Spærring af kort
Er dit kort blevet væk, tabt, stjålet eller glemt, skal du spærre det med det samme.
Sådan gør du i mobilbanken
- Log på mobilbanken.
- Tryk på ”Kort” i øverste menu.
- Vælg det kort, du vil spærre.
- Tryk på 'Spær kort midlertidigt'
- Tryk på 'Spær kort midlertidigt' igen.
Nu er dit kort spærret.
Se, hvordan du ophæver spærringen
Når du har spærret dit kort, bliver de betalingsaftaler og abonnementer, du har tilknyttet kortet, ikke betalt.
Indsigelse
Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse.
Se, hvordan du gør indsigelse
Er kortet blevet væk?
Har du spærret dit kort, fx fordi du ikke har kunnet finde det og det ikke dukker op igen, kan du nemt og hurtigt erstatte dit kort ved at genbestille det.
Se, hvordan du genbestiller dit kort
-
Netbank - spærring af kort
Bemærk
Gebyr. Der bliver ikke opkrævet årligt kortgebyr for et spærret kort.
Sådan gør du- Log på Danske Netbank
- Vælg Kortoversigt under Kort og valuta.
- Klik på funktionspilen ud for kortet, og vælg 'Spær kort'.
- Udfyld og klik 'OK'.
- Godkend spærringen.
- Kortet er nu spærret.
Vær opmærksom på, at betalinger, abonnementer og tjenester tilknyttet kortet, ikke bliver betalt efter spærring.
Ønsker du at ophæve spærringen? Efter 5 minutter kan du nemt ophæve spærringen igen. Se, hvordan du ophæver spærring.Erstat kort. Er kortet tabt, stjålet eller gået i stykker, skal du i stedet erstatte dit kort ved at genbestille det. Se, hvoran du genbestiller et kort
Indsigelse. Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse. Se, hvordan du gør indsigelse. -
Ring til os
Hvis du har mistet dit kort eller har mistanke om misbrug skal du spærre det.
Har du ikke mulighed for selv at spærre dit kort via din mobil- eller netbank, kan du ringe til os på 70 20 70 20
Indsigelse. Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse. Se, hvordan du gør indsigelse.