan får du support og hjælp?
    Har du tekniske spørgsmål, så ring til vores supportere på 70 105 501.
    Vil du se videoer om, hvordan du downloader og bruger mobilbanken, kan du se mere her.
  • Skal du være kunde i Danske Bank for at bruge appen?
    Ja, du skal have en konto i Danske Bank og en aftale om Danske Netbank – men alle er velkomne til at prøve en demo.

    Download appen, og tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne på log-on-siden. Her kan du under ”Om demo bruger” se, hvordan du gør.

    Vil du gerne have den rigtige app, så ring til os på 70 123 456, og hør, hvordan du bliver kunde hos os.
  • Er det muligt at skifte mellem mobilbank til privat og erhverv?
    Ja. Du finder featuren under menupunktet ”Mere” og ”Vælg aftale”.
  • Hvilke smartphones/styresystemer kan den nye app køre på?
    Du kan bruge mobilbanken til iOS 10.3 (eller nyere) og Android 5 (eller nyere).
  • Hvordan logger du af?
    Appen lukker automatisk, når du ikke bruger den i nogle få minutter.

    Du kan også selv logge direkte af via log-af-knappen, som du finder under ”Mere” i bunden af skærmen.
  • Kan du ikke finde appen via din iPad?

    Vi er blevet opmærksomme på, at brugere af iPads med iOS 10.3 og ældre versioner ikke kan finde mobilbank-appen i App Store.

    Har du samme problem, så prøv dette:

    1. Åbn App Store på din tablet.
    2. Søg efter Danske Bank.
    3. Nu kan du i øverste venstre hjørne se, at der står ”Kun iPad”.
    4. Tryk på ”Kun iPad”.
    5. Vælg ”Kun iPhone”.

    Herefter loader App Store automatisk, og appen ”Mobilbank DK” kommer frem, uden at du skal søge igen.

    Husk, at du får den bedste oplevelse af mobilbanken på en smartphone.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.