Erstat kort

Fungerer chippen på dit kort ikke længere eller er det ved at knække? Eller har du selv spærret dit kort, fordi du ikke har kunnet finde det. Så kan du nemt og hurtigt forny dit kort ved at genbestille det.
Kan du ikke bruge dit kort,  fordi du har glemt din pinkode, kan du nemt se den i mobilbanken

Er dit kort derimod ved at udløbe, behøver du ikke at foretage dig noget. Vi sender automatisk et nyt kort til dig i god tid inden udløbsdagen.

Bemærk. Udløbne KontantKort kan ikke fornys. Kortet kan bruges indtil den udløbsdato, der står på kortet, og derefter er det ugyldigt. Dog kan beløb på kortet udbetales 1 år efter udløbstids-punktet, hvis kortet afleveres i en filial.

  • Genbestil kort i mobilbank

    Sådan gør du
    • Log på mobilbank.
    • Vælg 'Kort' i den øverste menu.
    • Tryk på det kort du ønsker at genbestille.
    • Vælg punktet 'Erstat kort'.
    • Vælg årsag til genbestillingen.
    • Vælg ja eller nej til spørgsmålet, om du mistænker pinkoden kendt af andre.
    • Vælg mellem 'Valg af pinkode'.
    • Skub skyder-knappen til 'Genbestil' mod højre for at aktivere genbestillingen af dit kort.
  • Genbestil kort i netbank

    • Log på Danske Netbank
    • Klik på 'Kort og valuta' i topmenuen. 
    • Vælg 'Kortoversigt'.
    • Klik på pilen ud for det kort du ønsker at genbestille og vælg 'Erstat kort'.
    • Tjek om oplysningerne er korrekte, og klik 'OK'.
    • Skriv din adgangskode og klik 'Godkend'.
    • Dit kort er nu genbestilt.

    Du modtager en sms den dag, vi sender dit nye kort afsted med posten, hvis du har oplyst os dit mobilnummer.

  • Leveringstid

    I mobilbanken kan du følge dit nye korts status i leveringsprocessen.
    Dit nye kort vil ligge øverst på kortoverblikket med den aktuelle status.

    Sådan gør du

    • Log på mobilbank.
    • Vælg 'Kort' i den øverste menu.
    • Nye kort ligger øverst på kortoverblikket. På oversigten kan du under dit bestilte kort se status fx, produceres og aktiver dit nye kort.
    • Klik på dit nye kort for at få en mere detaljeret status.
    • Produceres: Kortet er blevet bestilt og er under produktion. Du kan se, hvornår kortet er bestilt, og hvornår det forventes leveret.
    • Levering: Kortet er blevet produceret og er sendt med posten. Kortet kan nu aktiveres.
    • Aktivering: Du bekræfter, at kortet skal aktiveres.
    • Aktivt kort: Kortet er blevet aktiveret og kan nu bruges.

Kontakt os

Hovednummer

70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

Teknisk support til netbank:

70 105 501
Man-tors: 08.00 - 21.00
Fredag:     08.00 - 18.00
Lørdag:     10.00 - 18.00

Spær dit kort:

70 20 70 20

Bliv kunde:

70 10 17 08

  • Ring til os
  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

  • Skriv til os

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.