Gå til hovedindhold

Mobilbank

Til tablet og smartphone

Få overblik og frihed til at ordne din økonomi uafhængigt af tid og sted.
Hent appen ”Mobilbank DK” i App Store eller Google Play.

Get it on Google Play Download on the App Store

Sådan kommer du i gang

Opret din aftale om mobilbank i netbanken under ”Mobile tjenester” - det gælder både tablet og smartphone. Her finder du også din servicekode, som du skal bruge til at logge på.

Så er du i gang.

Daglig økonomi
Du får hurtigt overblik over dine konti, lån og kort og glæde af en masse praktiske funktioner, der gør det nemt for dig at ordne din økonomi.

Du kan bl.a. betale regninger og overføre penge uden NemID, se dine konti i andre banker og overføre penge fra de konti.

Glemmer du pinkoden til dit kort, kan du også se den. 

Bolig
Du kan følge dit lån i Realkredit Danmark og hurtigt tjekke, hvad du betaler i rente m.m. Har du FlexLån®, kan du bl.a. beregne rentetilpasning med dagens aktuelle rente.

Investering
Har du investeringer, kan du købe og sælge værdipapirer hurtigt og uden brug af NemID. Du følger nemt både markedsbevægelser og værdien af din beholdning, mens du er på farten.

Pension
Er du kunde i Danica Pension, får du samlet overblik over dine pensionsopsparinger i mobilbanken. Her kan du se den årlige og månedlige udvikling for hver enkelt pensionsopsparing.

Se udvalgte funktioner

a8532e6f-00090249-ad459ddf

Se flere videoer



  

Børn

Spar turen ned i banken: Bestil lommepenge-app, børneopsparing, Ponduskonto eller Danske Gave direkte på mobilen.

 

Underskriv aftaler digitalt

Med mobilbanken kan du underskrive dine aftaler, mens du er på farten.

Nem og hurtig adgang

Slå Face ID eller Touch ID til i din mobils indstillinger og log hurtigt på. Og godkend overførsler og betalinger ved kun at bruge din 4-cifrede servicekode.

Spørgsmål & svar

  • Hvad kan du i mobilbanken?

    I mobilbanken kan du ordne din daglige økonomi, investere og få overblik over dit Realkredit Danmark-lån.

    Du kan også tilmelde konti fra andre banker (betalingskonti), bestille produkter og underskrive aftaler.

    Du logger nemt og hurtigt på med servicekode/fingeraftryk/ansigtsgodkendelse.

    Du også kun bruge din servicekode (i stedet for NemID), når du overfører penge, betaler regninger, handler værdipapirer og underskriver aftaler.

    Her kan du se, hvilke features der findes i mobilbanken i dag

  • Hvordan får du mobilbank?
    1. Først skal du tilmelde dig mobilbank i din netbank under ”Mobile tjenester”. 
    2. Når du er tilmeldt, får du med det samme vist en 4-cifret servicekode, som du skal bruge til at logge på mobilbank-appen. Du kan ændre servicekoden i mobilbanken under menupunktet Indstillinger. Servicekoden er din personlige kode, som du aldrig må give til andre.
    3. Appen henter du i App Store og Google Play. Søg på ”Mobilbank DK”. 

    God fornøjelse!


  • Har du en mobilbank-aftale, men har du glemt din servicekode?

    Du finder din servicekode i netbanken under ”Mobile tjenester”.

    Du kan også bestille en ny via mobilbankens log-on-side. Her trykker du først på de tre prikker øverst til højre. Tryk dernæst på ”Hjælp for at logge på”.

  • Hvorfor skal du ikke længere bruge NemID, når du skifter mellem enheder?

    Går du i mobilbanken fra flere enheder – dvs. fra forskellige smartphones og/eller tablets – har du tidligere skullet logge på med NemID, som om du var en helt ny bruger, når du skiftede mellem dine enheder. 

    Men det er ikke længere nødvendigt. Vi har gjort sikkerhedsløsningen endnu mere brugervenlig, så du kan tilknytte op til 3 enheder til din mobilbank. Det betyder, at du kun skal logge på med NemID én gang på hver af dine enheder. 

    Fremover kan du altså nøjes med din servicekode eller fingeraftryk/¬ansigtsgodkendelse, når du skifter mellem dine enheder. 

    Hvis du tilknytter en helt ny (4.) enhed, så skal du selvfølgelig fortsat logge på med NemID – og i det tilfælde vil den enhed, som har været tilknyttet i længst tid, falde fra.

    Du kan selvfølgelig fortsat nøjes med at bruge din 4-cifrede servicekode, når du logger på, betaler regninger, overfører penge, handler værdipapirer og underskriver aftaler i mobilbanken – uanset hvilke af dine enheder (op til 3) du benytter.

    Sikkerhedsløsningen lever fuldt ud op til de lovkrav for digitale services, der trådte i kraft i Danmark og EU i september 2019. 

    Lovkravene handler blandt andet om tofaktor-autentifikation ved log-on i digitale betalingstjenester.

    Vi anbefaler selvfølgelig, at du også altid beskytter din smartphone eller tablet med kode, fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse, hvis det er muligt.


  • Er det sikkert at få vist sin pinkode i mobilbanken?

    Ja. Vil du se din pinkode, skal du først logge på mobilbanken, og dernæst skal du indtaste din servicekode.  

    Du skal selvfølgelig være lige så forsigtig, som når du bruger pinkoden ved kortbetalinger. Dvs. sørg for, at ingen andre end dig kan se pinkoden.

  • Hvordan får du support og hjælp?
    Har du tekniske spørgsmål, så ring til vores supportere på 70 105 501.
    Vil du se videoer om, hvordan du downloader og bruger mobilbanken, kan du se mere her.
  • Skal du være kunde i Danske Bank for at bruge appen?
    Ja, du skal have en konto i Danske Bank og en aftale om Danske Netbank.
  • Er det muligt at vælge mellem mobilbank til privat og erhverv?
    Ja. Du finder featuren under menupunktet ”Mere” og ”Vælg aftale”.
  • Hvilke smartphones/styresystemer kan den nye app køre på?
  • Hvordan logger du af?
    Appen lukker automatisk, når du ikke bruger den i nogle få minutter.

    Du kan også selv logge direkte af via log-af-knappen, som du finder under ”Mere” i bunden af skærmen.
  • Kan du ikke finde appen via din iPad?

    Vi er blevet opmærksomme på, at brugere af iPads med iOS 10.3 og ældre versioner ikke kan finde mobilbank-appen i App Store.

    Har du samme problem, så prøv dette:

    1. Åbn App Store på din tablet.
    2. Søg efter Danske Bank.
    3. Nu kan du i øverste venstre hjørne se, at der står ”Kun iPad”.
    4. Tryk på ”Kun iPad”.
    5. Vælg ”Kun iPhone”.

    Herefter loader App Store automatisk, og appen ”Mobilbank DK” kommer frem, uden at du skal søge igen.

    Husk, at du får den bedste oplevelse af mobilbanken på en smartphone.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.