Se pinkoden til dit kort
Har du glemt din pinkode, kan du på et øjeblik se den i din mobilbank. Det gælder også, hvis du har bestilt et helt nyt kort.
Sådan gør du
- Log på mobilbank.
- Tryk på 'Kort' øverst på skærmen.
- Vælg det relevante kort.
- Tryk på 'Vis pinkode'.
- Klik på ikonet til fingertryk/ansigtsgenkendelse eller indtast din servicekode.
- Tryk på knappen 'Hold nede for at se pinkoden. Du vil nu kunne se din pinkode for det valgte kort.
Du kan ikke se pinkoden til dit barns kort i din mobilbank. Har dit barn glemt sin pinkode, skal du ringe til os på +45 70 123 456 for at bestille en ny.
-
Indtastet forkert pinkode 3 gange
En pin-blokering er en midlertidig spærring af dit kort. Det kan ske, når du har tastet en forkert pinkode 3 gange. Men selv om det sker, kan du sagtens selv åbne kortet med det samme i din mobilbank.
Se, hvordan du ophæver spærring af dit kort
Husk, har du glemt din pinkode, kan du, inden du får brugt dine 3 forsøg, nemt og hurtigt se den i mobilbanken.
-
Én pinkode til alle kort
Få den samme pinkode til alle dine kort.
Har du i øjeblikket flere kort med forskellige koder, kan du få den samme kode ved at genbestille de kort, hvor du gerne vil ændre koden. Det kan du gøre i både mobilbank og netbank. Det koster 100 kr. pr. kort – men så slipper du også for at huske flere koder.
Et ekstra kort skal helst gøre livet nemmere. I Danske Bank kan du heldigvis gøre det hele nemmere og få den samme pinkode til alle dine kort.
Når du bestiller et ekstra kort, kan du vælge at få den kode, som du har til et andet kort. Det koster ikke ekstra at få den samme kode.
Se hvordan du genbestiller et kort -
Bestil ny pinkode
Hvis du ikke har mobilbank, hvor du kan se din pinkode, skal du bestille en ny til dit kort.
Visa/Dankort: Du skal bestille et nyt Visa/Dankort, da det ikke er muligt at genbestille pinkoden.
Mastercard: Til Mastercard og Mastercard Direct skal du ikke altid have et nyt kort. Det kan du se, når du genbestiller pinkoden i netbanken.Sådan genbestiller du en pinkode i netbanken
- Log på Danske Netbank, og kom direkte til 'Kortoversigt'.
- Klik på funktionspilen ud for det kort, du ønsker at genbestille en kode til, og vælg 'Bestil ny pinkode'.
Du kan nu se kortdetaljerne, og om du også får et nyt kort. - Klik 'OK'.
- Indtast adgangskode, og klik 'Godkend'.
- Du modtager din pinkode med post efter 3 - 7 hverdage.
-
Pinkode til Lommepenge-kortet
Har dit barn glemt pinkoden til sit Lommepenge-kort, skal du ringe til os på +45 70 123 456 for at bestille en ny.
Relaterede emner
- Anmeld skade og forhåndsvurdering på Mastercard forsikringer
- Beløbsgrænser for kort
- Abonnementer og services tilknyttet dit kort
- Automatisk Kortopdatering
- Bestil nyt kort
- Godkendelse af køb med kort på nettet
- Kort i betalingsapps
- Kortoversigt
- Lommepenge-kortet
- Brug i udlandet
- Fejl på kort
- Forsikringer
- Aktivering af kort
- Erstat kort
- Indsigelse
- Kortsikkerhed
- Misbrug af kort
- Ophævelse af spærring
- Rateopdeling
- SMS fra banken
- Spærring af kort
- Valg mellem Visa og Dankort