Indsigelse

Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere

  • Indsigelse i netbanken

    Indsigelse i netbanken

    Har du har mistanke om, at dit kort er blevet misbrugt, skal du spærre det med det samme.

    Har du selv fortaget købet

    Hvis du selv har foretaget købet, skal du først forsøge at løse problemet med den forretning eller hjemmeside, du har handlet med, før der kan gøres indsigelse. Hvis du ikke finder en løsning med forretningen inden for 2-4 uger, skal du gøre indsigelse straks.

    Jo før du kontakter os, jo større er sandsynligheden for, at vi kan hjælpe dig.

    Er du under 18 år, skal du oprette indsigelsen via Indsigelse via blanket.   

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank, og kom til 'Kortoversigt'.
    • Klik på funktionspilen ud for kortet, og vælg 'Indsigelse'.
    • Du skal nu svare på nogle få spørgsmål til afklaring af din indsigelse. Du finder spørgsmålene ved at trykke på 'Start'.
    • Åbn og læs aftaledokumentet,
    • Klik på 'Videre til underskrift'.
    • Indtast din adgangskode og klik 'Godkend'.<

    Se detaljerede skærmbilleder af, hvordan du gør
  • Indsigelse via blanket

    Indsigelse via blanket

    Har du har mistanke om, at dit kort er blevet misbrugt, skal du spærre det med det samme.

    Har du selv fortaget købet

    Hvis du selv har foretaget købet, skal du først forsøge at løse problemet med den forretning eller hjemmeside, du har handlet med, før der kan gøres indsigelse. Hvis du ikke finder en løsning med forretningen inden for 2-4 uger, skal du gøre indsigelse straks.

    Jo før du kontakter os, jo større er sandsynligheden for, at vi kan hjælpe dig.

    Er du under 18 år, skal din værge også skrive under på indsigelsesblanketten.
    Find den rigtige indsigelsesblanket
    Du finder den blanket, du skal bruge, ved at svare på nogle få spørgsmål. Du finder spørgsmålene ved at trykke på start herunder.

    Blanketterne kræver, at du printer dem til sidst. Så hav en printer klar

    Du skal kun bruge blanketterne, hvis der er tale om betalinger/køb med dit kort, som du ikke kender til eller kan godkende.
    Drejer det sig om andet, skal du i stedet ringe til os på 70 123 456.
     
     

    Jeg har brugt mit kort på hjemmesiden, i forretningen eller pengeautomaten?

    Vær opmærksom på, at:
    • du skal kontrollere din konto for evt. yderligere transaktioner fra samme forretning. Beløbet kan være en ekstra opkrævning i forbindelse med at du har accepteret et velkomsttilbud, en prøvepakke mv., eller hvis du har lejet bil/været på hotelophold.
    • beløbet ofte bliver bogført en til flere dage senere end den dag, du handlede på hjemmesiden/i forretningen eller hævede i pengeautomaten.
    • der godt kan være forskel på hjemmesidens/forretningens navn på transaktionen og den forretning, du har handlet hos.

    Ja, jeg har brugt mit kort på hjemmesiden, i forretningen eller pengeautomaten

    Ja, beløbet er forkert eller trukket flere gange

    Ja, jeg har bestilt en vare eller ydelse, men mener, at der er sket en fejl

    Jeg havde selv kortet, da transaktionerne blev gennemført?

    Ja, jeg havde selv kortet, men jeg har ikke foretaget transaktionerne

    Nej, jeg havde ikke kortet, og jeg har ikke foretaget transaktionerne

  • Indsigelsesmuligheder ved forskellige kort

    Indsigelsesmuligheder ved forskellige kort

    Bliv klogere på dine indsigelsesmuligheder ved de forskellige kort.

    Visa/Dankort (pdf)
    Dankort (pdf)
    MasterCard (pdf)
  • Gode råd til handel på internettet
  • Kontakt os vedrørende indsigelser

    Kontakt os vedrørende indsigelser

    Du spærrer dit kort via mobilbank , netbank , eller ved at ringe på 70 20 70 20

    Henvendelser vedrørende indsigelser
    Har du spørgsmål til det at gøre indsigelse, er du velkommen til at kontakte os på
    tlf. 45 12 92 00 (åbent mandag-fredag 10-16 – torsdag er der åbent til 17.30).

Brug for hjælp?

Hovednummer

70 123 456
  • ÅbningstiderKontakt os hele døgnet

Support til Netbank:

70 10 55 01
Man-tors: 08.00 - 23.00
Fredag:     08.00 - 20.00
Lørdag:     09.00 - 19.00
Søndag:    09.00 - 23.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08
Alle afdelinger
  • Ring til osRing til os
  • Find osFind os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et mødeBook et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det eneste du skal gøre er at udfylde formularen, så kontakter vi dig og får et møde på plads.

  • Skriv til osSkriv til os