Afvis eller slet en betaling i Betalingsservice
Du har to muligheder, når du ikke ønsker at foretage en betaling med Betalingsservice. Du kan enten afvise betalingen eller helt slette betalingsaftalen.
-
Afvis i Netbank Erhverv
Sådan gør du- Log på Danske Netbank Erhverv, og gå til 'Kontooversigt'
- Klik på den konto, betalingen vil blive overført fra
- Find betalingen, du vil afvise, og klik på den
- Klik på 'Afvis betaling'
- Indtast adgangskode, og klik på 'Godkend' i 'Godkend'-vinduet
- Betalingen er nu afvist
Hvad koster det?
Det koster ikke noget at afvise en betaling.
Når virksomheden afviser en betaling, er det kun denne ene gang, regningen ikke bliver betalt. Det er altså ikke selve Betalingsserviceaftalen, I sletter, regningen bliver betalt som sædvanligt næste gang, beløbsmodtageren ønsker betaling.
Bemærk
Tidsfrister: Du kan afvise en betaling gennem betalingsservice til og med den 7. i betalingsmåneden. Er den 7. en lørdag, søndag eller en helligdag, kan du afvise betalingen til og med hverdagen efter. Afviser du betalingen den 7. dag i betalingsmåneden efter kl. 16.00 bliver betalingen trukket, men beløbet bliver ført tilbage på din konto inden for 2-3 hverdage.
Allerede betalt: Du kan stadig afvise en betaling inden for tidsfristen, som allerede er gennemført. Pengene bliver ført tilbage til din konto inden for 2-3 hverdage. -
Slet i Netbank Erhverv
Sådan gør du- Log på Danske Netbank Erhverv, og gå til 'Betalingsaftaler'
- Vælg fanebladet 'Betalingsservice'
- Vælg konto i drop-down boksen 'Fra konto' og klik på 'Hent'
- Klik på funktionspilen ud for kreditor, og klik på 'Slet aftale'
- Indtast din adgangskode, og klik på 'OK'
- Aftalen er nu slettet
Bemærk
Tidsfrister: Du kan slette en Betalingsservice-aftale indtil den foregående bankdag kl. 16. Sletter du den senere, bliver betalingen gennemført og aftalen derefter slettet, så regningen ikke bliver betalt fremover.
Kun én gang, du ikke vil betale: Er det kun denne ene gang, du ikke vil betale regningen, skal du afvise betalingen i stedet for at slette aftalen. -
Afvis eller slet i District
Sådan gør du- Log på District
- I menuen vælg 'Kontakt og hjælp'.
- Klik på 'Hjælpeguides,
- Vælg 'Betalinger'.
Relaterede emner
- Ændring af LeverandørService-aftale
- Bestil indbetalingskort
- Betal indbetalingskort
- Betalingsserviceoversigt
- Checks
- Godkend betaling
- Ikke modtaget overførsel
- Kopier en betaling
- Lande der kræver IBAN
- Opret Betalingsserviceaftale
- Opret kontooverførsel
- Opret LeverandørService-aftale
- Opret overførsel til en udenlandsk konto
- Oprettelse af Kreditornummer
- Ret ekspederet overførsel
- Ret eller slet fremdateret overførsel til udlandet
- Slet eller rediger en kontooverførsel
- Slet LeverandørService-aftale
- Slut med checks fra 2017
- Valutakonto