Afvis en enkelt betaling i Betalingsservice

Når du afviser en betaling, er det kun denne ene gang, regningen ikke bliver betalt.
Hvis du både vil afvise en betaling og slette aftalen:
  • Vi anbefaler, at du først afviser betalingen og derefter sletter Betalingsserviceaftalen, hvis dette ønskes.
  • Er en betaling, du afviser inden for tidsfristen, allerede gennemført, og betalingen derfor skal føres tilbage til dig, skal du ikke slette Betalingsserviceaftalen, før betalingen er tilbageført til din konto.

Sådan gør du i mobilbanken

  • Log på mobilbank.
  • Tryk på 'Konti' i den øverste menu på siden.
  • Vælg den konto, hvor betalingen med betalingsservice trækkes.

    Skærmbillede mobilbank: viser placering af 'Kort' på den øverste menu.


  • Find den betaling du ønsker at afvise og tryk på den. 
    Er betalingen endnu ikke gennemført, vil den ligge under kommende betalinger. Er betalingen gennemført vil den ligge på transaktionslisten for den seneste måned.

    Skærmbillede mobilbank: Find den betaling du ønsker at afvise.


  • Scroll herefter ned til bunden af transaktionsoplysningerne og tryk på ’Afvis betaling’.

    Skærmbillede mobilbank: Afvis betaling.


  •  Godkend, at du vil afvise betalingen.

    Skærmbillede mobilbank: Godkend afvisning af betalingen.


    Skærmbillede mobilbank: Godkend afvisning af betalingen.



  • Betalingen er nu afvist og vil ikke blive betalt.
Se også, hvordan du sletter en Betalingsservice-aftale i mobil- og netbanken
Hvornår kan jeg afvise en betaling?
  • Tidsfrister. Du kan uanset forfaldsdato afvise en betaling gennem betalingsservice til og med den 7. i betalingsmåneden - dog senest kl. 16.00. Er den 7. en lørdag, søndag eller en helligdag, kan du afvise betalingen til og med hverdagen efter.
  • Allerede betalt. Du kan stadig afvise en betaling inden for tidsfristen, som allerede er gennemført. Pengene bliver ført tilbage til din konto inden for 2-3 hverdage.
  • Netbank - afvis en enkelt betaling

    Når du afviser en betaling i Betalingsservice, er det kun denne ene gang, regningen ikke bliver betalt.
    Det er altså ikke selve Betalingsservice-aftalen, du sletter, regningen bliver betalt som sædvanligt næste gang, beløbsmodtageren ønsker betaling.

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank.
    • Klik på kontoen.
    • Klik på 'Fremtidige' på datolinjen.
    • Find betalingen, og klik på den.
    • Klik på 'Afvis betaling'. Indtast adgangskode, og klik 'Godkend'.
    • Betalingen er nu afvist.
    Se også, hvordan du sletter en Betalingsservice-aftale i mobil- og netbanken

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
Tjek din saldo
Betalingsservice
Aktiver nyt kort
Misbrug af kort (indsigelse)
Se pinkode til dit kort

Du kan gøre det meste selv via mobil – og netbank. Se hvordan.
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.