Gå til hovedindhold
  • Privat
  • Erhverv
  • Private Banking
  • LC&I
  • Andre sites
    Boligværktøj
    Foreninger
    danskebank.com
    Asset Management
    Unge og studerende
Danske Bank
  • Mit liv

    Bolig

    • Købe bolig
    • Eje bolig
    • Sælge bolig

    I gang med voksenlivet

    • Over 18 år
    • Studieliv
    • Flytte hjemmefra

    Arbejdsliv fra start til slut

    • Arbejdsløs
    • Første job
    • Nyt job
    • Pension

    Forandringer i familien

    • Barn på vej
    • Flytte sammen
    • Blive gift
    • Børnene flytter
    • Flytte til udlandet
    • Skilsmisse

    Sygdom og dødsfald

    • Alvorlig sygdom
    • Dødsfald i familien
  • Produkter

    Konti

    • Danske Konto
    • Børneopsparing
    • Alle konti

    Kort

    • Betalingsguiden
    • Mastercard Guld
    • Visa/Dankort
    • Alle kort

    Lån

    • Boliglån
    • Bil & forbrug

    Investering

    • Find den rette investering
    • Bliv klogere på investering
    • Ansvarlige investeringer
    • Alle produkter

    Pension

    • Ratepension
    • Livsforsikring
    • Alle produkter

    Forsikring

    • Forsikring af dig og dine ting
    • Alle forsikringer
  • Digitale værktøjer

    Beregn

    • Beregn låneomlægning
    • Hvad kan du købe bolig for?
    • Find ny bolig, du har råd til
    • Ejerboliglån
    • FlexLife®
    • Danske Bolig Fri
    • Andelsboliglån
    • Valuta

    Din digitale bank

    • Kom godt i gang
    • Netbank
    • Mobilbank
    • Mobilbank til tablet
    • Letbank
    • Lommepenge
    • Upload dokumenter
    • Upload dit ID
    • Digital Signering

    Mini-værktøjer

    • Tast-selv-service
    • Netpost
    • Danske Giro

    Andre apps & sites

    • Boligværktøj
    • Digitale betalingsmuligheder
    • MobilePay
    • Apple Pay
    • Google Pay
    • WeShare
    • June
  • Find hjælp
  • Bliv kunde
  • English

Privat

  • Netbank
  • Letbank
  • Netpost

Erhverv

  • District
  • Netbank Erhverv
  • MobilePay Business
  • OneTrader
  • Digital signering
  • Revisorportal
  • Corporate Expense Manager
  • English
  • Privat
  • Erhverv
  • Private Banking
  • LC&I
  • Boligværktøj
  • Foreninger
  • danskebank.com
  • Asset Management
  • Unge og studerende
  • Forside
  • Mit liv
    • Bolig

    • Købe bolig
    • Eje bolig
    • Sælge bolig
    • I gang med voksenlivet

    • Over 18 år
    • Studieliv
    • Flytte hjemmefra
    • Arbejdsliv fra start til slut

    • Arbejdsløs
    • Første job
    • Nyt job
    • Pension
    • Forandringer i familien

    • Barn på vej
    • Flytte sammen
    • Blive gift
    • Børnene flytter
    • Flytte til udlandet
    • Skilsmisse
    • Sygdom og dødsfald

    • Alvorlig sygdom
    • Dødsfald i familien
  • Produkter
    • Konti

    • Danske Konto
    • Børneopsparing
    • Alle konti
    • Kort

    • Betalingsguiden
    • Mastercard Guld
    • Visa/Dankort
    • Alle kort
    • Lån

    • Boliglån
    • Bil & forbrug
    • Investering

    • Find den rette investering
    • Bliv klogere på investering
    • Ansvarlige investeringer
    • Alle produkter
    • Pension

    • Ratepension
    • Livsforsikring
    • Alle produkter
    • Forsikring

    • Forsikring af dig og dine ting
    • Alle forsikringer
  • Digitale værktøjer
    • Beregn

    • Beregn låneomlægning
    • Hvad kan du købe bolig for?
    • Find ny bolig, du har råd til
    • Ejerboliglån
    • FlexLife®
    • Danske Bolig Fri
    • Andelsboliglån
    • Valuta
    • Din digitale bank

    • Kom godt i gang
    • Netbank
    • Mobilbank
    • Mobilbank til tablet
    • Letbank
    • Lommepenge
    • Upload dokumenter
    • Upload dit ID
    • Digital Signering
    • Mini-værktøjer

    • Tast-selv-service
    • Netpost
    • Danske Giro
    • Andre apps & sites

    • Boligværktøj
    • Digitale betalingsmuligheder
    • MobilePay
    • Apple Pay
    • Google Pay
    • WeShare
    • June
  • Find hjælp
  • Bliv kunde
  • Giv feedback
  • Ring til os

    Hovednummer

    +45 70 123 456
    • Kontakt os hele døgnet
    • Ventetider Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.
    Teknisk support til Netbank
    70 105 501
    Man-torsdag 08.00 - 21.00
    Fredag 08.00 - 18.00
    Lørdag 10.00 - 18.00
    Søndag 10.00 - 21.00
    Spær dit kort
    70 20 70 20 Bliv kunde 70 10 17 08 Se flere kontaktnumre.
  • Find os
    Find afdeling eller hæveautomat
  • Book møde
Tryk enter for at se alle resultater
Mest søgte sider
Log på NetbankValutaomregner MobilePayMasterCardBoliglånBillånMit IBAN-nummer
Find hjælp
MitID Valuta Betaling og overførsel Spær kort Se alle emner
Find nærmeste afdeling

Se kort
Mest søgte sider
Log på NetbankValutaomregner MobilePayMasterCardBoliglånBillånMit IBAN-nummer
  1. Find hjælp
  2. Kort
  3. Erstat kort

Erstat dit kort ved at genbestille det

Fungerer chippen på dit kort ikke længere? Er kortet ved at knække? Eller har du selv spærret dit kort, fordi du ikke kunne finde det? Så kan du nemt og hurtigt forny dit kort ved at genbestille det.
Kan du ikke bruge dit kort,  fordi du har glemt din pinkode, kan du nemt se den i mobilbanken

Er dit kort derimod ved at udløbe, behøver du ikke at gøre noget. Vi sender dig automatisk et nyt kort i god tid inden udløbsdagen.

Bemærk. KontantKort kan ikke fornys eller erstattes.

  • Erstat kort i mobilbank
  • Erstat kort i netbank
  • Leveringstid
  • Erstat kort i mobilbank

    Sådan gør du
    • Log på mobilbank.
    • Vælg 'Kort' i den øverste menu.
    • Tryk på det kort du ønsker at genbestille.
    • Vælg punktet 'Erstat kort'.
    • Vælg årsag til genbestillingen.
    • Vælg ja eller nej til spørgsmålet, om du mistænker pinkoden kendt af andre.
    • Vælg mellem 'Valg af pinkode'.
    • Skub skyder-knappen til 'Genbestil' mod højre for at aktivere genbestillingen af dit kort.
  • Erstat kort i netbank

    • Log på Danske Netbank
    • Klik på 'Kort og valuta' i topmenuen. 
    • Vælg 'Kortoversigt'.
    • Klik på pilen ud for det kort du ønsker at erstatte og vælg 'Genbestil kort'.
    • Tjek om oplysningerne er korrekte, og klik 'OK'.
    • Godkend med dit MitID.
    • Dit kort er nu genbestilt.

    Du modtager en sms den dag, vi sender dit nye kort afsted med posten, hvis du har oplyst os dit mobilnummer.

  • Leveringstid

    I mobilbanken kan du følge dit nye korts status i leveringsprocessen.
    Dit nye kort vil ligge øverst på kortoverblikket med den aktuelle status.

    Sådan gør du

    • Log på mobilbank.
    • Vælg 'Kort' i den øverste menu.
    • Nye kort ligger øverst på kortoverblikket. På oversigten kan du under dit bestilte kort se status fx, produceres og aktiver dit nye kort.
    • Klik på dit nye kort for at få en mere detaljeret status.
    • Produceres: Kortet er blevet bestilt og er under produktion. Du kan se, hvornår kortet er bestilt, og hvornår det forventes leveret.
    • Levering: Kortet er blevet produceret og er sendt med posten. Kortet kan nu aktiveres.
    • Aktivering: Du bekræfter, at kortet skal aktiveres.
    • Aktivt kort: Kortet er blevet aktiveret og kan nu bruges.

Tak for din feedback

Vi er kede af, at du ikke fandt svaret

Hvis du har forslag eller kommentarer til indholdet på siden vil vi meget gerne høre det, men husk, at du pga. sikkerhed ikke skal skrive personlige oplysninger (navne, kontonumre, osv.) til os på denne side.

Bemærk.  Vi har ikke mulighed for at svare tilbage på din feedback.
Ønsker du et svar, skal du skrive eller ringe til os i stedet.

Tusind tak for din feedback.

Vi retter siden til hurtigt muligt, så den rette information er tilgængelig.


Relaterede emner

  • Anmeld skade og forhåndsvurdering på Mastercard forsikringer
  • Beløbsgrænser
  • Bestilling af kort
  • Godkendelse af køb med kort på nettet
  • Kort i betalingsapps
  • Kortoversigt
  • Brug i udlandet
  • Fejl på kort
  • Forsikringer
  • Aktivering af kort
  • Glemt pinkode
  • Indsigelse
  • Kortsikkerhed
  • Misbrug af kort
  • Ophævelse af spærring
  • Rateopdeling
  • SMS fra banken
  • Spærring af kort
  • Valg mellem Visa og Dankort

Kontakt 

  • Ring til os
  • Chat med os
  • Find os
  • Book et møde
  • Skriv til os

Kundeservice

+45 70 123 456
  • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

    På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

    Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

Teknisk support til mobil- og netbank

+45 70 105 501
Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
Fredag:                                  09.00 - 18.00
Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00
Se flere kontaktnumre.



Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

Vores supportteam sidder parat til at chatte med dig. Hvis du har spørgsmål om MitID, dine personlige konti, lån eller lignende, skal du i stedet ringe til os.


KundeserviceHverdage kl. 9 – 21
Weekend og helligdage 10-16
Teknisk supportHverdage kl. 9 – 21
Weekend og helligdage 10-16

Find afdeling eller Hæveautomat

Find

Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

Book møde

Send besked

Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

Spørgsmål, ros og klager

Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

Skriv til os
Sådan behandler vi din klage
  • Ring til os

    Kundeservice

    +45 70 123 456
    • Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan.

    Teknisk support til mobil- og netbank

    +45 70 105 501
    Man-torsdag:                      09.00 - 21.00
    Fredag:                                  09.00 - 18.00
    Weekend og helligdage:  10.00 - 16.00
    Se flere kontaktnumre.



    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

  • Find os

    Find afdeling eller Hæveautomat

    Find
  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.

    Book møde
  • Skriv til os

    Send besked

    Er du kunde, kan du sende en besked til os direkte i mobil- og netbanken. Se hvordan

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare har et spørgsmål.

    Skriv til os
    Sådan behandler vi din klage

Få alle fordelene i dag. Bliv kunde i Danske Bank.

Book møde Bliv kunde

For kunder privat

  • Find hjælp
  • Kundeprogram
  • Ros og klager
  • Spørgsmål
  • Kontakt os
  • Feedback til hjemmesiden
  • Derfor stiller banken spørgsmål

Om banken

  • Karriere
  • Presse
  • Aktionær
  • Leverandør
  • Bæredygtighed
  • Om Danske Bank

Se også

  • Foreninger
  • Teknisk support
  • Sikkerhed
  • Dine oplysninger

Anden information

  • Finanstilsynet m.m.
  • Afgoerelse i forhold til Estlandsagen
  • Brexit

Priser, vilkår og valuta

  • Priser og vilkår
  • Valutakurser

    • Find hjælp
    • Kundeprogram
    • Ros og klager
    • Spørgsmål
    • Kontakt os
    • Feedback til hjemmesiden
    • Derfor stiller banken spørgsmål
    • Karriere
    • Presse
    • Aktionær
    • Leverandør
    • Bæredygtighed
    • Om Danske Bank
    • Foreninger
    • Teknisk support
    • Sikkerhed
    • Dine oplysninger
    • Finanstilsynet m.m.
    • Afgoerelse i forhold til Estlandsagen
    • Brexit
    • Priser og vilkår
    • Valutakurser

Information om fonde på denne hjemmeside er markedsføringsmateriale og udgør ikke investeringsrådgivning. Du bør altid rådføre dig med dine rådgivere, inden du investerer, og orientere dig om dine investorrettigheder i prospektet, central investorinformation/væsentlig investorinformation og information om klagehåndtering.

Danske Bank tilbyder ikke investeringsrådgivning (”Investeringsrådgivning”) eller anden form for investeringsservice, herunder handel, udførelse og formidling af ordrer med finansielle instrumenter samt placering, opbevaring og forvaltning af værdipapirer/finansielle instrumenter (”Investeringsservice”) til personer hjemmehørende og bosiddende i USA, jf. definitionen nedenfor.

Materialet på denne hjemmeside er således ikke beregnet til at blive distribueret til eller anvendt af personer hjemmehørende og bosiddende i USA. Intet materiale på denne hjemmeside må fortolkes og opfattes som et tilbud om Investeringsrådgivning eller Investeringsservice til en person hjemmehørende og bosiddende i USA.

I forhold til Investeringsrådgivning skal en person hjemmehørende og bosiddende i USA forstås som enhver af følgende:

  • En fysisk person hjemmehørende og bosiddende i USA.
  • En virksomhed eller et interessentskab som er registreret eller organiseret i USA, men som ikke er en offshore-afdeling eller en anden form for repræsentation tilhørende en person hjemmehørende og bosiddende i USA, som har en gyldig forretningsmæssig begrundelse for sit virke, og som varetager opgaver og reguleres som et forsikringsselskab eller en bank.
  • En afdeling eller en repræsentation tilhørende et udenlandsk selskab med base i USA.
  • En fond, hvor formueforvalteren er en person hjemmehørende og bosiddende i USA, medmindre investeringsfuldmagten indehaves eller deles med en person, som ikke er hjemmehørende og bosiddende i USA.
  • Et bo, hvor en person hjemmehørende og bosiddende i USA fungerer som bobestyrer eller administrator, medmindre boet er underlagt udenlandsk lov, og investeringsfuldmagten indehaves eller deles med en person, som ikke er hjemmehørende og bosiddende i USA.
  • En ikke-diskretionær konto ejet af en person hjemmehørende og bosiddende i USA eller en diskretionær konto, som forvaltes af en mægler eller anden person med et betroet erhverv, medmindre det er til fordel for en person, som ikke er hjemmehørende og bosiddende i USA.
  • Ethvert selskab som er organiseret eller registreret med det formål at omgå gældende værdipapirlove i USA.

Begrebet ”person hjemmehørende og bosiddende i USA” omfatter ikke en person, som ikke var i USA på det tidspunkt, hvor vedkommende indgik en aftale om investeringsrådgivning med Danske Bank.

I forhold til Investeringsservice skal en person hjemmehørende og bosiddende i USA forstås som enhver kunde som opholder sig i USA, med mindre der er tale om en kunde, som var bosiddende uden for USA på det tidspunkt, hvor kundeforholdet med Danske Bank blev indgået, og som, ved ophold i USA, ikke opfylder en af følgende:

  1. Amerikansk statsborgerskab (herunder dobbelt statsborgerskab i USA og et andet land).
  2. Permanent opholdstilladelse i USA (”green card”).
  3. På anden måde opholder sig i USA på ikke-midlertidig basis.

Danske Bank A/S, Holmens Kanal 2-12, 1092 København K. Tlf. (+45) 70 123 456, Kontakt os, CVR-nr. 61126228, SWIFT: DABADKKK
Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.

Danske Bank forbeholder sig alle rettigheder. Danske Bank A/S er under tilsyn af Finanstilsynet. Klageansvarlig afdeling: Danske Bank, Complaint Management Function, Holmens Kanal 2-12, 1092 København K. Mail: klageservice@danskebank.dk

Læs vores information om behandling af personoplysninger, vilkår for brug af website, information om behandling af cookies og personoplysninger på vores websites etc og information om dine rettigheder ved betalinger i Europa.

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål om, hvordan vi behandler personoplysninger - skriv til vores Databeskyttelsesrådgiver, Holmens Kanal 2-12, 1092 København K, e-mail: dpofunction@danskebank.com

Danske Bank

Brug vores Mobilbank app

App Log på

eller log på vores selvbetjeningsløsninger

Log på
  • Kundeservice Privat
    Produkter og services
    Mandag - fredag kl. 9-21 Weekend og helligdage kl. 10-16 Start chat
    Teknisk support Privat
    Netbank, letbank og mobilbank
    Mandag – fredag kl. 09-21 Weekend og helligdage kl. 10-16 Start chat
    OBS! Spørgsmål om f.eks. MitID, personlige kort mv. kan indeholde oplysninger, som kræver en særligt sikker forbindelse. I så fald kan du logge på netbanken og starte en chat under menupunktet ”Kontakt og Hjælp" eller ringe til os på 70 10 55 01, hvis du har brug for hjælp til sikker chat.
    Kundeservice Privat
    Produkter og services
    Mandag - fredag kl. 9-21 Lørdag og søndag kl. 10-18 Helligdage kl. 10-18
    Start chat
    Teknisk support Privat
    Netbank, letbank og mobilbank
    Mandag – torsdag kl. 10-21 Fredag kl. 10-18 Lørdag og søndag kl. 10-18 Helligdage kl. 10-18 Start chat
    OBS! Spørgsmål om f.eks. MitID, personlige kort mv. kan indeholde oplysninger, som kræver en særligt sikker forbindelse. I så fald kan du logge på netbanken og starte en chat under menupunktet ”Kontakt og Hjælp" eller ringe til os på 70 10 55 01, hvis du har brug for hjælp til sikker chat.
    Kundeservice
    +45 70 123 456
      Åbningstider Kontakt os hele døgnet

      På hverdage mellem kl. 21 og 09 samt i weekender og på helligdage mellem kl. 16 og 10 besvarer vi primært henvendelser vedrørende spærring af kort og mistanke om svindel.

      Du kan gøre det meste selv via mobil – eller netbank. Se hvordan her.
    Teknisk support
    MitID, mobil- og netbank
    +45 70 105 501
      Man-torsdag 09.00 - 21.00
      Fredag 09.00 - 18.00
      Weekend og helligdage 10.00 - 16.00
      Se flere kontaktnumre.
      Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.
  • Find afdeling eller hæveautomat

    Find
  • Book møde

Danske Banks brug af cookies og behandling af personoplysninger

Vi bruger data fra egne cookies og tredjeparts cookies. Vi bruger dem i kombination med dertil tilknyttede personoplysninger for at huske dine indstillinger, forbedre vores services, til at følge din brug af hjemmesiden og lave trafikmålinger samt vise de mest relevante budskaber til dig (inklusiv profilering). Nedenfor kan du vælge at sige ok til alle cookies eller selv vælge, hvilke af vores valgfrie cookies du vil acceptere. Dit samtykke dækker både over brug af cookies og den dertil tilknyttede behandling af personoplysninger. Du kan læse mere om brugen af cookies og om vores behandling af personoplysninger. I bunden af hjemmesiden kan du læse mere om, hvordan du tilbagekalder dit samtykke ved at klikke på linket om cookies-retningslinjer.