Spærring af kort
Er dit kort blevet væk, tabt, stjålet eller glemt, skal du spærre det med det samme.

Sådan gør du i mobilbanken

  • Log på mobilbanken.
  • Tryk på ”Kort” i øverste menu.



  • Vælg det kort, du vil spærre.



  • Tryk på 'Spær kort midlertidigt'

 

  • Tryk på 'Spær kort midlertidigt' igen.

    Skærmbillede fra mobilbanken: Og tryk på Spær kort midlertidigt igen.


Nu er dit kort spærret.
Se, hvordan du ophæver spærringen

Husk
Når du har spærret dit kort, bliver de betalingsaftaler og abonnementer, du har tilknyttet kortet, ikke betalt.

Indsigelse
Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse.
Se, hvordan du gør indsigelse

Er kortet blevet væk?
Har du  spærret dit kort, fx fordi du ikke har kunnet finde det og det ikke dukker op igen, kan du nemt og hurtigt erstatte dit kort ved at genbestille det.
Se, hvordan du genbestiller dit kort

 

  • Netbank - spærring af kort

    Bemærk
    Gebyr. Der bliver ikke opkrævet årligt kortgebyr for et spærret kort.

    Sådan gør du
    • Log på Danske Netbank
    • Vælg Kortoversigt under Kort og valuta.
    • Klik på funktionspilen ud for kortet, og vælg 'Spær kort'.
      Skærmbillede fra netbanken: På siden med kortoversigten, klik på funktionspilen ud for kortet, og vælg 'Spær kort'.

    • Udfyld og klik 'OK'.
      Skærmbillede fra netbanken: Udfyld  formularen og klik 'OK'. Godkend herefter og klik 'OK'.

    • Godkend spærringen.
    • Kortet er nu spærret.

    Vær opmærksom på, at betalinger, abonnementer og tjenester tilknyttet kortet, ikke bliver betalt efter spærring.

    Ønsker du at ophæve spærringen? Efter 5 minutter kan du nemt ophæve spærringen igen. Se, hvordan du ophæver spærring

    Erstat kort. Er kortet tabt, stjålet eller gået i stykker, skal du i stedet erstatte dit kort ved at genbestille det. Se, hvoran du genbestiller et kort
    Indsigelse. Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse. Se, hvordan du gør indsigelse.

     

  • Ring til os

    Hvis du har mistet dit kort eller har mistanke om misbrug skal du spærre det.

    Har du ikke mulighed for selv at spærre dit kort via din mobil- eller netbank, kan du ringe til os på 70 20 70 20

    Indsigelse. Hvis du opdager korttransaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller acceptere skal du gøre indsigelse. Se, hvordan du gør indsigelse.

Kontakt 

Åbningstider.

Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16


Du kan gøre det meste selv via mobil- eller netbank. Find hjælp
Kundeservice
Chat for kunder
Log på med dit MitID. Så kan du skrive spørgsmål til din personlige økonomi, konti, lån m.m. Chat for alle
Hvis du ikke er kunde eller blot har spørgsmål af generel karakter.
Find svar
  • Find os

    Find rådgivningscenter, åbningstid og hæveautomat

    Når åbningsdagen ligger på en helligdag eller bank-lukkedag

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.