Ophævelse af spærring af kort
Har du selv spærret dit kort, har du mulighed for at ophæve spærringen i mobilbanken og netbanken. Er det ikke muligt, skal du i stedet genbestille dit kort.
-
Ophæv spærring af kort i mobilbank
Ophæv spærring af kort i mobilbank
Sådan gør du- Log på mobilbank
- Tryk på 'Kort' i den øverste menu.
- Vælg det kort på listens du ønsker at ophæve spærringen på (kortets status er 'Spærret').
- Skub slideren til venstre for at ophæve spærring og aktivere kortet igen.
- Læs beskeden om ophævelsen af spærringen og tryk på 'Ophæv spærring'.
- Dit kort er nu aktivt igen og i din kortoversigt står kortet nu som 'Aktivt'.
Når du genåbner kortet, går der 10 minutter, før det kan benyttes. Der skal gå min. 5 minutter, fra kortet er blevet spærret, til du kan genåbne det.
For selv at kunne spærre, genåbne og genbestille dit kort i mobilbanken kræver det, at din mobilbank-app er opdateret til nyeste version. -
Ophæv spærring af kort i netbank
Ophæv spærring af kort i netbank
Sådan gør du- Log på Danske Netbank, og kom til 'Kortoversigt'.
- Klik på funktionspilen ud for kortet, og vælg 'Ophæv spærring'.
- Udfyld felterne og klik 'OK'.
- Skriv din adgangskode, og klik 'Godkend'.
- Du har nu fjernet spærringen på dit kort.
Relaterede emner
- Anmeld skade og forhåndsvurdering på Mastercard forsikringer
- Beløbsgrænser
- Bestilling af kort
- Godkendelse af køb med kort på nettet
- Kortoversigt
- Brug i udlandet
- Fejl på kort
- Forsikringer
- Aktivering af kort
- Genbestilling af kort
- Glemt pinkode
- Indsigelse
- Kortsikkerhed
- Misbrug af kort
- Rateopdeling
- SMS fra banken
- Spærring af kort
- Valg mellem Visa og Dankort