Opret overførsel til en udenlandsk konto

Du opretter en overførsel til udlandet, når virksomheden vil overføre et beløb fra jeres egen konto til en konto i et andet land - også selv om det er en konto i en af vores egne banker i udlandet.

  • Opret overførsel i Netbank Erhverv

    Opret overførsel i Netbank Erhverv

    Sådan gør du - kort fortalt
  • Opret overførsel i Business Online
  • Opret overførsel med formular

    Opret overførsel med formular


    Bemærk
    • Du finder adresseoplysninger, på den konkrete afdelings side. For at finde ønsket afdeling, søg på postnummer eller by.
    • Delte omkostninger: Vi anbefaler, at du og modtager deler omkostningerne, så at du betaler omkostningerne i Danmark, og modtageren betaler omkostningerne i udlandet.
    • IBAN: Når du oplyser et IBAN, forbeholder vi os ret til at finde modtagerens bank direkte fra dette nummer. Vi er uden ansvar for, at det IBAN, du oplyser, ikke tilhører den modtager, du oplyser. Oplyser du både IBAN og SWIFT/BIC, og stemmer de ikke overens, går IBAN forud, når vi vælger, hvilken bank pengene skal sendes til.
  • Tidsfrister

    Tidsfrister

    Når du opretter betalinger i Business Online, afgør tidsfristerne, hvornår pengene bliver sendt til modtageren.

    Læs om bankens generelle tidsfrister for betalinger i lokal og fremmed valuta

    Bemærk
    Den hurtigste og billigste betalingstype: Opretter I en standardoverførsel, som opfylder forudsætningerne for en EU-forordningsoverførsel, så ændrer vores system automatisk betalingstypen, så pengene bliver overført hurtigere, og så det bliver billigst muligt for jer.
  • SEPA-betalinger

    SEPA-betalinger

    Hurtigere betalinger i Europa
    Overholder din overførsel til udlandet nedenstående krav, bliver den gennemført som en SEPA-betaling (EU-forordningsoverførsel). Det betyder at

    • alle betalinger inden for SEPA-området er tilgængelige for modtageren samme dag, hvis det er en bankdag
    • betalinger, der foretages i weekender eller på helligdage vil være tilgængelige for modtageren næste bankdag

    Sådan får du adgang til hurtigere betalinger
    Som kunde behøver du ikke gøre noget. Ændringen sker helt automatisk, og dine betalinger i Europa kommer automatisk frem til modtageren samme bankdag. Husk blot, at vi skal have modtaget betalingen senest kl. 14 på en bankdag, for at den kommer frem samme dag.

    Alle SEPA-betalinger skal opfylde følgende krav:

    • Betalingen skal ske inden for EØS-landene (EU-landene, Norge, Island og Liechtenstein)
    • Modtagerbankens SWIFT-BIC (Bank Identifier Code) skal oplyses.
    • Modtagerkontoens IBAN (International Bank Account Number) skal oplyses.
    • Betalingen skal laves i euro.
    • Afsender og modtager deles om omkostningerne, så hver betaler egne bankgebyrer.
    • Afsenders og modtagers bank skal kunne ekspedere betalingen uden manuel behandling.


    SEPA
    = Single Euro Payments Area

  • IBAN og SWIFT/BIC

    IBAN og SWIFT/BIC

    IBAN er dit internationale kontonummer og står for International Bank Account Number. SWIFT-adressen (også kaldt BIC) angiver, hvilken bank pengene skal overføres til. Ønsker du at modtage en betaling fra udlandet, skal du oplyse IBAN-nummeret på din konto og Danske Banks SWIFT-adresse..

    IBAN i Danske Bank er på 18 tegn og består af landekode (DK), kontrolnummer (2 tegn), registreringsnummer (4 tegn) og kontonummer (10 tegn). Du finder dit IBAN-nummer i Business Online eller Netbanken under vilkår for den enkelte konto.

    Danske Bank har
    • SWIFT-adressen: DABADKKK
    • Postadresse: Danske Bank A/S, Holmens Kanal 2-12, 1092 København K

    Læs mere om IBAN og kontroller IBAN-nummer
    Søg en anden SWIFT-adresse

Tjek et IBAN-nummer

Virksomhedens eget IBAN-nummer
Når du skal fakturere kunder i udlandet skal du oplyse din virksomheds IBAN-nummer. Du finder nummeret i Business Online.

Tjek kreditors IBAN-nummer
Her kan du tjekke et IBAN-nummer, hvis du ikke er sikker på, at nummeret er rigtigt.

Kontrollen kan ikke bekræfte, om en bankkonto eksisterer, men du kan få bekræftet, om nummeret har det rigtige format i forhold til reglerne i det pågældende land.

Kontroller IBAN

Kontakt os

Hovednummer

45 14 00 00

Erhverv Direkte:

70 133 000

Teknisk support Netbank Erhverv:

70 105 501

Teknisk support Business Online:

70 114 115
Se åbningstider
  • Ring til os
  • Find os
    Find afdeling eller Hæveautomat
  • Book et møde

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere. Det eneste du skal gøre er at udfylde formularen, så kontakter vi dig og får et møde på plads.

  • Skriv til os

    Spørgsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare et spørgsmål.
    Skriv til os