Erstat dit nuværende kort ved at genbestille det
Fungerer chippen på dit kort ikke længere? Er kortet ved at knække? Så kan du nemt og hurtigt genbestille et nyt kort og erstatte dit gamle.
Sådan gør du i mobilbanken
- Åbn mobilbank.
- Vælg 'Kort' i den øverste menu.
- Tryk på det kort du ønsker at genbestille.
- Vælg punktet 'Erstat kort'.
Vælg årsag til genbestillingen
- Bemærk: Er dit nuværende kort blevet spærret på grund af mistanke om misbrug, vil kortet blive spærret permanent ved genbestilling.
- Er dit gamle kort derimod blot beskadiget eller lignende vil du kunne bruge det indtil du aktiverer det nye kort.
- Vælg ja eller nej til spørgsmålet, om du mistænker pinkoden kendt af andre.
Vælg mellem 'Valg af pinkode'
- Bemærk, har du svaret ja til, at din pinkode kan være kendt af andre, vil du altid for en sikkerheds skyld få en ny pinkode til dit nye kort.
- Skub skyder-knappen til 'Genbestil' mod højre for at bekræfte genbestillingen af dit kort.
Du modtager en sms den dag, vi sender dit nye kort afsted med posten,
hvis du har oplyst os dit mobilnummer.
Det tager ofte 8-10 dage, før du modtager dit nye kort.
Har du glemt din pinkode?
Kan du ikke bruge dit kort, fordi du har glemt din pinkode, kan du nemt se den i mobilbanken.
Er dit kort ved at udløbe?
Er dit kort derimod ved at udløbe, behøver du ikke at gøre noget.
Vi sender dig automatisk et nyt kort i god tid inden udløbsdagen.
Dit gamle kort spærres automatisk ved udløb.
-
Erstat kort i netbank
- Log på Danske Netbank
- Klik på 'Kort og valuta' i topmenuen.
- Vælg 'Kortoversigt'.
- Klik på pilen ud for det kort du ønsker at erstatte og vælg 'Genbestil kort'.
- Tjek om oplysningerne er korrekte og vælg mellem 'Valg af pinkode'.
Klik 'OK'. - Godkend med dit MitID.
- Dit kort er nu genbestilt.
Du modtager en sms den dag, vi sender dit nye kort afsted med posten, hvis du har oplyst os dit mobilnummer.
-
Leveringstid
I mobilbanken kan du følge dit nye korts status i leveringsprocessen.
Dit nye kort vil ligge øverst på kortoverblikket med den aktuelle status.
Sådan gør du- Log på mobilbank.
- Vælg 'Kort' i den øverste menu.
- Nye kort ligger øverst på kortoverblikket. På oversigten kan du under dit bestilte kort se status fx, produceres og aktiver dit nye kort.
- Klik på dit nye kort for at få en mere detaljeret status.
- Produceres: Kortet er blevet bestilt og er under produktion. Du kan se, hvornår kortet er bestilt, og hvornår det forventes leveret.
- Levering: Kortet er blevet produceret og er sendt med posten. Kortet kan nu aktiveres.
- Aktivering: Du bekræfter, at kortet skal aktiveres.
- Aktivt kort: Kortet er blevet aktiveret og kan nu bruges.
-
Pinkode
Når du bestiller et nyt kort, får du mulighed for at vælge pinkode - en ny eller den samme, som du har til et andet kort.
Hvor ser du din nye pinkode?
Har du mobilbank:Når dit kort er på vej med posten, kan du allerede se pinkoden til kortet i mobilbanken og dit nye kort kan aktiveres og tages i brug. Har vi dit mobilnummer, får du en sms, når kortet er afsendt og på vej til dig.
Du modtager ikke pinkoden i et brev med posten.
Har du ikke mobilbank:
Bruger du ikke mobilbank, f.eks. fordi du er under 15 år, vil du få din pinkode i et brev med posten.
Du modtager pinkoden ca. 3 hverdage efter, du har modtaget dit nye kort.
Husk. Har du glemt din pinkode, kan du altid på et øjeblik se den i din mobilbank - det gælder alle dine kort fra Danske Bank.
Relaterede emner
- Anmeld skade og forhåndsvurdering på Mastercard forsikringer
- Beløbsgrænser for kort
- Abonnementer og services tilknyttet dit kort
- Automatisk Kortopdatering
- Bestil nyt kort
- Godkendelse af køb med kort på nettet
- Kort i betalingsapps
- Kortoversigt
- Lommepenge-kortet
- Brug i udlandet
- Fejl på kort
- Forsikringer
- Aktivering af kort
- Pinkoden til dit kort
- Indsigelse
- Kortsikkerhed
- Misbrug af kort
- Ophævelse af spærring
- Rateopdeling
- SMS fra banken
- Spærring af kort
- Valg mellem Visa og Dankort