Se pinkoden til dit kort

Har du glemt din pinkode, kan du på et øjeblik se den i din mobilbank. Det gælder også, hvis du har bestilt et helt nyt kort.

Sådan gør du

  • Log på  mobilbank.
  • Tryk på 'Kort' øverst på skærmen.
  • Vælg det relevante kort.

    Skærmbillede mobilbank: Kortoversigt


  • Tryk på 'Vis pinkode'.

    Skærmbillede mobilbank: Vis pinkode


  • Klik på ikonet til fingertryk/ansigtsgenkendelse eller indtast din servicekode.

    Skærmbillede mobilbank: Indtast pinkode


  • Tryk på knappen 'Hold nede for at se pinkoden. Du vil nu kunne se din pinkode for det valgte kort.

    Skærmbillede mobilbank: Hold nede for at se pinkoden



  • Indtastet forkert pinkode 3 gange

    En pin-blokering er en midlertidig spærring af dit kort. Det kan ske, når du har tastet en forkert pinkode 3 gange. Men selv om det sker, kan du sagtens selv åbne kortet med det samme i din mobilbank.

    Se, hvordan du ophæver spærring af dit kort

    Husk, har du glemt din pinkode, kan du, inden du får brugt dine 3 forsøg, nemt og hurtigt se den i mobilbanken.

  • Én pinkode til alle kort

    Få den samme pinkode til alle dine kort.
    Et ekstra kort skal helst gøre livet nemmere. I Danske Bank kan du heldigvis gøre det hele nemmere og få den samme pinkode til alle dine kort.

    Når du bestiller et ekstra kort, kan du vælge at få den kode, som du har til et andet kort. Det koster ikke ekstra at få den samme kode.

    Har du i øjeblikket flere kort med forskellige koder, kan du få den samme kode ved at genbestille de kort, hvor du gerne vil ændre koden. Det kan du gøre i både mobilbank og netbank. Det koster 100 kr. pr. kort – men så slipper du også for at huske flere koder.
    Se hvordan du genbestiller et kort
  • Bestil ny pinkode

    Hvis du ikke har mobilbank, hvor du kan se din pinkode, skal du bestille en ny til dit kort.

    Visa/Dankort: Du skal bestille et nyt Visa/Dankort, da det ikke er muligt at genbestille pinkoden.

    Mastercard
    : Til Mastercard og Mastercard Direct skal du ikke altid have et nyt kort. Det kan du se, når du genbestiller pinkoden i netbanken.

    Sådan genbestiller du en pinkode i netbanken

    • Log på Danske Netbank, og kom direkte til 'Kortoversigt'.
    • Klik på funktionspilen ud for det kort, du ønsker at genbestille en kode til, og vælg 'Bestil ny pinkode'.
      Du kan nu se kortdetaljerne, og om du også får et nyt kort.
    • Klik 'OK'.
    • Indtast adgangskode, og klik 'Godkend'.
    • Du modtager din pinkode med post efter 3 - 7 hverdage.

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.