Afvis eller slet en betaling i Betalingsservice

Du har to muligheder, når du ikke ønsker at foretage en betaling med Betalingsservice. Du kan enten afvise betalingen eller helt slette betalingsaftalen.

  • Afvis en betaling i Betalingsservice

    Når du afviser en betaling, er det kun denne ene gang, regningen ikke bliver betalt.
    Det er altså ikke selve Betalingsservice-aftalen, du sletter, regningen bliver betalt som sædvanligt næste gang, beløbsmodtageren ønsker betaling.

    Bemærk
    Tidsfrister: Du kan afvise en betaling gennem betalingsservice til og med den 7. i betalingsmåneden - dog senest  kl. 16.00. Er den 7. en lørdag, søndag eller en helligdag, kan du afvise betalingen til og med hverdagen efter.  
    Allerede betalt: Du kan stadig afvise en betaling inden for tidsfristen, som allerede er gennemført. Pengene bliver ført tilbage til din konto inden for 2-3 hverdage.

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank.
    • Klik på kontoen.
    • Klik på 'Fremtidige' på datolinjen.
    • Find betalingen, og klik på den.
    • Klik på 'Afvis betaling'. Indtast adgangskode, og klik 'Godkend'.
    • Betalingen er nu afvist.
  • Slet en betalingsaftale fra Betalingsservice

    Når du sletter en Betalingsservice-aftale, bliver regningen ikke automatisk betalt fremover.
    Du skal altså betale regningen på anden vis, hvis beløbsmodtageren fortsat skal modtage penge fra dig.

    Bemærk
    Tidsfrister: Du kan slette en Betalingsservice-aftale indtil den foregående bankdag kl. 16. Sletter du den senere, bliver betalingen gennemført og aftalen derefter slettet, så regningen ikke bliver betalt fremover.
    Kun én gang, du ikke vil betale: Er det kun denne ene gang, du ikke vil betale regningen, skal du afvise betalingen i stedet for at slette aftalen.

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank.
    • Klik på 'Betal & overfør' i topmenuen og under 'Betalingsaftaler' vælg 'Se og opret betalingsaftaler'.
    • Vælg fanebladet 'Betalingsservice'.
    • Vælg konto i dropdown listen, og klik på 'Hent'. Klik på funktionspilen ud for kreditor, og klik på 'Slet aftale'.
    • Indtast adgangskode, og klik 'Godkend'.
    • Betalingen er nu slettet.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Pr. 1. juli ændrer vi vores service, så vi på hverdage mellem kl. 21-09 og i weekender og helligdage, mellem kl. 16-10 primært kan kontaktes, hvis du har behov for spærring eller mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00
Søndag:    10.00 - 21.00

Bliv kunde:

70 10 17 08

  • Ring til os

    Hovednummer

    70 123 456
    • Pr. 1. juli ændrer vi vores service, så vi på hverdage mellem kl. 21-09 og i weekender og helligdage, mellem kl. 16-10 primært kan kontaktes, hvis du har behov for spærring eller mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til netbank:

    70 105 501
    Man-tors: 08.00 - 21.00
    Fredag:     08.00 - 18.00
    Lørdag:     10.00 - 18.00
    Søndag:    10.00 - 21.00

    Bliv kunde:

    70 10 17 08

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.