Afvis en enkelt betaling i Betalingsservice

Du har to muligheder, når du ikke ønsker at foretage en betaling med Betalingsservice. Du kan enten afvise en enkelt betaling eller helt slette betalingsaftalen.


Når du afviser betalinger og sletter Betalingsserviceaftaler, skal du være opmærksom på følgende:
  • Vi anbefaler, at du først afviser betalingen og derefter sletter Betalingsserviceaftalen, hvis dette ønskes.
  • Er en betaling, du afviser inden for tidsfristen, allerede gennemført, og betalingen derfor skal føres tilbage til dig, skal du ikke slette Betalingsserviceaftalen, før betalingen er tilbageført til din konto.

 

  • Mobilbank - afvis en enkelt betaling

    Når du afviser en betaling, er det kun denne ene gang, regningen ikke bliver betalt.
    Det er altså ikke selve Betalingsservice-aftalen, du sletter, regningen bliver betalt som sædvanligt næste gang, beløbsmodtageren ønsker betaling.

    Sådan gør du i mobilbanken
    • Log på mobilbank.
    • Tryk på 'Konti' i den øverste menu på siden.
    • Vælg den konto, hvor betalingen med betalingsservice trækkes.
    • Find den betaling du ønsker at afvise og tryk på den. 
      Er betalingen endnu ikke gennemført, vil den ligge under kommende betalinger. Er betalingen gennemført vil den ligge på transaktionslisten for den seneste måned.

    •  Scroll herefter ned til bunden af transaktionsoplysningerne og tryk på ’Afvis betaling’.

    •  Godkend, at du vil afvise betalingen.



    • Betalingen er nu afvist og vil ikke blive betalt.

    Bemærk
    Tidsfrister: Du kan uanset forfaldsdato afvise en betaling gennem betalingsservice til og med den 7. i betalingsmåneden - dog senest kl. 16.00. Er den 7. en lørdag, søndag eller en helligdag, kan du afvise betalingen til og med hverdagen efter.
    Allerede betalt: Du kan stadig afvise en betaling inden for tidsfristen, som allerede er gennemført. Pengene bliver ført tilbage til din konto inden for 2-3 hverdage.
  • Netbank - afvis en enkelt betaling

    Når du afviser en betaling i Betalingsservice, er det kun denne ene gang, regningen ikke bliver betalt.
    Det er altså ikke selve Betalingsservice-aftalen, du sletter, regningen bliver betalt som sædvanligt næste gang, beløbsmodtageren ønsker betaling.

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank.
    • Klik på kontoen.
    • Klik på 'Fremtidige' på datolinjen.
    • Find betalingen, og klik på den.
    • Klik på 'Afvis betaling'. Indtast adgangskode, og klik 'Godkend'.
    • Betalingen er nu afvist.

    Bemærk
    Tidsfrister: Du kan afvise en betaling gennem betalingsservice til og med den 7. i betalingsmåneden - dog senest  kl. 16.00. Er den 7. en lørdag, søndag eller en helligdag, kan du afvise betalingen til og med hverdagen efter.  
    Allerede betalt: Du kan stadig afvise en betaling inden for tidsfristen, som allerede er gennemført. Pengene bliver ført tilbage til din konto inden for 2-3 hverdage.
  • Slet en betalingsaftale fra Betalingsservice

    Når du sletter en Betalingsservice-aftale, bliver regningen ikke automatisk betalt fremover.
    Du skal altså betale regningen på anden vis, hvis beløbsmodtageren fortsat skal modtage penge fra dig.

    Bemærk
    Tidsfrister: Du kan slette en Betalingsservice-aftale indtil den foregående bankdag kl. 16. Sletter du den senere, bliver betalingen gennemført og aftalen derefter slettet, så regningen ikke bliver betalt fremover.
    Kun én gang, du ikke vil betale: Er det kun denne ene gang, du ikke vil betale regningen, skal du afvise betalingen i stedet for at slette aftalen.

    Se, hvordan du sletter en Betalingsservice-aftale i mobil- og netbanken

     

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
Tjek din saldo
Betalingsservice
Aktiver nyt kort
Misbrug af kort (indsigelse)
Se pinkode til dit kort

Du kan gøre det meste selv via mobil – og netbank. Se hvordan.
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.